crazywolf schreefColon... tot nu toe heb ik meer grip dan met mijn oude rover 216 in de bochten zelfs in regen
Dat zou je natuurlijk ook mogen verwachten. Ook met de wetenschap dat beide auto's best wel het een en ander delen.
Vrijwel iedere voorwielaandrijver zal eerder laten merken dat het te dol wordt (daily drivers) maar dan wel op een manier die met de gebruikelijke schrikreactie op te lossen is (onderstuur wat zich opheft met gas loslaten)
Vandaar dat je vergelijk met een Rover 214 precies aangeeft waar de clou zit.
(zelf veel gereden in R214i '96 en '98)
Nu ben ik nog van de generatie dat achterwielaandrijvers het gros van het autopark vulde, en ook ik weet perfect wat het betekend om in een slip te raken. Maar zo plots en heftig als in een MGF was ook ik nog nooit tegengekomen.
Mijn andere MG is een feest om met een beheerste slip de bocht uit te komen, met de F: No way!
En ja de bandenkeuze bepaalt of de grens dichterbij of verderweg is.






