zomer- /winterbanden?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do mei 13, 2010 8:25 pm

    crazywolf schreefColon... tot nu toe heb ik meer grip dan met mijn oude rover 216 in de bochten zelfs in regen :twisted:


    Dat zou je natuurlijk ook mogen verwachten. Ook met de wetenschap dat beide auto's best wel het een en ander delen.

    Vrijwel iedere voorwielaandrijver zal eerder laten merken dat het te dol wordt (daily drivers) maar dan wel op een manier die met de gebruikelijke schrikreactie op te lossen is (onderstuur wat zich opheft met gas loslaten)
    Vandaar dat je vergelijk met een Rover 214 precies aangeeft waar de clou zit.
    (zelf veel gereden in R214i '96 en '98)

    Nu ben ik nog van de generatie dat achterwielaandrijvers het gros van het autopark vulde, en ook ik weet perfect wat het betekend om in een slip te raken. Maar zo plots en heftig als in een MGF was ook ik nog nooit tegengekomen.
    Mijn andere MG is een feest om met een beheerste slip de bocht uit te komen, met de F: No way!
    En ja de bandenkeuze bepaalt of de grens dichterbij of verderweg is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » do mei 13, 2010 8:37 pm

    Dus een mooie drift kunnen we vergeten?????
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do mei 13, 2010 8:52 pm

    Murphy schreefColonDus een mooie drift kunnen we vergeten?????


    Voor een mooie drift raad ik je een MGC aan, met de oude Armstrong armschokdempers en klassieke banden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » do mei 13, 2010 10:56 pm

    kaper niet dat ik dom wil doen ofzo, maar mijn rover 216 brak altijd en dan ook altijd achteraan uit als ik er mee reed :roll: had er ook toyo's op liggen.

    Heb heb eenmaal +-3maal doen rondtollen op de afrit van een snellweg iets te snel door de bocht (nuja iets :roll: ) en uiteindelijk de verkeerde kant uit stond :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » vr mei 14, 2010 1:39 am

    Hippert schreefColonIk heb nog nooit een bizare moment gehad in een auto maar met een Fje heb ik met elk soort weer type wel eens 180 graden gedraait,
    De wegligging van de auto is geweldig maar als je de grens heb bereikt dan ben je eigenlijk al te laat. Koppeling indrukken, tegen sturen en bidden :twisted:

    een Fje accepteerd geen macho gedrag als je weinig ervaring hebt.
    ongeacht of het nat of droog is


    Precies dat gedaan, maar te weinig ruimte gehad :|
    Als ik dat niet had gedaan had ik waarschijnlijk wel zwemles gehad met de F
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » vr mei 14, 2010 1:44 am

    Murphy schreefColonDus een mooie drift kunnen we vergeten?????


    nou ja, vergeten

    met de nodige oefening:

    http://www.youtube.com/watch?v=gg_8UvuAVqk&NR=1
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » vr mei 14, 2010 2:09 pm

    Okay.....dan maar eens gaan oefenen......ergens waar veel plek is :lol:
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » vr mei 14, 2010 8:41 pm

    DennisJ schreefColon
    Murphy schreefColonDus een mooie drift kunnen we vergeten?????


    nou ja, vergeten

    met de nodige oefening:

    http://www.youtube.com/watch?v=gg_8UvuAVqk&NR=1



    ik wou deze link ook plaatsen,
    ik durf niet zo te driften! heb wel eens 3/4 van een rotonde gedrift in de sneeuw maar dat was absoluut niet de bedoeling.
    ik heb een slip cursus gekregen voor me verjaardag, hoop dat ik in me eigen auto mag slippen. als dat mag dan laat ik me vriendin wel even wat foto's maken en dan plaats ik ze wel op het forum :D
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za mei 15, 2010 1:45 am

    Er is uiteraard wel een verschil tussen leren slippen en leren driften. T'heeft zelfs niks met elkaar te maken ....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » za mei 15, 2010 2:38 am

    Hippert schreefColonik wou deze link ook plaatsen,
    ik durf niet zo te driften! heb wel eens 3/4 van een rotonde gedrift in de sneeuw maar dat was absoluut niet de bedoeling.
    ik heb een slip cursus gekregen voor me verjaardag, hoop dat ik in me eigen auto mag slippen. als dat mag dan laat ik me vriendin wel even wat foto's maken en dan plaats ik ze wel op het forum :D



    die heb ik ook gehad, en nog niet gedaan..... Had ik hem nou maar wel gedaan.... :P
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za mei 15, 2010 10:23 am

    Het is maar hoe je skills zijn met een achterwiel aangedreven auto met midden motor. Filmpje is mooi gecontroleerd driften. Maar de meeste weten niet hoe ze moeten reageren of reageren toch iets anders dan moet als de auto gaat. Goed voorbeeld is DannyVVC die gaat aquaplannen en van het gas afgaat, opzich goed maar niet in combinatie met je koppeling intrappen. Dan ga je dus de andere kant op in de slip.

    Slipcurses is heel leuk en leerzaam om te doen maar als het je IRL overkomt dan weet je niet of je zo reageerd of dat de omstandigheden het zelfde zijn. Goed voorbeeld is dat mensen vaak roepen als mij dit overkomt dan doe ik dat. In werkelijkheid als het echt gebeurd reageren ze toch heel anders.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » za mei 15, 2010 11:59 am

    Helemaal met Remco eens. Alhoewel je jezelf wel kunt "trainen" door bewust na te denken over hoe je zou moeten reageren in bepaalde situaties. Zelf zit ik regelmatig in de auto en denk dan: Als er nu dit gebeurt wat doe ik dan het beste. Het geeft geen garantie maar heeft mij toch al een paar keer geholpen een total loss te voorkomen.
    En bedenk dat paniek een slechte raadgever is.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » za mei 15, 2010 1:07 pm

    DannyVVC schreefColondie heb ik ook gehad, en nog niet gedaan..... Had ik hem nou maar wel gedaan.... :P


    Ik heb m ook gehad, en wel gedaan.
    Maar net wat Remco zegt, als je in zo'n situatie zit is het maar net hoe je reageert.
    Zo'n slipcursus is vaak eenmalig, en ben je gauw weer vergeten hoe precies te reageren, en word meestal gegeven in een doorsnee FWD hatchback die weer heel anders reageert.
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » zo mei 16, 2010 12:06 am

    Bruno schreefColonEr is uiteraard wel een verschil tussen leren slippen en leren driften. T'heeft zelfs niks met elkaar te maken ....


    Op zich heeft slippen wel te maken met driften.
    Driften is gecontroleerd slippen, maar gecontroleerd slippen is niet altijd een drift.
    Als ik de kans krijg om in me eigen Fje te slippen dan ga ik natuurlijk ook een drift proberen.


    DennisJ schreefColonIk heb m ook gehad, en wel gedaan.
    Maar net wat Remco zegt, als je in zo'n situatie zit is het maar net hoe je reageert.
    Zo'n slipcursus is vaak eenmalig, en ben je gauw weer vergeten hoe precies te reageren, en word meestal gegeven in een doorsnee FWD hatchback die weer heel anders reageert.




    Kans is wel groot dat ik in een vw golf moet slippen.
    Waar heb jij die cursus gehad Dennis
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo mei 16, 2010 10:43 am

    DennisJ schreefColon....
    Zo'n slipcursus is vaak eenmalig, en ben je gauw weer vergeten hoe precies te reageren, en word meestal gegeven in een doorsnee FWD hatchback die weer heel anders reageert.

    Waarbij de banden extra hard zijn opgepompt en zijn geselecteerd op weinig grip, vandaar dat de ervaring al bij lage snelheid optreed, heel anders dus dan in een reële situatie waar je veel sneller moet zijn omdat de snelheid hoger is.

    Desalniettemin een heel leuke en leerzame ervaring om te doen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten