BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Re: MGF snel?

door ttdesign6 » vr apr 08, 2011 12:18 pm

Nouja goed, het blijft klote als je niet zou mogen rijden. Maar als ik de keuze had, óf om een tijdje niet meer te rijden en een vermindering in de boete, óf wel rijden met honderden euro's aan boete wist ik het ook wel.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » ma apr 11, 2011 5:58 pm

Gisteren een leuke vergelijking gehad...

Was op een autoforum meeting met de F en had even een MX-5 rijder meegenomen om te laten zien hoe een echte auto klinkt en rijdt, en we reden achter een Fiat 500 Abarth.
    Telkens als die 500 op het gas ging, deed ik dat ook en het verbaasde me ergens wel dat ik zo goed kon volgen bij dat kistje. Hij was slechts zéér licht sneller, maar ik bleef gewoon achter hem plakken terwijl hij slechts cm per cm kon wegrijden van me. Mijn passagier vond het ook best verrassend, want hij dacht dat een Abarth met essesse kit was en dus met 160pk. Dat wou ik sowieso niet geloven, daar was het verschil veel te klein voor, dus ik dacht een standaard Abarth met 135pk. Gezien dat ongeveer even veel weegt als de F zou dat het verschil perfect verklaren.

Terug aangekomen op onze afgesproken plek kwam de 500 rijder naar me toe "zeg, gij kon nogal goe volgen, hoeveel pk hebt ge?"
    "gewoon 120, gij 135 zeker?"

"euh nee, dat heeft een essesse kit en 160pk...."

:shock:

Blijkt dat ding ook nog eens bijna 100kg lichter te zijn dan de F ook....

Heb hem dan maar aangeraden om eens een testbank op te zoeken, want 40pk meer en minder gewicht zou toch een véél groter verschil moeten geven...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma apr 11, 2011 6:06 pm

Cool 8)

Bewijst toch maar weer eens dat je een Fje niet teveel moet onderschatten.

MG TF 135

Flying Dutchman
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

door Jager » ma apr 11, 2011 9:41 pm

Ik rij voor mijn werk in Toyota Corolla Verso 2 D-4D 177 pk / 400 NM, die is voor mijn gevoel echt een stuk sneller dan mij F.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » ma apr 11, 2011 9:43 pm

haha netjes!
    Heb iets gelijkaardigs meegemaakt ooit met een Cooper S.
    Hij kon ook nauwelijks uitlopen op een lang recht stuk.

Je hebt het merk MG mooi verdedigd :thumbsup:
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » ma apr 11, 2011 9:45 pm

Jager schreefColonIk rij voor mijn werk in Toyota Corolla Verso 2 D-4D 177 pk / 400 NM, die is voor mijn gevoel echt een stuk sneller dan mij F.

400 Nm is wel erg veel.
    Misschien krijg je ook het gevoel sneller te zijn omdat de Toyota in lage toeren hard optrekt, terwijl een F pas bij 4000 ongeveer lekker begint te blazen? Zou er in elk geval zeker een sprintje tegen willen wagen als ik er één tegenkwam.
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    CONTACTCOLON

door Jager » ma apr 11, 2011 9:49 pm

RacingGreen schreefColon400 Nm is wel erg veel.
    Misschien krijg je ook het gevoel sneller te zijn omdat de Toyota in lage toeren hard optrekt, terwijl een F pas bij 4000 ongeveer lekker begint te blazen? Zou er in elk geval zeker een sprintje tegen willen wagen als ik er één tegenkwam.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit hard rij met de F, gewoon kapje open en lekker te touren :D
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma apr 11, 2011 10:07 pm

Jager schreefColonIk moet eerlijk zeggen dat ik nooit hard rij met de F, gewoon kapje open en lekker te touren :D

Zoals het hoort dus 8) Een Mini S loopt ook echt niet zoveel uit. Mijn schoonmoeder heeft er eentje en ik heb al regelmatig een wedstrijdje gedaan. Goed, hij is wel wat sneller, maar hij heeft dan ook 175pk, maar echt heftig uitlopen of zo doet hij niet.

MG TF 135

Flying Dutchman
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    CONTACTCOLON

door Jager » ma apr 11, 2011 10:11 pm

ttdesign6 schreefColonZoals het hoort dus 8) Een Mini S loopt ook echt niet zoveel uit. Mijn schoonmoeder heeft er eentje en ik heb al regelmatig een wedstrijdje gedaan. Goed, hij is wel wat sneller, maar hij heeft dan ook 175pk, maar echt heftig uitlopen of zo doet hij niet.

Wedstrijdje met je schoonmoeder?
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma apr 11, 2011 10:55 pm

Haha, nee....in dat geval zou ik zeker winnen.

Nee, tegen mijn neef....die dan op zijn beurt weer graag van de F wil wegkomen.

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 11, 2011 11:20 pm

Jager schreefColonIk rij voor mijn werk in Toyota Corolla Verso 2 D-4D 177 pk / 400 NM, die is voor mijn gevoel echt een stuk sneller dan mij F.

Mijn Merc. C heeft ook 400Nm, komt best van zijn plaats in vergelijking met de meeste diesels, maar komt heel veel te kort tegen de F in een sprint, sterker nog, ook tegen andere vlotte F'jes die ik reed, als ik naar mijn merkpunten bij ons op de baan kijk en de snelheid dat er dan op de teller staat. (BTW, ook de C70 moet de duimen leggen voor de F en heeft 205 Pk en 385 Nm)... waar ik maar mee wil zeggen, als je met de F rijdt zoals het moet (lekker in toeren) is hij best nog steeds snel, vergelijkingsmateriaal heb ik hier genoeg...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » di apr 12, 2011 8:27 am

BlackFox schreefColon en we reden achter een Fiat 500 Abarth.
    Telkens als die 500 op het gas ging, deed ik dat ook en het verbaasde me ergens wel dat ik zo goed kon volgen bij dat kistje.
    Heb hem dan maar aangeraden om eens een testbank op te zoeken, want 40pk meer en minder gewicht zou toch een véél groter verschil moeten geven...

Ik heb op Zolder al een paar keer tegen zo'n Abarthjes gereden en zelf met de Elan moet ik mijn goei sloefkes aan hebben om die gasten los te rijden maar ze remmen mij er steenvast terug uit wegens de klote remmen op de Elan! :-s
    Een gewone Abarth heeft een goede 7 sec nodig tot 100 maar zo'n 160 pk versie is nog een pak sneller dus die zal inderdaad eens naar de testbank moeten. :-s
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » di apr 12, 2011 8:44 am

Jager schreefColon
    RacingGreen schreefColon400 Nm is wel erg veel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit hard rij met de F, gewoon kapje open en lekker te touren :D

Vandaar dat je het gevoel hebt dat de Toyota van je werk sneller is :lol:

Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    CONTACTCOLON

door Jager » di apr 12, 2011 11:28 am

Misschien komt het ook wel dat je het vol gas wegrijden in een diesel veel minder beleefd dan bij een benzineauto.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di apr 12, 2011 3:40 pm

nee bij een dieselwagen, heb je in het toerengebied waar jij naar eigen zeggen veelal in rijdt een veel betere respons. In dat toerengebied is de Toy dan ook 100X sneller dan je F, maar eens in de hogere toeren, is je F echt niet traag, je moet er gewoon totaal anders mee rijden in vergelijk met je daily...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten