BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: MGF snel?

    door Andros » zo apr 03, 2011 2:32 pm

    Tja, dat is het risico dat je neemt. Het hoort er bij als je dergelijke streken uit haalt. Al zijn daar handiger oplossingen voor:

    Afbeelding

    ;)
    De nachtspotter!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: MGF snel?

    door Rob » zo apr 03, 2011 6:28 pm

    Andros schreefColonTja, dat is het risico dat je neemt. Het hoort er bij als je dergelijke streken uit haalt. Al zijn daar handiger oplossingen voor:

    Afbeelding

    ;)


    Strikt genomen is dat ook wel zo maar toch, ik vind de sanctie onevenredig met het vergrijp. Persoonlijk wordt ik helemaal gek van al die betutteling. Volgens mijn kinderen heb ik de gedachten gang van een fossiel. Maar ik wordt al gek als ik bedenk dat mij wordt voorgeschreven dat ik een gordel moet dragen of een valhelm op de motor.
    Ik snap ook wel dat dat veiliger is maar zolang ik niemand anders in gevaar breng vind ik dat ik dat zelf zou moeten mogen beslissen.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: MGF snel?

    door Andros » zo apr 03, 2011 10:28 pm

    Toch ligt de werkelijkheid anders. Als jij een gordel draagt (wat een kleine moeite is) en je komt in een ongeval terecht dan blijf jij in je stoel en blijf jij meestal wel heel. Zonder gordel vlieg je er gewoon uit en als je dan nog in leven bent is de kans groter op de rest van je leven in een rolstoel, arbeidsongeschiktheid en ga zo maar door. Drie keer raden wie dat de komende veertig jaar mag betalen ;)

    Ik ben hier niet om de moraalridder uit te hangen maar de wet is duidelijk zat. Als je een grote overtreding begaat zijn de consequenties voor jou, niets meer en niets minder. Op dit moment zetelt er een vrij liberaal kabinet in NL en worden bepaalde zaken aangepast. Ook ik juich de verhoging van de max snelheid naar 130 toe, zeker op de A16 hier in de buurt richting Dordrecht. Ook ik heb al 200+ met mijn TF'je gereden. Zowel bij de Oosterburen als hier 's nachts op de A27.

    Echter houdt ik altijd mijn eigen verantwoordelijkheid in het achterhoofd. Bedenk dat de gemiddelde remweg bij 50km/h 24m is en bij 80km/h al 53m. Met 120km/h een noodstop maken kost je 104m, nog los van de reactietijd die weer afhankelijk is van de vermoeidheid en beschonkenheid van de bestuurder. Ik ken(de) hier in de buurt genoeg mensen van mijn leeftijd die inmiddels harp spelen op een wolkje. Tijdens de laatste dynorun werd ik gebeld over een fataal eenzijdig ongeluk met mijn achterneef. Twee weken later gleed ik zelf in de gracht en weet gewoon dat het bijzonder slecht kan af lopen. Persoonlijk kan ik het begrijpen dat er soms wat zware straffen uitgedeeld worden. Zolang mensen weten wat ze aan het doen zijn, leef je uit. Maar vergeet nooit de gevolgen.
    De nachtspotter!
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    Re: MGF snel?

    door .:bert:. » zo apr 03, 2011 11:02 pm

    Da's het risico dat je neemt. Niet klagen!
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: MGF snel?

    door Rob » ma apr 04, 2011 4:14 am

    Andros schreefColonToch ligt de werkelijkheid anders. Als jij een gordel draagt (wat een kleine moeite is) en je komt in een ongeval terecht dan blijf jij in je stoel en blijf jij meestal wel heel. Zonder gordel vlieg je er gewoon uit en als je dan nog in leven bent is de kans groter op de rest van je leven in een rolstoel, arbeidsongeschiktheid en ga zo maar door. Drie keer raden wie dat de komende veertig jaar mag betalen ;)



    Deze discussie heb ik natuurlijk al vaker gevoerd en altijd krijg ik dit tegenargument. begrijpelijk.
    Dit wordt een beetje moeilijk om uit te leggen. Maar ik vind dat ik het zelfbeschikkingsrecht over mezelf moet hebben. Als de wet zou voorschrijven dat gevolgen van het niet dragen van bv gordels voor eigen rekening zijn vind ik dat prima. Ik beslis dan of ik dat risico neem of niet. Al zou dat betekenen dat ik mezelf de rest van mijn leven als een slak over de grond moest slepen.
    Ik zeg ook niet dat ik geen gordels zou dragen. Ik wil alleen dat het dragen ervan mijn eigen keuze is. Beetje principieel. Net zoiets als het wapenbezit in de VS waar ik ook niets tegen heb (volgende balletje) :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: MGF snel?

    door Bruce » ma apr 04, 2011 6:26 am

    kijk dit heeft ook te maken met Karma, als je ergens op Anticipeert is de kans dat dit zich ook voordoet relatief groter. Dat geld inderdaad voor het dragen van een helm en een veiligheidsgordel, maar dit is nu eenmaal verplicht dus moet wel. Maar dit is ook zo als je een schadeformulier bewaard in de auto... niet doen dus. Op wintersport een helm op? niet verplicht, zeker niet doen dus.. (tenzij je zo je kaalheid verbergt dan).
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Sas
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 339
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 2:24 pm
    WoonplaatsCOLON Den Helder (NL)

    Re: MGF snel?

    door Sas » ma apr 04, 2011 7:44 am

    Ach, zo'n cursus is best gezellig! De volgende keer denk je wel 3 x na voordat je 't gaspedaal indrukt :lol: Niet meer doen hea :no: :devil-(
    --- Groetjes Sas ---
    - 2002 Anthracite TF
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: MGF snel?

    door Hippert » ma apr 04, 2011 12:53 pm

    Tja het is niet dat ik systematisch te hard rij.
    En ik laat me bijna nooit gek maken door de auto naast mij.
    Sowieso ben ik voorzichtig want mijn F betekend veel voor me.

    Maar....

    ALS je je niet gedraagt dan kunnen er gevolgen zijn, ook ik wist dit.
    Het kan iedereen overkomen want iedereen rijd wel eens te hard.
    (dit topic staat er vol mee)

    .:bert:. schreefColonDa's het risico dat je neemt. Niet klagen!

    Nergens stond iets over boetes of dergelijke dus ik dacht,
    laat ik eens een negatieve kant horen van al deze verhalen.

    Nu is er aangegeven dat ze meer snelheidscontroles gaan doen in Nederland dus laat het een waarschuwing zijn.

    Ik zal het noooooooooooooooooooooooit meer doen :wink:
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: MGF snel?

    door jantje » ma apr 04, 2011 12:56 pm

    de nederlandse overheid zal niet tevreden zijn...
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    Sas
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 339
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 2:24 pm
    WoonplaatsCOLON Den Helder (NL)

    Re: MGF snel?

    door Sas » vr apr 08, 2011 10:41 am

    Al iets gehoord van de OvJ Hippert?
    --- Groetjes Sas ---
    - 2002 Anthracite TF
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: MGF snel?

    door Hippert » vr apr 08, 2011 10:57 am

    Ik heb de foto gister binnen gekregen, moest per post en heb geen scanner dus kan het nog niet laten zien.
    Me nummerbord kan je nog net lezen dus ik zal het antwoord formulier invullen waarmee ik bevestig dat ik in de auto zat.
    Dan moet ik wachten of een schikking of uitnodiging.
    Ik hou jullie op de hoogte!
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: MGF snel?

    door ttdesign6 » vr apr 08, 2011 11:01 am

    Van al dat geld had je je auto hééél leuk kunnen opknappen :roll: Balen!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: MGF snel?

    door Hippert » vr apr 08, 2011 11:21 am

    Ja dat was de bedoeling ook.
    Vorig jaar heb ik mijn project ook moeten uitstellen. :(
    Dacht ik straks eindelijk te kunnen beginnen, moet ik het weer een jaar uitstellen.
    Mijn hele planning (weer) naar de maan. :cry:
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: MGF snel?

    door ttdesign6 » vr apr 08, 2011 11:45 am

    ...en je rijbewijs dadelijk ook...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: MGF snel?

    door Hippert » vr apr 08, 2011 12:13 pm

    Ik heb het volste vertrouwen dat ik die mag houden.
    Maar ik zou best een rijontzegging willen krijgen voor verlaging van de boete.
    Ik weet dat het gek klinkt maar ik kan prima een seizoen zonder rijbewijs. Dan gebruik ik dat geld liever om me F op te knappen en volgend jaar 2x zoveel te genieten van me auto.
    (ook 2x zo langzaam rijden voortaan!)
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten