door ErikB » do nov 16, 2006 11:43 am
De olie is iets dunner, vloeibaarder, heeft een lagere viscositeit bij een hoge temperatuur.
0W, 5W, 10W, ... geeft de viscositeit weer volgens een standaard, bij 0°F
30, 40, 45, 50 ... geeft de viscositeit weer volgens een standaard, bij 210°F
Misschien dat de olie net iets te vloeibaar wordt bij hogere temperaturen (goed doorrijden en bij zomer weer) en dat je dan olieverlies/verbranding hebt. Hou het peil in de gaten en moet je af en toe bijvullen, dan schakel je bij een volgende wissel over naar een dikkere olie.
hth
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)