BUTTON_POST_REPLY 216 berichten
Stationair toerental niet constant hetzelfde
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Bruno » za maart 19, 2011 12:01 pm

    Als het al zo zou zijn, zou zelfs dat niet mogen uitmaken...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door LEBLAR » za maart 19, 2011 2:38 pm

    Ik geloof nooit dat Lotus juist dat specifieke mechanisme gaat of laat aanpassen met dezelfde reden; te veel kosten. Bedenk je het volgende; Lotus koopt een motor van Rover in. Dit doen ze om zelf geen ontwikkelingskosten op dit deel te hebben. Vervolgens zouden ze dan een van de meer complexe delen gaan wijzigen. Weg voordeel. Of denk je dat Rover dat gedaan heeft omdat ze de jongens bij Lotus zo aardig vinden?

    Ik hoor veel goede verhalen over BCC maar begin hier toch echt het idee te krijgen dat ze of vinden dat ze er anders niet genoeg aan verdienen of dat ze bang zijn voor een claim oid. Je hebt er immers al aardig wat pegels naar toe gebracht.
    Vwb de hobby-isten; Vergeet niet dat zij zich over de jaren heen in een specifiek merk en model specialiseren. En daardoor vaak meer informatie vergaren dan een garage die meerdere merken moet bedienen en een economisch belang heeft.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » za maart 19, 2011 8:12 pm

    OK, dan gaan we het gewoon maar proberen. Waarschijnlijk kan je niet eens zien dat die onderdelen van een ander merk af komen.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door RemcovanKuilenburg » zo maart 20, 2011 1:06 am

    Raar dat BCC aangeeft dat het niet kan. Het is zeker te doen. Ga je bij je Turkse vrienden het swappen doen? Succes! Mochten er problemen ontstaan en hulp nodig hebben PM en we maken een afspraak
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » zo maart 20, 2011 7:56 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonRaar dat BCC aangeeft dat het niet kan. Het is zeker te doen. Ga je bij je Turkse vrienden het swappen doen? Succes! Mocten er problemen intstaan en hulp nodig hebben PM en we maken een afspraak


    Ik denk dat ik het toch nog een keer bij BCC ga proberen. Mocht ze dit echt niet willen, dan ga ik naar mijn Turkse vrienden. Ik moet echt snel iets doen aan de motor. Het schokken van de auto wordt extreem.

    Dank voor je aanbod voor hulp!
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door schrokke » zo maart 20, 2011 11:51 am

    Hoewel ik niet echt een K-motor specialist ben, durf ik mij hier toch voor de volle 100% aansluiten bij de meningen dat het wel kan.
    Er worden tegenwoordig veel onderdelen uitgewisseld/verkocht tussen de verschillende merken heen. Het enige wat dan soms word veranderd is de sofware, de ECU word wel eens anders geprogrammeerd, hardware matig word er nooit iets veranderd.
    Het zou dus wel eens kunnen dat Lotus een andere ECU gebruikte voor deze motor. Misschien dat BCC zich daar mee verward.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Sander » zo maart 20, 2011 9:12 pm

    Ik vraag me af of het technisch mogelijk is dat er water in de schacht van de bougie komt. Olie o.k. maar water ? De water kanalen zitten er behoorlijk ver vandaan volgens mij...

    Als het olie is is het veel logischer. Dan hebben ze na het vlakken de cam carrier gewoon niet goed schoon gemaakt voor het terug monteren.
    Building >200BHP K-series
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » zo maart 20, 2011 9:23 pm

    Ik weet alleen dat het toch echt water leek, wat ik zag bij de bougies. Maar goed, ik zal de kop bewaren na de swap en er foto's van maken, indien mogelijk.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door Bruno » ma maart 21, 2011 10:58 pm

    Ik volg Sander volledig. Olie heb ik al een paar keer voorgehad op een F, water nog nooit. ten eerste is het technisch volgens mij niet mogelijk, ten tweede, zou het IMO gewoon moeten verdampen als het water was....
    Ik ben echt beniewd naar meer info hierontrent.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » ma maart 21, 2011 11:04 pm

    Bruno schreefColonIk ben echt beniewd naar meer info hierontrent.


    Gaan we voor zorgen. Maandag staat hij voor reparatie bij de garage
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » wo maart 23, 2011 8:04 pm

    Weer een update: eind deze week komt de kop binnen voor mijn F, dus volgende week gaat hij naar BCC, maar....

    Vandaag had ik echt 2 auto's nodig en was ik in de F gaan rijden binnen Utrecht (dus kleine afstand). De auto schokte nog meer dan normaal en was niet vooruit te branden. Hij lijkt nu op 2 cilinders te lopen ipv de gebruikelijke 3 bij mij.

    Heel rustig aan dus gedaan. Kwam ik net thuis, zag ik dat er weer een beetje rook uit de achterkant kwam en een vieze lucht, die ik moeilijk thuis kan brengen. Dit heeft de auto wel eens vaker een klein beetje, na een stukje steviger rijden, maar niet als ik zo rustig rij. Nu werd het roken echter erger en erger, terwijl de auto al lang uit stond. Toen ik de kofferbak opende, werd het nog erger qua rook en zag ik het tussen de kofferbak bekleding door komen. Die heb ik dus snel verwijderd en zag dat de rook echter precies onder de bodem van de kofferbak kwam en niet vanuit de motor zelf.

    Toen ik onder de auto keek, zag ik dat precies boven het midden van het hitteschild van de uitlaat demper wat gloeien. Het lijkt op de bevestiging van de demper aan het chassis en zag er niet uit alsof het minder zou willen gaan gloeien. Snel de brandblusser dus behaald, maar besloten die toch maar niet te gebruiken met dat nare poeder en de tijd te nemen om de tuinslang naar de auto te leggen.

    Vervolgens lang water gespoten over de onderzijde van de auto en inmiddels is hij gestopt met roken. Ik heb nog even overwogen om hem af te laten fikken en snel mijn verzekering op te hogen naar all-risk, maar toch maar niet :D

    Volgende week dus maar met een autoambulance hem afleveren bij BCC. Heeft iemand nog zo'n aanhanger in de buurt van Utrecht staan, die hij uit wil lenen? Zo niet, ga ik er eentje huren.

    Hebben jullie een idee waarom dit kon gebeuren? Is er een link te leggen tussen de gescheurde kop/lopen op 2 cilinders en deze verhitting? Koelvloeistogniveau en olie niveau zijn beiden nog helemaal OK. Meters in de auto gaven ook geen oververhitting aan (logisch, want het zat ook niet bij de motor).
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door schrokke » wo maart 23, 2011 9:39 pm

    mailman schreefColonHebben jullie een idee waarom dit kon gebeuren? Is er een link te leggen tussen de gescheurde kop/lopen op 2 cilinders en deze verhitting? Koelvloeistogniveau en olie niveau zijn beiden nog helemaal OK. Meters in de auto gaven ook geen oververhitting aan (logisch, want het zat ook niet bij de motor).


    Tgv de zeer slechte en onvolledige verbranding katalysator oververhit geraakt?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » wo maart 23, 2011 9:42 pm

    schrokke schreefColonTgv de zeer slechte en onvolledige verbranding katalysator oververhit geraakt?


    Zit ik ook steeds meer aan te denken. Toen ik stilstond met draaiende motor, knalde de uitlaat zo eens in de 20 seconden. Echt geen fijn geluid, maar zou wel duiden op onvolledige verbranding en dan inderdaad katalysator oververhit.

    Dit vond ik erover op internet:

    -------------------
    Onverbrande benzine in het uitlaatsysteem
    De brandstof verbrandt normaal gesproken alleen in de cilinders. Onverbrande brandstofresten die terecht komen in de uitlaat, kunnen uiteindelijk verbanden in de Katalysator. Dit kan leiden tot oververhitting van de Katalysator en daardoor deze beschadigen. Mogelijke oorzaken zijn een onjuiste afstelling van het brandstofmengsel, onjuiste timing van de ontsteking, gecorrodeerde bougies, valse lucht, een beschadigde lambdasensor, lekkende injectoren, enz.

    Olie of koelvloeistof in de uitlaat
    Olie of koelvloeistof in het uitlaatsysteem kan een koollaagje achterlaten op de honingraatstructuur van de Katalysator. De luchtcirculatie wordt hierdoor belemmerd en de werking zal verminderen. Uiteindelijk kan de Katalysator zelfs geheel verstopt raken (wat weer gevolgen voor de motor kan hebben). Mogelijke oorzaken zijn versleten zuigerveren, kleppen of beschadigde pakkingen.

    Beschadigde bougies of bougiekabels
    Vonkoverslag (misfire of crossfire) veroorzaakt onverbrande benzine in het uitlaatsysteem. Door de hitte in de Katalysator kan de onverbrande benzine daar spontaan ontsteken. Hierdoor smelt het keramisch blok geheel of gedeeltelijk. Bougies en kabels moeten regelmatig worden gecontroleerd.

    ----------------------

    Geeft dit weer nieuwe kosten / problemen, denken jullie?
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door schrokke » wo maart 23, 2011 9:51 pm

    mailman schreefColon
    Geeft dit weer nieuwe kosten / problemen, denken jullie?


    Ik vrees van wel. Hoewel je voorlopig de kat kan leeghalen tot aan de volgende APK.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Stationair toerental niet constant hetzelfde

    door mailman » wo maart 23, 2011 10:04 pm

    Ik krijg steeds meer de neiging om een donor F-je te kopen, zodat je altijd 1 F rijdend hebt :lol:
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
BUTTON_POST_REPLY 216 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten