BUTTON_POST_REPLY 200 berichten
Ik durf het bijna niet te zeggen... [UPDATE Pagina 14]
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 22, 2007 1:11 pm

Voordat er prijzen (en indien er namen bijstaan: garages) worden vergeleken moet er ook even nagekeken worden welke onderdelen er vervangen zijn, of de cillinderkop weg is geweest voor testen en/of vlakken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » ma jan 22, 2007 1:11 pm

Goed werk, Bruce!
    Wil je even een scan van de factuur plaatsen? Dan heb ik iets om mijn garage het schaamrood te bezorgen :evil: Ik begrijp dat er veel variabelen zijn in deze reparatie, maar meer dan een factor twee lijkt me op geen enkele manier te verantwoorden. Voor dat geld kan ik met gemak mijn TF naar die garage laten vervoeren (en terug!)

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jan 22, 2007 1:39 pm

Pete,

komt in orde..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jan 22, 2007 3:19 pm

Brooklands schreefColon
    Bruce schreefColonmmm tijd voor een workshop :lol:

Kunnen de namen van de reparateurs niet bij de bedragen worden vermeld? Het is dus de moeite waard om te gaan shoppen.

Mijn F is in onderhoud bij Auto Home in Alpen aan de Rijn..
    Erg vriendelijk, reageren altijd direct op mijn E-mail..
    en zijn (denk ik) gewoon eerlijk.. toen ik van de zomer bij ze kwam omdat ik koelvloestof lekte zagen zij nog geen enkele reden om de koppaking te vervangen en adviseerde me het gewoon een maandje in de gaten te houden... en dan terug te komen..

Aardige jongens..
    Hier in Zoetermeer zit ook een dealer.. maar hoe heet ie ook al weer had mij de dealer in Alphen aanbevolen.. en ik rij er graag een stukje voor om..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jan 22, 2007 6:12 pm

Dan moet je natuurlijk wel appels met appels vergelijken

koppakking +
    waterpomp +
    kop vlakken +
    Nokkenas riem (1 of 2 stuks)

Betreft het een VVC of MPi

Het lijkt mij niet zo eenvoudig. Ik kan allen nogmaals zeggen dat Bruce gewoon een goede deal gedaan heeft.

In ieder geval zullen de loonkosten een groot aandeel van de prijs vormen. Als je een ervaren man hebt die dit al meer op een F heeft gedaan en de job zit eens lekker mee, dan kan dat grote effecten hebben op de prijsstelling.

Proost Arjan :)))
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 22, 2007 7:18 pm

Kasper schreefColonDan moet je natuurlijk wel appels met appels vergelijken

koppakking +
    waterpomp +
    kop vlakken +
    Nokkenas riem (1 of 2 stuks)

Betreft het een VVC of MPi

Zie mijn vorige posting. Als ik een minimum reken aan stukken (incl. waterpomp, olie, OAT en wat pakkingen) en 7 uren @ 45 EUR/uur dan kom ik aan Bruce' bedrag uit.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

door bakel » ma jan 22, 2007 7:42 pm

Even vraagje tussendoor, wat bedoelen jullie met de "dipstick"? Gewoon oliepijl stok of iets anders?
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 22, 2007 7:52 pm

Wat een belachelijk lage prijs. Vooral wetende dat er ook een oil-ladder is geplaatst. Ben je wel zeker dat er geen illegale Polen aan je wagen hebben gewerkt ? :lol:
    Voor dat bedrag begin ik er in ieder geval niet aan, en ware het niet dat er niemand anders aan mijn MG mag werken, zou ik zelfs aan mijn eigen F er niet aan beginnen als het ook voor dat bedrag ergens kan. Hoeveel uren hebben ze eraan gewerkt, en wat is het uur-tarief Bruce ?
    Ik hoop dat ze het wel grondig allemaal hebben gedaan, want snel, snel is niet goed.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 22, 2007 7:53 pm

bakel schreefColonEven vraagje tussendoor, wat bedoelen jullie met de "dipstick"? Gewoon oliepijl stok of iets anders?

Je beantwoorde net zelf de vraag, oliepijlstok dus !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » ma jan 22, 2007 11:42 pm

Bruce schreef:

En de totale rekening voor mijn HGF is: 652,48 euro

:shock: Huh?! Niemand van ons zat ook maar in de buurt van die prijs. :!: Maar kerel, even een vraag: jouw auto kan nog rijden?! Ik ga nu ook vraagtekens zetten bij de prijzen van de onderdelen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik en Pete zoveel meer kwijt zijn...Maar een koud pilsje om dit te vergeten is niet verkeerd. :wink: :)))

Ikke schreef eerder:
    Ik heb hem nu sins de HGF-reparatie, 3 dagen terug en volgens mij lekt hij nu uitwending koelwater...

Vanmiddag weer even bij de garage geweest om er naar te laten kijken: een originele veerklem ?? die om een van de twee koelbuizen onder de auto zit, zat niet vast genoeg. Ze hebben er een betere klem (met schroefdraad) opgezet. (zucht)
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » ma jan 22, 2007 11:57 pm

Bruce schreef:

En de totale rekening voor mijn HGF is: 652,48 euro

Ik neem aan inclusief BTW..... :D
    Maar om straks met een mankement aan mijn TF helemaal naar Alphen aan de Rijn te rijden :roll:

http://www.autohome.nl/?action=vestiging&vid=1
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di jan 23, 2007 12:19 am

weet wel uit ervaring, dat de rekening voor een heel groot gedeelte wordt gevormd, door de man-uren.

Enerzijds ga ik graag naar een garage die goedkoper is, maar wil wel dat het goed gebeurt.

Een garage die veel ervaring heeft met MGF/TF's zal deze klussen sneller klaren, dan wanneer er zo af en toe eentje binnen rijdt.

Mijn vorige garagist leverde op zich goed werk, maar ook héééél langzaam.

Ter vergelijking:
    grote beurt zonder APK vorig jaar 6,5 uur (erop zitten wachten :x )
    grote beurt met APK dit jaar 2,5 uur.

Garage waar ik nu zit, heeft duidelijk veel ervaring met F-jes. :P En net als Bruce rij ik daar graag een stukje voor om. :wink:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di jan 23, 2007 1:59 am

Bruce schreefColon...de totale rekening voor mijn HGF is: 652,48 euro

Weet je zeker dat ze voor die prijs niet alleen de naad tussen het blok en de kop met 2k pasta dichtgekit hebben? :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za jan 27, 2007 5:48 pm

Ik denk dat ik je met die meevaller wel mag feliciteren! Goed bezig. Ik neem aan dat ze er wel heel veel ervaring hebben met een HGF als je zegt dat ze alleen al van de LR koppakking er 32 hebben geplaatst!
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za jan 27, 2007 5:56 pm

MGF schreefColonEven offtopic: Is het niet handig om alleen het laatste bericht te quoten? Dat bespaart heel wat scroll werk. ;)

En dat zeg jij? Bruno heeft destijds de volgende regel door ons ingevoerd :lol:

update 7/5/6 : .... Maar hou het leuk, informatief, whatever. Zorg er gewoon voor dat het voor de lezer leuk blijft, en niet gaat vervelen of ergeren, door bijvoorbeeld overmatig te gaan quoten.
    Hou het simpel en overzichtelijk.

Die regel staat in het Non MG content forum dus hier mag het ;)
BUTTON_POST_REPLY 200 berichten