BUTTON_POST_REPLY 147 berichten
mgf vvc probleem
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

door nasredinho » wo apr 28, 2010 8:47 am

de factuur ligt nog bij de eigenaar van de wagen, maar ik denk wss 6000 km geleden ofzo...

ik had een motor gevonden voor een degelijk prijs, maar dan heb je ook weer kans dat die raar doet...
    pfff, ik weet niet wat, en die gaat er vandaag om.

update: ik heb daarnet gebeld naar garage Ruys, en die zei dat het oploopt van 1000 euro tot 1300 euro...

hij zei ook dat hij garage anthonis kende... en die kent zijn werk wel volgens hem. maar de prijs is wel extreme hoog zegt hij ook, behalve als hij echt veel stukken vervangt...

gr
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo apr 28, 2010 10:29 am

Misschien is het een idee om met de originel factuur terug te gaan en om garantie te vragen. Want 6000 km is gewoon echt te gek voor woorden. Hier is gewoon iets fout gedaan..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    WoonplaatsCOLON waregem

door nasredinho » wo apr 28, 2010 10:46 am

uhu vind ik ook...

ik hoop gwn dat het niet iets erger is... alleen maar join de culasse is meer dan genoeg voor me
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo apr 28, 2010 10:55 am

er vanuit gaande dat je niet te lang hebt doorgereden en dat de boel dan dus niet te heet is gewornden zou dat gewoon herstelbaar moeten zijn...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    WoonplaatsCOLON waregem

door nasredinho » wo apr 28, 2010 11:25 am

net gebeld naar de garage waar de wagen stond ( ford )
    hij zei dat de garage anthonis de wagen is komen halen...

ik heb gebeld naar garage anthonis, heb hem gezegd dat de ene garage het wil doen voor 1300 euro... hij zei '' ben je dan wel zeker dat ze hun werk goed gedaan hebben'' ik zei ja, want die hebben er ook ervaring mee, maar als u het doet voor 2000 euro, verwacht ik wel tenminste dat de nodige dingen vervangen worden.... hij zei dat hij me ging terug bellen...
    ik wacht op zijn telefoon
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo apr 28, 2010 12:21 pm

Ik heb een erg positieve indruk van Garage Anthonis op het gebied van werk, maar de prijs is inderdaad niet min.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    WoonplaatsCOLON waregem

door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:37 pm

eenmaal ik meer weet over de wagen, laat ik jullie onmiddelijk weten!

carl: heb je al iets laten vervangen ofzo bij anthonis?

gr
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo apr 28, 2010 12:47 pm

nasredinho schreefColoncarl: heb je al iets laten vervangen ofzo bij anthonis?
    gr

Toen ik m'n auto kocht heb ik 'm bij Anthonis binnengedaan voor een totaal nazicht en vervangen van waterpomp distributieriem, remmen, bougies enz. enz.
    Was allemaal proper gedaan, zonder enige opmerking, maar wel redelijk prijzig. (was op voorhand afgesproken, dus geen verrassing op zich)

Ik had beter naar hun advies geluisterd met betrekking tot het voorframe, want zij hadden direct de juiste conclusie gesteld.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    WoonplaatsCOLON waregem

door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:54 pm

Azo ok, dus ze kennen er wel degelijk iets van... Ik heb wel voorgevoel dat ik slecht nieuws zal krijgen... Dat de motor deraan is ofzo
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    WoonplaatsCOLON waregem

door nasredinho » wo apr 28, 2010 3:10 pm

oké mensen

net belleke gehad met anthonis...

die zegt dat er luchtbel ofzo in zat...
    die heeft dus ontlucht, vanavond zal hij die ook onder druk zetten ofzo om te zien of er geen lek is...

wat denken jullie ervan? kan dat de oorzaak zijn?
    ook dat de geur zo straf was? en rook?
    hij zei ook dat de vvc een strondmotor is :p

gr
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo apr 28, 2010 3:24 pm

Bruno schreefColonDat kan je wel stellen. Ofwel is er iets niet in de haak, ofwel is de verkoper gewoon dom.
    Zo'n prijzen :? Ik wordt er echt niet vrolijk van, eerlijk gezegd...

Hopelijk zijn de prijzen binnenkort terug van die aard, dat F/TF jes verkocht worden voor wat ze echt waard zijn : Veel meer dus !

Langs de andere kant, het moment om er dus snel nog een aan te schaffen :wink:

Ik vind het ook zwaar triest wat onze auto's nog maar opbrengen :? Al het werk wat erin zit, ze zijn veel meer waard!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo apr 28, 2010 3:26 pm

nasredinho schreefColonoké mensen

net belleke gehad met anthonis...

die zegt dat er luchtbel ofzo in zat...
    die heeft dus ontlucht, vanavond zal hij die ook onder druk zetten ofzo om te zien of er geen lek is...

wat denken jullie ervan? kan dat de oorzaak zijn?
    ook dat de geur zo straf was? en rook?
    hij zei ook dat de vvc een strondmotor is :p

gr

Als ik zo hoor wat de verkoper allemaal zegt ben ik van mening dat hij er niet echt veel verstand van heeft...
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo apr 28, 2010 3:28 pm

als het echt maar een luchtbel was dan heb je echt wel een superkoopje..
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo apr 28, 2010 3:49 pm

1) luchtbel ontstaat niet zomaar. Er moet bvb. koken of waterverlies aan voorafgaan
    2) de rook die je bedoelde was waarschijnljk "stoom"
    3) koelvloeistof moet en is buiten het koelcircuit geraakt ... alles via de overdruk van de expansievatdopje lijkt me sterk, zeker omdat er aardig wat stoom moet zijn geweest (afgaand op je omschrijving)
    4) zoals eerder aangegeven moet er een oorzaak zijn, zelfs al was het maar een luchtbel
    5) VVC is geen ******motor: er zijn niet meer problemen met een VVC dan met een non-VVC. Werken aan het VVC systeem is niet makkelijk, maar dat is geen reden om een staaltje technolgie af te kraken.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » wo apr 28, 2010 3:55 pm

nasredinho schreefColonhij zei ook dat de vvc een strondmotor is :p

Zeer vreemde opmerking. Er rijden hier veel mensen met veel plezier in een VVC. En ik heb nog niet gemerkt dat een VVC meer problemen geeft dan een MPI. In de basis zijn ze gelijk.
    Rij zelf al geruime tijd met een VVC zonder - motorische - problemen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
BUTTON_POST_REPLY 147 berichten