benzinemeter blijft hangen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » ma apr 26, 2010 8:29 pm

Ik doe het graag, Service van het forum, eind van het jaar ontvangt u een nota...

Nou, is dat vraagstuk ook weer opgelost. ik wist wel dat hier een logische verklaring voor was.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di apr 27, 2010 9:11 am

Ga ook maar eens na hoe je aan die 3000km komt .... zelfde service van het forum. :wink:

Wat betreft de betrouwbaarheid van de benzinemeter en bochten: als je een bocht neemt dan kan benzine van de ene kant van de tank verhuizen naar de andere (en daar blijven), met als gevolg een andere aflezeing na de bocht.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di apr 27, 2010 9:32 am

Klinkt raar maar als ik harder rij verbruik ik minder.

Zondag bij Bruno geweest en heen en terug hele stukken rond de 150 gereden. En dan gaat mijn tank langer mee dan gemiddeld...
    Dan haal ik ipv 500 km wel 570 op een tank
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di apr 27, 2010 3:12 pm

crazywolf schreefColon hoeveel liters kan je dan tanken? Je rijdt je tank niet leeg of je auto verbruikt echt wel TE veel. Tenzij je constant pedaal onderhoud en overal en dan echt overal 90km/h te hard rijdt ofzo

Ik tank meestal rond de 40-45 liter, uitzonderlijk eens 50 liter.
    Aangezien ik het verbruik altijd uitreken ben ik wel zeker van de cijfers.
    laatste vijf tankbeurten gaven deze cijfers: (l/100 km)
    11,74
    9,59
    10,16
    9,64
    10,06

Het gemiddelde is 10,23 L:100 km

ondertussen heb ik een oud topic terug geopend. (verbruik) Ben zinnens om deze keer te zoeken tot het beter is.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo mei 16, 2010 9:11 pm

Ik was toch nieuwsgierig geworden naar het verbruiik van mijn F dus ik heb het maar eens bijgehouden.
    Ik schaam me bijna maar 653 km op 45 liter is niet verkeerd da's 1 liter op 14.5 km.
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

door Ultimate » zo mei 16, 2010 9:38 pm

Murphy schreefColonIk was toch nieuwsgierig geworden naar het verbruiik van mijn F dus ik heb het maar eens bijgehouden.
    Ik schaam me bijna maar 653 km op 45 liter is niet verkeerd da's 1 liter op 14.5 km.

Hahha, tuf tut!:P

Ik rij nu bijna elke dag 175km, en rij met moeite 1 op 13, wil ik die 14.5 van jou halen moet ik heeeeeel rustig rijden ;) dat jij dat kan :shock:
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo mei 16, 2010 10:34 pm

Ultimate schreefColon
    Hahha, tuf tut!:P

ja ja deze reactie had ik wel verwacht. :lol: dit moet ik eens laten lezen door bekenden :lol:

maar goed het waren veel autobaan kilometers dat wel. en dan geen 220 wat ik hier af en toe lees, maar gewoon 130.
    Maar de tuf tuf club woont hier niet. :lol:
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma mei 17, 2010 12:02 am

Tuf Tuf net nog even een stuk met 180 gereden, maar dan gaat het geluid van de wind pijn doen aan de oren. Doe ik liever mét hardtop.

Ik tank 'm iedere week vol en rij ongeveer 550km op een tank. Als ik harder rij wil ik indd ook wel eens zuiniger uitkomen.

Als ik in de buurt van Vaals plank dan is et verbruik gigantisch :P ..maar wel heeerlijk!

Zo straks nog een duitse F gespot.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » zo jun 27, 2010 12:21 pm

Eerst even offtopic:
    Ik tank altijd geheel vol. Ik heb het eens bijgehouden en rijd 1L/15Km.

Nu weer ontopic:
    Mijn tank zit sinds eergisteren permanent vol :lol:
    De benzinemeter op mijn dashboard gaat niet meer naar beneden.
    Na het voltanken gisteren is ie helemaal omhoog geschoten maar daarna niet meer naar beneden gezakt.
    (En dat 1 dag na de apk keuring)

Ik dacht eerst dat de naald kapot zou kunnen zijn of zo. Maar ik lees in de eerste post dat de voelers in de tank ook eventueel verdacht kunnen zijn.
    Dashboard is volgens mij niet open te krijgen (althans door mij niet) dus ik wil de tank aansluitingen maar eens bekijken. Aan de plaatjes zie ik dat het achter de hoofdsteun ergens zit dus dat zal wel lukken.

Hoe klinkt dit jullie in de oren?
    Waar zal ik als eerst gaan kijken?
    En kan ik per ongeluk iets lostrekken waardoor ik ongemerkt benzine kan verliezen? Vind dat wel een beetje eng met benzine...
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » zo jun 27, 2010 12:47 pm

Ik heb geen verstand van het techtnische gedeelte hiervan, maar ik denk dat je in de toekomst hééééééééééééééééél veel geld gaat besparen als je tank permanent vol zit :wink:

Succes met de zoektocht. Voorlopig gewoon het gemiddelde aantal km's van een tank in de gaten houden zodat je niet ergens stil valt, dat is heel vernederend! (ik spreek uit ervaring) :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

door masterpiece » zo jun 27, 2010 2:38 pm

Helmet proficiat!!! Jij hebt met stip de zuinigste F/TF :wink:
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jun 28, 2010 3:16 pm

Helmet schreefColonDashboard is volgens mij niet open te krijgen (althans door mij niet) dus ik wil de tank aansluitingen maar eens bekijken. Hoe klinkt dit jullie in de oren? En kan ik per ongeluk iets lostrekken waardoor ik ongemerkt benzine kan verliezen? Vind dat wel een beetje eng met benzine...
    Als je je dashboard nog niet loskrijgt zou ik ook niet aan de tank gaan prutsen, lijkt me recept voor onheil. Overigens is de kans op een slecht contact in het dashboard erg klein.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310

door Helmet » ma jun 28, 2010 7:27 pm

Ik laat het wel even zo. Misschien dat zichzelf oplost de komende week..
    En zo niet.. Ik tank hem nu ook gewoon elke week af.
    Maar ik bedoelde ook meer 'kijken' naar de aansluitpunt achter de hoofdsteun. Losaheln, no thanks..
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jun 29, 2010 9:44 am

Er zijn meerdere F-jes waarbij de naald niet helemaal lekker werkt..
    De mijne danst ook altijd alle kanten op. ik hou er gewoon rekening mee dat ik zo rond de 500 km weer eens een pomp op moet zoeken.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310

door Helmet » vr jul 02, 2010 12:49 pm

masterpiece schreefColonHelmet proficiat!!! Jij hebt met stip de zuinigste F/TF :wink:

Ik ben er achter dat als ik gewoon eens per dag even een klinkerweggetje of drempel moet nemen. Dan zakt de benzinenaald naar het nivaeu waar ie hoort te staan. Moter uit daarentegen blijft ie nog altijd wel daar hangen.