autoradio
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr maart 12, 2010 11:25 pm

Mogelijk hangt de constante spanning voor het behoud van je geheugen ook af van deze zekering, sommige radios starten niet zonder deze spanning. Wellicht ben je na het oplossen van je spanningsprobleem al een eind verder.
    Indien je zeker wil zijn kan je best een multimeter instellen op DC, ergens in de buurt van 20 V bereik zetten en nakijken of je inderdaad 12V krijgt op de beide spanningskabels, de permanente en de schakelende. Als je hierbij ook nog de massa van de autoradio gebruikt aan de andere kant dan weet je tevens dat ook de aarde ok is.

Sukses!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr maart 12, 2010 11:26 pm

BlackFox schreefColon
    Vraag is wel waarom 'ie kapot is gegaan...

Omdat ik een aantal draden moest toevoegen, een losse voor de microfoon en een dikke extra USB kabel, waar die voor is ik heb geen idee, want er zit ook nog een usb slot in de voorkant van de radio.
    Maar ik heb dus best een beetje zitten vroeten tussen de draden.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr maart 12, 2010 11:29 pm

Bruce schreefColonMaar ik heb dus best een beetje zitten vroeten tussen de draden.

Wees ajb voorzichtig met de draden achter de radio.
    Indien ze tegen het metaal van de radio schuren en beschadigd geraken heb je zo een moeilijk te blussen brandje.
    Het is niet de eerste mgf die zo aan z'n einde komt!
    extra tape en/of andere bescherming van de kabels had eigenlijk standaard aanwezig moeten zijn.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za maart 13, 2010 7:32 am

Ik zal de draden nog eens controleren, maar die zagen er volgens mij allemaal nog heel netjes uit.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » za maart 13, 2010 12:21 pm

Ik denk een beetje laat en het al gezegd kan zijn.

Als je lampjes niet branden is zeker je continu spanning van je radio niet aanwezig. Deze zit in dezelfde groep als de lampjes. Ik heb in het begin ook lopen stoeien hiermee.

Succes en als het niet meer lukt hoor ik het wel. Kom ik even buurten en kijken.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za maart 13, 2010 2:30 pm

Remco, dank je voor het aanbod.

Het was inderdaad zo iets eenvoudigs als een zekering vervangen en alles goed het weer. Ik ben zeer onder de indruk van de geluidskwaliteit. Iphone is nu ook gekoppeld aan de radio en ik kan draadloos muziek afspelen.

Komende jaar moet ik twee avonden in de week naar school om alle functies van de radio te begrijpen.
    Zo veranderd het display steeds van kleur, het lijkt wel een paasei.. nog geen idee hoe ik dat uit zet..
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » za maart 13, 2010 2:35 pm

Bruce schreefColonZo veranderd het display steeds van kleur, het lijkt wel een paasei.. nog geen idee hoe ik dat uit zet..

Komt misschien omdat 't display zich aanpast aan het soort muziek...
    "Onder de groene hemel in de blauwe zon..." :wink:
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » za maart 13, 2010 2:35 pm

da's niet zo moeilijk hoor, gewoon de bewuste zekering er weer uittrekken ;) :P :mrgreen:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za maart 13, 2010 2:41 pm

Rammstein had ik aan staan, kan inderdaad de reden zijn voor het verschieten van de kleur...
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » za maart 13, 2010 3:53 pm

:lol: :lol: :lol:
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » za maart 13, 2010 5:09 pm

Ik wordt weer helemaal nerveus als ik dit lees...

Bij mij waren er ook zekeringen door en 5 draden kapot door de ijseren balk achter radio !!!!!

zie hier http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9429

en hier http://www.viperlook.com/2010/02/kortsluiting-achter-autoradio/

Afbeelding
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma maart 15, 2010 11:28 am

Zou iemand een JVC autoradio willen jatten? nee toch?
    Ik had een 10 jaar oude Sony in de F zitten en kon daar het frontje gewoon op laten zitten, niemand die dat ding wilde.

Maar een JVC zullen ze niet jatten toch?
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » ma maart 15, 2010 11:52 am

Bruce schreefColonZou iemand een JVC autoradio willen jatten? nee toch?
    Ik had een 10 jaar oude Sony in de F zitten en kon daar het frontje gewoon op laten zitten, niemand die dat ding wilde.

Maar een JVC zullen ze niet jatten toch?

Tegenwoordig zijn de airbags populair bij dieven, want daar vangen ze meer voor :wink:
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » ma maart 15, 2010 9:17 pm

Hoe kunnen ze nou in jou F je autoradio jatten, die staat toch binnen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di maart 16, 2010 6:56 am

jawel, maar die komt ook nog wel eens buiten...