parkeerhulp
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 25, 2010 11:22 pm

Eerlijk gezegd zie ik ook geen meerwaarde op een klein autootje als een MGF/TF, met een goed zicht naar achter. Op mijn C70 echter, zou ik het ook durven monteren, omdat je daar met de kap dicht, zicht 0 hebt. Tenslotte is deze wagen bijna 2X zo lang als een F.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jan 26, 2010 6:31 am

remcovankuilenburg schreefColonOf gewoon leren inparkeren :lol: heb je de sensoren niet nodig.

OO kijk Remco wil je Vrouw\dochters wel leren inparkeren, gebruikt hij dan gewoon zijn eigen F voor. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jan 26, 2010 9:55 am

Wat je ook wil voorkomen is dat vrouw/dochter er vanuit gaan dat het wel zal piepen net zoals bij de andere auto('s).....

Vroeger was het echt een signaal van a) kijk ik kan niet parkeren of b) mijn auto is veel te groot voor me.

Tegenwoordig zijn parkeersensoren zo common dat ze algemeen aanvaard worden voor het comfort.

Ik heb wel m'n twijfels over de sensoren naast de nummerplaat.
    De nummeplaat zit nogal diep en ik vrees dat de sensoren niet alles gaan kunnen waarnemen.

Uiteraard is een setje sensoren in koetswerkkleur "het mooiste".
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di jan 26, 2010 10:33 am

Bruce schreefColon
    remcovankuilenburg schreefColonOf gewoon leren inparkeren :lol: heb je de sensoren niet nodig.

OO kijk Remco wil je Vrouw\dochters wel leren inparkeren, gebruikt hij dan gewoon zijn eigen F voor. :lol:

Ik neem aan als je een rijbewijs krijgt dat je dat soort simpele dingen wel kan. Anders ben ik van mening dat je je rijbewijs bij een paktje boter hebt gekregen.

Maar ja sommige mensen hebben zelfs moeite met vooruit rijden vandaar dat ze daar ook van die sensoren voor hebben bedacht. Zitten die ook op de TT Bruce :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di jan 26, 2010 10:39 am

Op de TT (voor alle duidelijkheid, Helga d'r auto) zitten ze ook, maar dit was een tweede handsje en daar zaten ze al op.

De Alfa en ook de F hebben geen parkeerhulp.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di jan 26, 2010 10:48 am

Dus de sensoren zijn vrouwen dingen ook al zitten ze er al op :lol: :wink:

Maar ik wil Helga wel leren auto rijden hoor :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » di jan 26, 2010 10:55 am

wat betreft de nummerplaathouders....wat zijn de kosten?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di jan 26, 2010 10:59 am

ttdesign6 schreefColonwat betreft de nummerplaathouders....wat zijn de kosten?

twee stuks voor € 7,95 (ex verzending)
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

door Ultimate » di jan 26, 2010 12:33 pm

Dat 30 euro setje heb ik ook op mijn Seat gehad en werkt perfect!
    Mooie sensor voor voor in de auto die de afstand aangeeft door te piepen en ook op het scherm kan je zien hoeveel meter je links en rechts nog over hebt.

Ook zijn er setje op de markt die je achter je bumper kan monteren en dus 'onzichtbaar zijn'

Hier een setje te koop: http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel-Product-1503403/Electromagnetische-parkeersensor.html

Hier bij de wehkamp, met goede reacties:
    http://www.wehkamp.nl/spel-vrije-tijd/gereedschap/%28auto%29-accessoires/quintezz-eps-200-parkeersensor/C08_O01_O22_743106/#extraInformatie

Met deze parkeersensoren heb ik alleen nog geen ervaring maar het is wel een mooiere manier, en gaten boren is dus dan overbodig, staat een stuk mooier :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di jan 26, 2010 2:52 pm

Dat is inderdaad wel een uitkomst, zo'n onzichtbare kit, want ik vind die sensoren altijd wel een bumper ontsieren. Wist niet dat ze er waren, maar weer wat geleerd dus :wink:
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

door Wiellem » di jan 26, 2010 4:04 pm

Durf te gok toch niet te nemen om zo'n setje te halen, zit het er straks eindelijk netjes op en dan werkt het voor geen meter.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

door Ultimate » di jan 26, 2010 4:11 pm

Wiellem schreefColonDurf te gok toch niet te nemen om zo'n setje te halen, zit het er straks eindelijk netjes op en dan werkt het voor geen meter.

Ik heb zojuist een setje bij de wehkamp voor mijn vader zijn Focus2 besteld, die zocht ze al heel lang blijkbaar.
    Volgende week gaan we hem dan even monteren en installeren en dan horen jullie hoe en of het werkt :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di jan 26, 2010 5:20 pm

ben benieuwd.

Eigenlijk zou zoiets ook moeten werken op de voorbumper. Zodat je weet of je spoiler die fijne drempels niet raakt...
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

door Wiellem » di jan 26, 2010 5:35 pm

Ultimate schreefColon
    Wiellem schreefColonDurf te gok toch niet te nemen om zo'n setje te halen, zit het er straks eindelijk netjes op en dan werkt het voor geen meter.

Ik heb zojuist een setje bij de wehkamp voor mijn vader zijn Focus2 besteld, die zocht ze al heel lang blijkbaar.
    Volgende week gaan we hem dan even monteren en installeren en dan horen jullie hoe en of het werkt :wink:

Dat is fijn :)

Ben benieuwd zou wel ideaal zijn.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » di jan 26, 2010 5:36 pm

OO kijk Remco wil je Vrouw\dochters wel leren inparkeren, gebruikt hij dan gewoon zijn eigen F voor.

Geweldig,Remco ik stuur ze jouw kant op. Dan zul je erachter komen dat "de dames" beter rijden en racen dan menigeen hier op dit forum. Alleen het achteruit rijden wil niet zo lukken. Wie denkt er nou aan spiegels, die zijn toch voor je mascara te checken.
    Oh ja voor ik het vergeet, draai je Fje vantevoren al lekker warm, ze begint meestal met een burn out!

Ultimate, ben heel benieuwd naar je ervaringen