BUTTON_POST_REPLY 110 berichten
verbruik
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    door bartje01 » za jan 02, 2010 8:43 pm

    Hoi,

    Bij mij is het gemiddelde verbruik is zo'n 7,5 liter per 100 km. Hier moet wel bijzeggen dat ik niet echt scheur met mijn MG TF. Ik ben een rustige rijder die veelal op binnen weggetjes rondrijdt. Bij gebruik van de snelweg en autobaan ligt het verbuik wat hoger hierbij moet je dan denken aan 8 á 8,5 liter per 100 km.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jan 03, 2010 1:25 am

    Bruno schreefColonDenk ik dus, want ik heb het nooit gemeten, daar het me ook geen zier uitmaakt, wat mijn F verbruikt. Fun is onbetaalbaar !


    Inmiddels 37331 km gereden met de TF. Nog nooit de moeite genomen om een berekening te maken van het verbruik. En het is ook geen voornemen om dat in 2010 wel te gaan doen.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » zo jan 03, 2010 1:28 am

    in de zomer met 190 strak op de teller in Duitsland gereden en daar had in mijn maximale verbruik van 1:13.5 normaal zit ik op 1:15/1:15.5
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo jan 03, 2010 9:08 am

    Brooklands schreefColon
    Bruno schreefColonDenk ik dus, want ik heb het nooit gemeten, daar het me ook geen zier uitmaakt, wat mijn F verbruikt. Fun is onbetaalbaar !

    Inmiddels 37331 km gereden met de TF. Nog nooit de moeite genomen om een berekening te maken van het verbruik. En het is ook geen voornemen om dat in 2010 wel te gaan doen.

    Nochtans geeft het verbruik veel info over de staat van je motor, en dat is wél gelinkt aan het plezier dat je ermee kan hebben....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » zo jan 03, 2010 12:09 pm

    Ik hou het gewoon bij op spritmonitor :)

    http://www.spritmonitor.de/en/detail/362851.html
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo jan 03, 2010 2:07 pm

    crazywolf schreefColonhaha klopt fun heeft geen prijs :D

    ik weet het gewoon omdat het steeds mooi uitkomt juist geen 10l want ik rij steeds 500km per tank en dan gaat er juist geen 45l in :D




    Als ik mijn F helemaal volgooi dan gaat er 55L +een beetje in :shock:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jan 04, 2010 1:02 am

    Carl schreefColonNochtans geeft het verbruik veel info over de staat van je motor, en dat is wél gelinkt aan het plezier dat je ermee kan hebben....


    Misschien kun je hier iets meer uitleg over geven Carl. Ik bespeur een kans om mijn kennis te verrijken.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » ma jan 04, 2010 3:15 pm

    Ik MOET wel rustig rijden: op het stuk autostrade dat ik quasi dagelijks doe staan op 5 km maar liefst 2 dubbele flitspalen, en wordt je afstand over 4 km gemiddeld gemeten (dus tussen de palen even optrekken is er ook al niet bij) de max snelheid is er 90 km/u :evil:
    Als je weet dat er 2 van de drie rijstroken bezet worden door vrachtwagens en ik er op de eerste afrit af moet dan wordt inhalen wel een heel gevaarlijke bezigheid (mijn echtgenote is ooit eens 10 km verder moeten rijden omdat ze er niet meer af geraakte... maar ja, dat is ook een vrouw hé :) )

    Ik begrijp dat 8 liter dus heel redelijk is en blijft. wellicht is er niet veel mis aan de motor (is ook maar 120 pk)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma jan 04, 2010 4:25 pm

    Brooklands schreefColonMisschien kun je hier iets meer uitleg over geven Carl. Ik bespeur een kans om mijn kennis te verrijken.

    Als het niet als grap bedoeld was:
    Normale rijstijl in normale omstandigheden geeft altijd normaal verbruik
    Doe je eens wat gek met de auto dan heb je meer verbruik, das logisch.

    Als je echter bij normaal gebruik een stilaan stijgend verbruik noteert dan mag je er zeker van zijn dat het iets te maken heeft met een traag slijtend gebrek. bvb sensor die begint af te wijken, compressie niet meer ok, luchtfilter vervuild, ...
    Heb je een plotse sprong in je verbruik dan weet je zeker dat er iets defect gegaan is, aan de aard van het meerverbruik weet je dan ook hoe belangrijk dat deel is voor je motor. Je kan de routinecontrole voor verbruik dan uitbreiden naar andere controles zoals een acceleratietest, temperatuurstijging bij vollast enz. indien je een klein meerverbruik vaststelt.
    Bij een plots en groot meerverbruik kan je er sterk van op aan dat je dit ook al wel in de rijervaring zult merken, mogelijke fouten zoals slechte ontsteking ea hebben immers ook invloed op stationairtoerental of stabiliteit bij stationair draaien.Te onderzoeken dingen: sensoren, luchtfilter, brandstofpomp, brandstoffilter, defecte leidingen, lekken, ....

    Het regelmatig controleren van het verbruik geeft dus info over de toestand van de motor voor er effectief een probleem optreedt, deze informatie maakt het foutzoeken achteraf makkelijker, omdat er preciezer gezocht en geredeneerd kan worden. Bovendien kan het een indicatie zijn van een probleem voor dat probleem uitgroeid naar iets dat ergere gevolgen heeft. Stel : je hebt een bijna defecte bougie. De motor verbruikt meer omdat het stationairtoerental door de ecu omhoog gehouden wordt, je merkt dit niet echt op omdat de ontstekingskaarsen bij hoger toerental misschien wél beter werken.
    Als je al begint te zoeken naar problemen voor het erg is vermijd je de fase waarin de kaars volledig dienst weigert en je langs de kant staat met een afslaande motor en een defecte katalysator. Dom voorbeeld, maar het kan.

    Wie zei er ooit : "Meten is Weten"?
    of "Een gewaarschuwd MGF rijder is er twee waard"....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » ma jan 04, 2010 7:42 pm

    ttdesign6 schreefColon
    crazywolf schreefColonhaha klopt fun heeft geen prijs :D

    ik weet het gewoon omdat het steeds mooi uitkomt juist geen 10l want ik rij steeds 500km per tank en dan gaat er juist geen 45l in :D




    Als ik mijn F helemaal volgooi dan gaat er 55L +een beetje in :shock:


    heb hem nog nooit echt leeg gereden... ga meestal tanken als ik +-500km heb gereden (staat hij in het rood)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma jan 04, 2010 7:45 pm

    Ik vertrouw dat metertje niet, dat zakt veel te snel en wanneer het bijna tegen het rood zit (meestal na 450km) ga ik tanken en dan gaat er vaak nog geen 40l in :lol:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » ma jan 04, 2010 8:03 pm

    Ik ben een keer tot 650km geraakt na een rit heen en terug Brussel-Apeldoorn, dus veel autostrade (meestal rond de 150-160km/h op de teller) maar ook wel wat file. Dan begon ik het toch een beetje riskant te vinden :D
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jan 04, 2010 8:19 pm

    Carl schreefColonWie zei er ooit : "Meten is Weten"?
    of "Een gewaarschuwd MGF rijder is er twee waard"....


    Bedankt voor de heldere uiteenzetting. De meeste dingen waren mij niet bekend maar gelukkig leer ik hier bijna elke dag wel iets.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di jan 05, 2010 10:16 pm

    Brooklands schreefColon
    Bruno schreefColon daar het me ook geen zier uitmaakt, wat mijn F verbruikt. Fun is onbetaalbaar !


    Inmiddels 37331 km gereden met de TF. Nog nooit de moeite genomen om een berekening te maken van het verbruik. En het is ook geen voornemen om dat in 2010 wel te gaan doen.



    Van Bruno begrijp ik het maar een Hollander die niet weet wat zijn auto verbruikt. ?? :? :-s . (het moet niet gekker worden) :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di apr 27, 2010 9:26 am

    Wie heeft er ervaring met het afregelen van de MEMS en het verbruik achteraf?
    Ben het beu om elke 290 a 300 km aan de pomp te staan.
    Als ik zo zuinig mogelijk rij kom ik met moeite aan 10 l/100 km 1 op 10 dus voor de Nederlanders.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 110 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten