uitlezen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 11, 2010 8:22 pm

Die site kende ik nog niet, heel handig
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 11, 2010 11:50 pm

Carl schreefColonZonde dat het niet helemaal werkt..; Bij jullie misschien wel?

Bij mij wel .... 'k zou eens een reeks browsers moeten proberen.
    't Is een site die al jaaaaaren in de lucht is, dus misschien net iets geschikter voor wat oudere browsers.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » di jan 12, 2010 2:11 pm

paul van R schreefColon- Bestaat hiervan van het motormanagement-systeem een soort memorymap of dergelijke zoals de rootsector van de harde schijf van de computer waarin de complete informatie staat over een groot deel van de computerinstellingen ?

In het MEMS wel, als je dit bedoeld ten minste.
    In het MEMS zitten de basis map's waarin alle mogelijke bedrijfsomstandigheden van de motor zijn opgeslagen. Dit geheugen is meestal zelfs niet overschrijfbaar.
    Naast deze map's zit er een KAM geheugen voor de nodige correctie factors voor het zelflerend gedeelte.
    Als er nu bv door een verstropping van de injector's minder benzine doorkomt zal het MEMS dit merken aan de hand van de overige sensor informatie(lambda,toerental....)
    Als de motor dan bv in nullast komt, is de vereiste 2mili sec inspuittijd die in de basismap staat onvoldoende. Dat zal dan bv 2,2mili sec moeten zijn, deze correctie factor wordt dan opgeslagen in het geheugen.
    Dit geheugen word gewist als je de accupolen een kwartiertje los haalt, je hebt dan het MEMS als het ware gereset en begint deze aan een nieuw leerproces.

Op Men F ben ik enkel bang voor storingen aan de imobilizer en de airbag, omdat ik het helemaal niet zie zitten deze op te lossen zonder T4.
    Voorts heb ik al veel storingen opgelost met een lab scope en een dosis basiskennis en ervaring . Wees gerust, als de ECU defect raakt vind je dat wel.

Vroeger heb ik Rover ervaren als een zeer gesloten eneigenzinnig merk. Daardoor zal het IMO moeilijk zijn om diepgaande diagnose apparatuur te vinden in het after market circuit.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jan 12, 2010 10:32 pm

resetten van de ECU kan ook door met de sleutel het kontakt snel op en af te zetten (ik dacht 20X)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » vr jan 15, 2010 12:29 pm

Bruno schreefColonresetten van de ECU kan ook door met de sleutel het kontakt snel op en af te zetten (ik dacht 20X)

Deze metode ken(de) ik niet, maar ik ga toch voor de batterij afkoppelen methode.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za jan 16, 2010 10:55 am

ErikB schreefColon
    Carl schreefColonZonde dat het niet helemaal werkt..; Bij jullie misschien wel?

Bij mij wel .... 'k zou eens een reeks browsers moeten proberen.
    't Is een site die al jaaaaaren in de lucht is, dus misschien net iets geschikter voor wat oudere browsers.
    Refresh doet wonderen, het is idd een fijn instrument, ik heb er gelijk een kopie van genomen om te bewaren.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!