Binnenverlichting
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » zo maart 14, 2010 12:32 pm

    mailman schreefColonWaar moet ik nu gaan zoeken naar dit probleem? Weet iemand de gouden tip?


    Een gouden tip heb ik niet, maar dikwijls is het gewoon een slecht contact tgv vuil en vet dat tussen de contactjes zit. Eerst eens flink inspuiten met contact cleaner en daarna de bewegende delen terug gangbaar maken met kruipolie kan al wel eens helpen.
    Een massa storing zou ook kunnen, maar omdat ge geen klachten hebt over de verdere werking van de deur electriciteit denk ik niet dat dat het probleem is. Soms is het in zo'n geval al voldoende om de schroeven waarmee het slot aan de deur zit eens te lossen en terug aan te trekken om de massa verbinding te herstellen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » zo maart 14, 2010 12:40 pm

    schrokke schreefColondikwijls is het gewoon een slecht contact tgv vuil en vet dat tussen de contactjes zit. .... Soms is het in zo'n geval al voldoende om de schroeven waarmee het slot aan de deur zit eens te lossen en terug aan te trekken om de massa verbinding te herstellen.


    Vroeg had men een schakelaartje tussen deur en 'frame' zitten... maar tegenwoordig is het dus puur het slot ?
    Dus slot los maken, evt. schoonmaken en weer vastmaken.....??

    Hij stat reeds bij de garagist, maar als straks de andere deur komt zal ik deze oplossing ook onthouden....
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » zo maart 14, 2010 12:43 pm

    Helmet schreefColon.
    edit: ik zie dat je de auto naar de garage hebt gebracht... :oops:
    anyway, de tip is goed bedoeld


    Zit nog iets van garantie op, maar als ik iets 'simpels' kan oplossen dan doe ik het net zo lief zelf ... naar garage kost ook best wel wat tijd. (en gemis van rij plezier)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » zo maart 14, 2010 5:03 pm

    wimk schreefColon
    schrokke schreefColondikwijls is het gewoon een slecht contact tgv vuil en vet dat tussen de contactjes zit. .... Soms is het in zo'n geval al voldoende om de schroeven waarmee het slot aan de deur zit eens te lossen en terug aan te trekken om de massa verbinding te herstellen.


    Vroeg had men een schakelaartje tussen deur en 'frame' zitten... maar tegenwoordig is het dus puur het slot ?
    Dus slot los maken, evt. schoonmaken en weer vastmaken.....??

    Hij stat reeds bij de garagist, maar als straks de andere deur komt zal ik deze oplossing ook onthouden....


    Ik ga nu niet beweren dat dit zeker weten de oplossing is, soms kan het kontakt echt wel zodanig kapot zijn dat er een nieuw slotmechanisme in moet. Maar inderdaad de drukknop in de deurstijl is vervangen.
    En anders meten he, er moet op de betreffende ader spanning staan met losgetrokken stekker en er moet massa verbinding zijn bij openstaande deur.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » zo maart 14, 2010 10:28 pm

    OK, dan ga ik het paneel van de deur nog een keer verwijderen. Daar achter zit echter plastic, dat uiteraard zorgt dat vocht wordt buitengesloten. Ik moet hiet toch achter komen, om de contacten schoon te maken. Hoe krijg ik dit plastic eraf, zodat ik het weer terug kan plakken. Is er een trucje met verhitten of zo?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo maart 14, 2010 10:33 pm

    Voorzichtig loshalen en daarna vastplakken met Gaffer tape
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » ma maart 15, 2010 8:14 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonVoorzichtig loshalen en daarna vastplakken met Gaffer tape


    Thanks, ga ik proberen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma maart 15, 2010 9:50 am

    mailman schreefColon Hoe krijg ik dit plastic eraf, zodat ik het weer terug kan plakken. Is er een trucje met verhitten of zo?


    Een plamuurmes in de lijmnaad plaatsen, dan voorzichtig aan het plastic trekken en ondertussen het plamuurmes in de lijmnaad drijven. Wel met enige omzichtigheid werken zodat je geen krassen maakt.
    Achteraf kan je het plastic terug op zijn plaats duwen en blijft het al wat plakken op de overgebleven lijmresten. En dan zoals Remco zegt, bijwerken en desnoods herstellen met plakband.

    En voor de rest ook weer niet zo veel van aantrekken, ik heb al heel veel auto's gezien waarbij deze plastic flink beschadigd is zonder dat daar hinder van ondervonden word.

    En ja, een beetje opwarmen met een haardroger helpt ook natuurlijk, maar dan ook weer niet te veel want dan word de plasticfolie te week.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » ma maart 22, 2010 8:31 am

    Het is gelukt! Bij het loshalen van het paneel werkte de deursensor alweer, maar ik heb toch het plastic verwijderd en contactspray gebruikt. Even voor wie dit zelfde klusje wil doen, wat foto's:

    Afbeelding
    Afbeelding

    En van bovenaf (als je door de spleet van het raam aan de bovenzijde van de deur kijkt):
    Afbeelding

    Dit is niet de stekker van de deursensor, maar omdat ik toch bezig was, heb ik deze ook even ingespoten:
    Afbeelding

    Na afloop plakte het plastic niet vanzelf terug, helaas, dus met tape weer "waterdicht" gemaakt.

    Hij lijkt nu weer de oude :lol:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma maart 22, 2010 10:07 am

    Uitstekend, een heel prettig gevoel he, als je dit soort dingen zelf kunt oplossen\herstellen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » ma maart 22, 2010 10:12 am

    Bruce schreefColonUitstekend, een heel prettig gevoel he, als je dit soort dingen zelf kunt oplossen\herstellen...


    Ja, vooral toen vrouwlief de afgelopen week de lichten steeds liet branden... :cry:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » ma maart 22, 2010 9:13 pm

    Blij te lezen dat het opgelost is. bedankt voor de foto's, altijd handig
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » di maart 23, 2010 9:17 am

    Alles doet t weer, in de kofferbak is het gehele lampje vervangen (incl. behuizing) en de deur lijkt wel met de kou te maken te hebben doet t spontaan weer...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten