BUTTON_POST_REPLY 216 berichten
Stationair toerental niet constant hetzelfde
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » zo nov 22, 2009 10:08 pm

Lijkt me veiliger om de gasklep zelf te bewegen via het halfrond waar de gaskabel aan vastzit.
    Het kan echt geen kwaad om even op alternatieve manier gas te geven :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » zo nov 22, 2009 10:10 pm

Carl schreefColonLijkt me veiliger om de gasklep zelf te bewegen via het halfrond waar de gaskabel aan vastzit.
    Het kan echt geen kwaad om even op alternatieve manier gas te geven :-)

Tja, maar dat is hetzelfde als het gas even intrappen en kan dan verschillende oorzaken nog steeds hebben. Dan maar even met Remco van gasklep wisselen, denk ik.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » zo nov 22, 2009 10:13 pm

mailman schreefColonTja, maar dat is hetzelfde als het gas even intrappen en kan dan verschillende oorzaken nog steeds hebben. Dan maar even met Remco van gasklep wisselen, denk ik.

Akkoord, maar het neemt wel de mogelijkheid van de te strak gespannen gaskabel weg als je klep terug tegen de aanslag krijgt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » zo nov 22, 2009 10:22 pm

Ja, dat is waar. Dan probeer ik het toch
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo nov 22, 2009 10:46 pm

Een gasklep moet je om goed te zijn altijd inregelen met de T4 (de resetprocedure is een middel dat 'kan' werken, als de waarde al aardig in de buurt zitten van de zogenaamde 22 steppen, anders helpt deze procedure niks, simpel. Een T4 aan de wagen, om te beginnen, welke gasklep je ook gaat plaatsen en inregelen. Een gasklep die uit de haak staat, kan serieus raar 'uit de hoek komen'.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » ma nov 23, 2009 12:44 am

We gaan eerst even kijken of we het zo op kunnen lossen. Als ik er niet meer uit kom dan moet hij toch aan de T-4 en zo ver kan ik niet gaan aangezien ik er geen heb.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 23, 2009 2:32 am

Het wisselen van de gasklep, zal in ieder geval je wel wijzer maken, of je al dan niet de goede richting uitgaat wat het probleem betreft, dus inderdaad, zeker doen.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » wo mei 12, 2010 7:29 am

Bij BCC Baarn hebben ze de bougies en bougiekabels vervangen. Het verschil door de plaatsing van de nieuwe bougies en bougiekabels is voornamelijk te merken, doordat het schokken weg is (zie dit topic viewtopic.php?t=9957&highlight=).

De F is nu 2 dagen bij BCC Baarn geweest voor o.a. het vervangen van een relais voor de airco en het verder afstellen van de motor op de T4 hierna, waardoor het probleem met het toerental mogelijk ook opgelost zou worden.

Helaas... Ze hebben nog lang gezocht en alle motorische zaken kunnen uitsluiten. Wat ze zien is, dat de koelvinnen onnodig beginnen te draaien en dat het toerental inderdaad niet altijd netjes terugloopt naar 900 tpm. Er wordt gedacht aan een probleem met de ECU en dus willen ze deze vervangen. Deze is helaas niet meer leverbaar, dus zal er een gebruikte in moeten.

Tot zo ver weer een update over dit inmiddels dure probleem ... Ik was gewaarschuwd toen ik aan de F begon
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » wo mei 12, 2010 6:56 pm

Koelvinnen die onnodig draaien kan als oorzaak een kapotte sensor hebben. Ik weet niet welke sensor, maar een van de temperatuursensors denk ik. En dat zou ook te maken kunne hebben met het stotteren.

Maar ik denk nog steeds hard over de IACV
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

door mrcarribean » wo mei 12, 2010 10:36 pm

mailman schreefColon

Tot zo ver weer een update over dit inmiddels dure probleem ... Ik was gewaarschuwd toen ik aan de F begon

dit vind ik altijd zo'n flauwe zever he, aan elke auto komt wel is iets aan ook de duitsers alleen een lexus blijft rijden zonder problemen.

enfin ik denk dat het probleem eerder een slechte temperatuursonde is, en dat is de bruine aan de voorkant van het moterblok, ecu gaat zelden kapot.
    en het tweede probleem is denk ik vervuiling van de stappenmoter, of versleten stappenmoter.

enfin hopelijk heb ik wat geholpen
    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do mei 13, 2010 6:43 am

Ik vind dat garages erg makkelijk zijn in het zomaar vervangen van onderdelen.

Het is de ECU, dus er moet een nieuwe in, en wat als dat het probleem niet is? Dan gaan ze verder zoeken, maar de ECU word wel gewoon in rekening gebracht dat vind ik dus gewoon niet kunnen.

Bij het zomaar onderdelen vervangen net zo lang tot hij het weer doet kan de rekening lekker oplopen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do mei 13, 2010 11:11 am

Dat komt omdat de huidige garagehouders niet echt meer in staat zijn een echte diagnose te stellen. Eens het diagnoseapparaat geen oplossing meer kan bieden en het gezond "garage-verstand" op de proppen moet komen slaagt men tilt en gaat men maar luk-raak vervangen.
    Jammer, maar zo gaat het tegenwoordig bijna altijd. Vooral in grote garages vind je dit fenomeen terug.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » do mei 13, 2010 11:15 am

mrcarribean schreefColon
    mailman schreefColon

dit vind ik altijd zo'n flauwe zever he, aan elke auto komt wel is iets aan ook de duitsers alleen een lexus blijft rijden zonder problemen.

Ik begrijp je opmerking zeker, maar dit is mijn 7de auto (voorheen had ik een Lancia, VW, Citroen, Mini (ook Rover), BMW, Opel, Seat) en deze MGF heeft binnen 6 maanden, 1800 Euro aan kosten opgeleverd, terwijl hij uit 2001 is en een complete service history heeft bij een MG dealer in de UK. Daarnaast heb ik alle bekende veel voorkomende problemen gecontroleerd (o.a. HGF die al eens had plaatsgevonden). Ik denk dat ik me daar wel iets over mag verbazen, of stel ik me dan aan? :wink:

BCC Baarn staat toch bekend als een goede garage, dus ik hoop dat ze het echt bij het juiste eind hebben. Ze hebben 2 dagen alles getest en hebben me verzekerd dat ze alles hebben uitgesloten, behalve de ECU.

Wat zouden jullie doen? Ze geloven en een ECU regelen of ergens een second opinion gaan halen?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do mei 13, 2010 11:21 am

Waarom steken ze er als test dan niet even een andere ecu in. Dan weten ze toch direkt dat daar waarschijnlijk het probleem niet zit. Hebben de de temp-sensoren dan goed getest ?
    Elke MG garage heeft toch gewoon wat 2de handse ecu's op de plank ?
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » do mei 13, 2010 11:23 am

Bruno schreefColonWaarom steken ze er als test dan niet even een andere ecu in. Dan weten ze toch direkt dat daar waarschijnlijk het probleem niet zit. Hebben de de temp-sensoren dan goed getest ?
    Elke MG garage heeft toch gewoon wat 2de handse ecu's op de plank ?

BCC Baarn zegt geen ECU op de plank te hebben liggen voor een VVC. Temp-sensor zou ik nog kunnen vragen, maar dan is dat ook maar 1 van de zaken die het kan zijn en sluiten ze niet alles buiten de ECU uit.
BUTTON_POST_REPLY 216 berichten