APK ellende
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » za sep 19, 2009 2:38 pm

Inmiddels de remschijven en blokken rondom vervangen. 3 van de 4 schijven heb ik met slijptol moeten verwijderen. Maar ja, waarschijnlijk is dit ook al sinds 1996 niet los geweest. Met die nieuwe remmerij van EBC (schijven en blokken) remt de F als een duivel :twisted: niet licht maar wel agressief. Wat meer benodigde remkracht vindt ik wel prettig.

De kat zat al met RVS bouten en moeren gemonteerd :) Was dus gemakkelijk te demonteren. Zij die twijfelden of de kat de oorzaak van de te hoge CO was kan ik geruststellen. Er zit geen binnenwerk meer in. :shock: Dus wat ik van plan was heeft een vorige eigenaar al gedaan :P . Weet ik meteen hoe ik aan het rauwe geluid kwam. Ja kwam. Met een kat eronder klinkt de F ineens poeslief. Zodra het APK bewijs in de zak zit gaat die kat er onmiddelijk weer tussen weg :wink: .
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo sep 20, 2009 11:54 pm

Remschijven eraf met een slijptol :shock:
    Ok, ze zitten vaak goed vast, maar geduld en kruipolie, gevolgd door een hamer-tik, doet het altijd. Laat de kruipolie desnoods een nacht trekken, dan komen ze er allemaal 1 voor 1 af.

Zonder kat is er wel verschil in sound in combi met een OEM uitlaat, maar veel scheelt het niet. Met een aftermarket uitlaat, zoals een Miltek daarentegen :shock: :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » ma sep 21, 2009 11:51 am

Geloof me ik ben lang bezig geweest met één schijf. Na een nacht in de kruipolie en flinke klappen met een grote hamer gaf de schijf nog geen mm na :? . Deze schijf was inmiddels niet meer te redden :( . Zelfs na het inslijpen was nog de nodige overtuigingskracht met een hamer nodig.
    Omdat de eerste schijf me al erg veel tijd gekost heeft heb ik bij de andere schijven, na enig hamer-tik zonder succes, de slijptol weer ter hand genomen :oops: . De laatste schijf gaf zich "normaal" gewonnen.

Overigens heb ik inmiddels wel een adres voor revisie setjes voor de remklauw gevonden :D . Kosten 48 Euri. IMO beter dan 80 Euro voor een gebruikte klauw waarvan je de staat altijd weer moet afwachten. Heb er meteen 2 besteld. Eén op voorraad zodat de andere niet meer gaat lekken :wink: .

Verschil in geluid hoor ik vooral bij hoge toerentallen. Veel is het inderdaad niet. Net iets "sportiever". Voor mij net voldoende en dus voorlopig geen reden om een sportuitlaat te overwegen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » di sep 22, 2009 9:39 pm

Ook ik had problemen met de APK...Na dat ie op de ventilator en de CO2 was afgekeurd alles geregeld en gemaakt.
    De ventilator was meteen goed, maar de CO2 zat nog op 0.61, met uitschieters naar 1.58.
    Bij de voormalig MG dealer in Breda hebben ze er Tune-nogwat in de tank gegooid (injectorcleaner) en moest ik als een malloot over de snelweg (130 in z'n 3 was voldoende ;)),
    toen ik terug kwam was de waarde gezakt naar 0.11 :D en dus goedgekeurd voor weer een heel jaar.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di sep 22, 2009 11:14 pm

Tunap, zal je bedoelen.... Niet slecht maar ik ken iets veel sterker: CO waardes ok, zonder te gaan rijden in hoge toeren. Rarara :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » wo sep 23, 2009 3:55 am

Het begint met een K....? :-)
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » wo sep 23, 2009 7:59 pm

ja, dat spul.
    zou best kunnen dat er beter spul is, maar moest allemaal in 20 min. geregeld worden dat het weer laag was dus dan maar zo...