Kortsluiting
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Oplossing

    door Heinrich » za jul 18, 2009 11:02 am

    Ik denk dat ik een oplossing heb maar wil graag jullie mening.
    De bekabeling achter de radio is dus helemaal niet goed, maar omdat het daar zo kwetsbaar is wil ik er eigenlijk niets veranderen.
    Nu heb ik bedacht om de hoofdstroomkabel die direct van de accu naar de versterker loopt, daar een aftakking te maken en die aftakking te gebruiken als schakeldraad naar versterker, tussen die kabel wil ik dan een schakelaar zetten die ik dan kan inschakelen als ik de versterker wil/ ga gebruiken, en dus ook uit kan schakelen als ik de auto uitzet. Zodat de versterker niet ongemerkt stroom kan gebruiken.

    Is het dan nog slim om er een zekering tussen te zetten?

    Gaarne jullie mening over dit alles
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za jul 18, 2009 11:10 am

    Deze keuze is een beetje bob de bouwer. Gewoon een plus draad vanaf je accu trekken naar je versterker. Deze bij de accu met een zekering afzekeren. Je kan het beste een 10 kwadraad kabel nemen of iets dikker. Deze is vrij dik maar is nodig. Voor het schakelen van je versterker kan je dan de keuze maken om een draad naar je radio te trekken (de meeste hebben een geschaklede uitgang die speciaal voor deze toepassing gemaakt is) maar je wil niet achter je radio gaan werken begrijp ik. Wat dan ook de oplossing is om de versterker dan te schakelen via je sigaretten aansteker. Deze is bij een MK1 zoals die van jou geschakeld. Deze hoeft niet met een zekering gedaan te worden aangezien het echt om een paar mA gaat.

    Welke auto radio heb je dan kan ik even opzoeken of deze een geschakelde uitgang heeft. Mocht je er helemaal niet meer uit komen dan kan ik er altijd nog voor je naar gaan kijken.

    Remco
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Clarion

    door Heinrich » za jul 18, 2009 11:43 am

    Ik heb de clarion fb289rbt, ik had hem netjes aangesloten op de schakelaansluiting van de radio, zoals het hoort. Maar zodra ik de radio aanzet en de verlichting gaat aan springt de zekering.
    Heeft mij nu in totaal 6 zekeringen gekost. Kortom ik weet het niet meer.
    Liefst sluit ik het aan op de normale manier maar dat lukt dus niet.
    Dus ik heb twee keuzes of ik de doe het op de "bob de bouwer"manier.
    Of ik breng hem weg en laat het doen door een audio monteur.Laatste heft niet mijn voorkeur omdat die geen verstand hebben van een mgf ik dan bang ben dat ik dan andere electrische problemen ga krijgen.
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za jul 18, 2009 12:08 pm

    Aangezien er een cinch uit op zit zal er zeker een geschakelde uitgang op zitten.

    Als je wil kan ik er volgende week naar kijken. Geen enkel probleem. Kom ik gewoon weer even gezellig langs :lol:



    Afbeelding
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Graag

    door Heinrich » za jul 18, 2009 12:13 pm

    Dat aanbod laat ik zeker niet schieten.

    Vanaf woensdagmiddag ben ik thuis en vrij.

    Ben je dan in de buurt?
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Mogelijk

    door Heinrich » za jul 18, 2009 12:16 pm

    Ik kan natuurlijk ook jou kant op komen, moet je zelf maar aangeven. Geef wel even aan want ik in huis moet halen qua materialen.

    GR Peter
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za jul 18, 2009 12:22 pm

    Geen probleem. Ik ben alleen woensdag middag bij een klant in Haarlem dus dat gaat niet lukken. Donderdag of vrijdag is een optie. Ik neem wel wat dingen mee en we kijken wel wat we nog nodig hebben. Komt goed :wink:
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Opgelost

    door Heinrich » do jul 23, 2009 4:39 pm

    Het is opgelost! iedereen bedankt :applaus: voor de tips via dit mooi forum en Remco bedankt voor de plaatselijke hulp!
    Oorzaak zat hem in het lampje van van de olietemp meter. Die maakte kortsluiting!
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do jul 23, 2009 6:07 pm

    Graag gedaan en de oplossing was gelukkig simpel. Maar nu weet je zeker dat je niet naar een verkoolde F staat te kijken.

    Veel muziek plezier in je F en spreek je snel weer.

    Remco

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten