Afgekeurd !
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo jun 03, 2009 7:06 pm

    hoorde gisteren een verhaal, dat je na 5 jaar niet meer met je originele uitlaat op de keuring hoeft te verschijnen. mogelijk is de swap dus inderdaad overbodig?

    Of nemen ze ook het geluid mee in de keuring? In NL wordt de uitlaat enkel op uitstoot en algehele staat (lekkages) gekontroleerd.
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » wo jun 03, 2009 7:24 pm

    Bruno schreefColonIk ga de Goodridge'n in ieder geval, zoals Erik voorstelt, niet meer terug plaatsen. Het voordeel dat je hebt van stalen leidingen is zo minimaal (of nihil) dat ik er niet elk jaar zin heb om een swap te doen. De Phoenix er onder uit is al elk jaar dik tegen mijn zin. Ik denk zelfs volgend jaar gewoon met de Phoenix te gaan (als ik dan toch al OEM leidingen heb, t'mag immers iets hebben he :wink: )


    Ik ben de laatste keer ook gewoon met mijn daytona geweest naar de keuring, ze hebben er niets op gezegd.
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo jun 03, 2009 7:42 pm

    StevenMG schreefColon
    Bruno schreefColonIk ga de Goodridge'n in ieder geval, zoals Erik voorstelt, niet meer terug plaatsen. Het voordeel dat je hebt van stalen leidingen is zo minimaal (of nihil) dat ik er niet elk jaar zin heb om een swap te doen. De Phoenix er onder uit is al elk jaar dik tegen mijn zin. Ik denk zelfs volgend jaar gewoon met de Phoenix te gaan (als ik dan toch al OEM leidingen heb, t'mag immers iets hebben he :wink: )


    Ik ben de laatste keer ook gewoon met mijn daytona geweest naar de keuring, ze hebben er niets op gezegd.



    Ik ga ook proberen om met de daytona door de duitse keuring te komen. Het voordeel van de daytona ten op zichte van andere uitlaten is dat zijn geluid beperkt is en dat hij dus niet snel opvalt als after market.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 03, 2009 9:02 pm

    Remieme schreefColonhoorde gisteren een verhaal, dat je na 5 jaar niet meer met je originele uitlaat op de keuring hoeft te verschijnen. mogelijk is de swap dus inderdaad overbodig?

    Of nemen ze ook het geluid mee in de keuring? In NL wordt de uitlaat enkel op uitstoot en algehele staat (lekkages) gekontroleerd.



    De aftermarket uitlaat, moet voldoen aan de uitstoot van max. 0,3 lambda. Daarenboven mag hij niet meer lawaai maken dan een OEM uitlaat, maar hoe ze dat gaan meten, zonder decibel meter ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » wo jun 03, 2009 9:16 pm

    Geen opmerking over de powerflex bushes Bruno?
    Of had jij van die zwarte,en zagen ze die niet :)
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 03, 2009 10:33 pm

    Ik heb de zwarte, maar dan nog, heeft Carl er niet voor gezorgd dat ze zijn toegelaten op een F nu ?

    anyway, net bericht gekregen, dat Carl voor mij nog een setje remleidingen voor vooraan, heeft gevonden en is gaan demonteren op een afbreker. De achterste heb ik ondertussen dubbel. Bedankt Carl voor de service en bedankt iedereen om snel te helpen (o.a. ook Steven). :thumbsup:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jun 04, 2009 9:13 am

    Ik ben deze maand geloof ik ook weer aan de beurt voor de APK, enige wat ik hoef te doen is de Cat er weer onder zetten. Normaal deed ik dat midden op straat, achterbumper eraf, uitlaat eraf, Pijp vervangen door cat en alles er weer op. Nu kan ik het in de garage doen en kan ik de achterkant gewoon opkrikken en er onder kruipen en de cat vervangen, scheelt me hopelijk een boel tijd met het opnieuw richten van de uitlaat, daar was ik altijd wel wat tijd aan kwijt.

    :oops: Nu ligt de garage nog wel helemaal vol met bouw afval, dus dat moet eerst weg...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    HansZ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 152
    GeregistreerdCOLON vr dec 12, 2008 12:34 pm
    WoonplaatsCOLON Cothen

    door HansZ » do jun 04, 2009 10:03 am

    Ik heb net een nieuwe APK tot 28-05-2010 op mijn F, maar mijn ervaring is dat je je auto het beste kan laten keuren bij een garage die niet merk gebonden is. Laat je je auto keuren bij een dealer van MG of Rover zullen ze altijd iets vinden waardoor de auto wordt afgekeurd. Mijn rechter koplamp is dof maar is gewoon goedgekeurd omdat deze garage's niet op de hoogte zijn dat dit een MG Kwaal is. De keuring moet natuurlijk wel goed gedaan worden want veiligheid wijkt voor alles, maar die kleine neuzel dingen waardoor je auto wordt afgekeurd kan je goed ziek van worden. Mijn
    - MG TF 2003 Tahiti Blue, K&N luchtfilter, Bastuck sportuitlaat,
    - Renault Megane TCE.
    - Toyota Aygo.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jun 04, 2009 10:14 am

    HansZ schreefColonIk heb net een nieuwe APK tot 28-05-2010 op mijn F, maar mijn ervaring is dat je je auto het beste kan laten keuren bij een garage die niet merk gebonden is. Laat je je auto keuren bij een dealer van MG of Rover zullen ze altijd iets vinden waardoor de auto wordt afgekeurd. Mijn rechter koplamp is dof maar is gewoon goedgekeurd omdat deze garage's niet op de hoogte zijn dat dit een MG Kwaal is. De keuring moet natuurlijk wel goed gedaan worden want veiligheid wijkt voor alles, maar die kleine neuzel dingen waardoor je auto wordt afgekeurd kan je goed ziek van worden. Mijn


    Voor de Nederlandse markt zou dat best kunnen kloppen, al heb je voor de reparatie van een F of een K-blok in een F toch echt wel voordeel aan de specifieke kennis. Of die overigens bij alle ex MG-Rover dealers aanwezig is, betwijfel ik ook wel eens.

    Voor de Belgische markt geld echter dat men naar een keuringsstation moet, min of meer vergelijkbaar met onze RWD. Daar wordt alleen naar zichtbare dingen gekeken die een niet kenner weet te onderschijden. RVS remleidingen, een H-patroon op de versnellingspook, paarse Powerflexen, een duidelijk aftermarket uitlaat: allemaal dingen die je zonder kennis kunt onderscheiden als niet origineel en dus reden tot afkeur.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » do jun 04, 2009 12:25 pm

    Ik heb soms de indruk dat ze daar elke maand een vooraf bepaald aantal auto's moeten afkeuren...en dan weten welke wrakken ze wel doorlaten (omdat ze hun quotum al gehaald hebben misschien?)
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » do jun 04, 2009 12:50 pm

    Als je bedenkt dat ik laatst was afgekeurd op te hoge co waarden,maar dat net erna ik een groot nazicht bij Bruno heb laten uitvoeren.Bruno merkte dat mijn schokdempers gewoon los lagen te rammelen omdat de rubbers (waar ze bevestigd mee worden)versleten zijn.Daar had ik geen opmerking over.
    Een keuring zou dan om de veiligheid dienen te gebeuren :?
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do jun 04, 2009 4:42 pm

    Het lijstje aan absurde situaties groeit dusdanig dat we op deze manier op weg zijn om ons landje straks beter om te dopen:
    Ik stel absurdistan voor, sluit helemaal aan met een reeks andere pijnpunten.

    Wat een enorm verschil met de MOT in Engeland!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » do jun 04, 2009 4:55 pm

    Voor wie het interesseert, wat in België (officieel) niet mag

    http://www.km.be/Media/nieuws/info-tuning%20(2).PDF

    Als ik da zie mag er geen enkele johnny meer op straat komen :) Als ik dat zo zie zou je misschien je uitlaat kunnen laten valideren en dan moet je de moeite niet meer doen om hem alle keren te verwisselen ;)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » do jun 04, 2009 5:07 pm

    Carl schreefColonHet lijstje aan absurde situaties groeit dusdanig dat we op deze manier op weg zijn om ons landje straks beter om te dopen:
    Ik stel Absurdistan voor, sluit helemaal aan met een reeks andere pijnpunten.


    Hoe lullig ik het ook vind, zeker omdat ik er geen last van zal hebben, ik denk dat die naam best goed aansluit op dit thema!
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » do jun 04, 2009 6:41 pm

    Heb probleem om link te openen :?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten