getinte hardtop
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » zo mei 17, 2009 10:36 pm

    remcovankuilenburg schreefColonMijn andere auto, die van mijn buren, die van mijn vriendin, die van mijn ouders, die van mijn zus, die van mijn zwager, die van mijn andere buurman en als ik de straat in kijk nog heel veel anderen (100 %) Maar ik woon ook in een wijk waar het niet echt een meerwaarde is. :lol:


    :?: en de meerwaarde van je post?

    Dus als jij savonds aan het rijden ben heb je nooit last van lampen in je binnenspiegel van de achterliggers? Of de felle zon in je binnenspiegel...knap
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma mei 18, 2009 8:25 am

    Er gaat hier een tintoorlog uitbreken!

    Volgens mij is het gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. Ikzelf heb het niet gedaan uit praktische overwegingen, dus puur voor het uitzicht. Misschien dat ik later wel denk "hé, is wel handig met die laagstaande zon..."

    Als die verdomde zon nu nog eens wou beginnen schijnen...
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 18, 2009 8:50 am

    bakel schreefColonDus als jij savonds aan het rijden ben heb je nooit last van lampen in je binnenspiegel van de achterliggers? Of de felle zon in je binnenspiegel...knap


    Daar heb je een hendel voor op je spiegel en hup je hebt er geen last meer van. En de veronderstelling dat iedere auto tegenwoordig zwaar getinte ramen heeft is niet het geval. Dat wil ik er mee aangeven. Het is een kwestie van smaak en ik vind het niet mooi.

    Even wat extra info over het tinten van ramen!

    Het staat best wel leuk, geblindeerde of getinte ruiten, maar wat mag nu wel en wat mag niet?
    Wetgeving

    In het Voertuigreglement staan onder andere de permanente eisen. Voor wat betreft ruiten zegt dit reglement:

    1.De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen:
    1.geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
    2.niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
    2.Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit:
    1.geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
    2.niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren
    3.De Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.
    Op 1 juni 2006 heeft het gerechtshof in Leeuwarden bepaald, dat een visuele waarneming voor een opsporingsambtenaar onvoldoende is, er zal officieel een meting moeten plaatsvinden, een objectieve waarneming dus.

    Aangezien niet iedere politie-auto dergelijke apparatuur heeft, kan/zal de personenauto dus uit het verkeer worden genomen ten behoeve van een technisch onderzoek om zo een objectieve waarneming te kunnen krijgen. Hierbij kan worden opgemerkt dat uit ervaring van opsporingsambtenaren van het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) is gebleken dat als door autoruiten niet naar binnen kan worden gekeken de gemeten lichtdoorlaatbaarheid beduidend minder bedraagt dan 50 %.

    APK-eisen

    Naast de wettelijke regel hierboven bestaan er ook APK-eisen. Aan deze eisen is toegevoegd dat de ruiten niet mogen zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht beperken. Te denken valt daarbij aan stickers, lichtdoorlaatbaarheid beperkende folie of, voor wat betreft de achterruit, jaloezieën die de achterruit dichtmaken.

    Op grond van Europese regelgeving en APK-normen mag het lichtverlies in geval van getint glas gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit meer bedragen dan 25 procent voor de voorruiten en 30% voor de zijruiten voorzijde. Aangezien veel auto’s al getint warmtewerend glas hebben, waarmee ze al een eind in de richting van die 25% komen, valt met het aanbrengen van extra folie maar weinig winst te behalen.

    Rijksdienst voor het Wegverkeer-keuring

    Bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer komen regelmatig vragen binnen over de APK-keuring van autoruiten. In hoeverre mogen autoruiten donker zijn gemaakt of zijn voorzien van folie bij een APK-keuring?

    Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder. Het is bij de keuring niet van belang of er door de ruiten goed naar binnen kan worden gekeken. Is het zicht naar buiten goed, dan is er geen reden tot afkeur. Er bestaat wel apparatuur om de verminderde lichtdoorlatendheid van ruiten te meten, maar dit is zeer kostbare apparatuur. Bij de APK bepaalt dus uiteindelijk de keurmeester of het verminderde uitzicht van de bestuurder toelaatbaar is.

    De politie

    Bij het constateren van een overtreding kan de bestuurder hiervoor bekeurd worden. Daarnaast is het mogelijk dat het kentekenbewijs deel A wordt ingevorderd. U heeft dan 28 dagen de tijd om uw auto voor een nacontrole aan te bieden aan het politiebureau.

    Indien uw auto weer in orde is, krijgt u het kentekenbewijs terug. Mocht binnen die 28 dagen geen nacontrole plaatsvinden of de auto niet in orde zijn wordt het kentekenbewijs opgestuurd naar de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Om het kentekenbewijs dan terug te krijgen zal de auto door die instantioe gekeurd moeten worden.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 18, 2009 9:38 am

    T'is hier duidelijk een kwestie van smaak (ik kan het dan weer wel waarderen, indien niet te donker).
    Een welles/nietes discussie biedt hier dus geen meerwaarde !!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 18, 2009 9:42 am

    Is ook niet de bedoeling :wink: Ik gaf alleen in mijn laatste post door wat de wet in NL aangeeft voor het tinten van de zij ruiten aangezien dat ook nog een vraag was. Voor de rest moet iedereen het zelf weten.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma mei 18, 2009 9:46 am

    Precies en als het met folie gebeurd kan het er altijd af, dus mocht het ooit worden doorverkocht is het ook niet blijvend :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 18, 2009 10:04 am

    remcovankuilenburg schreefColonIk gaf alleen in mijn laatste post door wat de wet in NL aangeeft voor het tinten van de zij ruiten aangezien dat ook nog een vraag was.


    en dat is dan weer wel een duidelijke meerwaarde ! :thumbsup:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma mei 18, 2009 10:21 am

    En om eventueel gezeik op de jaarlijkse keuring te omzeilen zal ik gewoon elke keer met de softtop tot daar rijden :D
    Zo doe ik het ook met de vering -> naar daar rijden met de vering op '4x4 hoogte' en na de keuring lekker naar de garage om de F een stuk lager te laten zetten. (ja ik weet het, verlagen door gas eruit te laten is niet de 'juiste' manier maar ik heb nu eenmaal geen verlagingsveren)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 18, 2009 10:25 am

    T'is toch de enige manier om je f te verlagen, maar liefst in combi met lowering pins en met het systeem toch nog mooi op druk, maar we wijken af !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma mei 18, 2009 10:30 am

    Bruno schreefColonT'is toch de enige manier om je f te verlagen, maar liefst in combi met lowering pins en met het systeem toch nog mooi op druk, maar we wijken af !


    Misschien zal dat dan mijn volgende item zijn in het lijstje van mods 8)
    Eerst nog even de S2000 motor in mijn F lepelen haha
    Normaal gezien komt vandaag mijn 52mm TB aan, Bruno :D
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma mei 18, 2009 11:03 am

    RacingGreen schreefColon
    Bruno schreefColonT'is toch de enige manier om je f te verlagen, maar liefst in combi met lowering pins en met het systeem toch nog mooi op druk, maar we wijken af !


    Misschien zal dat dan mijn volgende item zijn in het lijstje van mods 8)
    Eerst nog even de S2000 motor in mijn F lepelen haha
    Normaal gezien komt vandaag mijn 52mm TB aan, Bruno :D


    Neem aan dat dat een grapje is van die s2000 motor?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma mei 18, 2009 11:50 am

    Eerst nog even de S2000 motor in mijn F lepelen haha


    Ik denk het wel dus :P
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma mei 18, 2009 12:25 pm

    Was inderdaad een grapje.
    Moest ik ooit een auto willen (+het geld hebben) die reed als een S2000 dan kocht ik mij...een S2000!
    Voorlopig hou ik het bij een paar bescheiden mods...
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma mei 18, 2009 1:02 pm

    Ja een S2000 is gaaf, maar opzich nog betaalbaar ook als je tweedehands kijkt bij de auto's uit de beginjaren. Maar toch hij haald het niet bij de lijnen van de Tf :roll:
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma mei 18, 2009 1:46 pm

    Nee, de lijn van de s2000 is veel strakker ,) En hij heeft natuurlijk iets meer vermogen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten