Batterij heeft zijn kuren
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di apr 21, 2009 6:39 pm

    RacingGreen schreefColonHet probleem doet zich voor sinds de oude accu de geest gegeven heeft en er een nieuwe in zit.


    Dan zou je verwachten dat de accu niet goed is. :?:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo apr 22, 2009 10:21 am

    remcovankuilenburg schreefColonLet ook op dat zonder je interieur verlichting ook je alarm het niet goed doet. Bij die van mij was dit de oplossing van het spontaan af gaan van het alarm of het afgaan bij het er op zetten van het alarm. Het heeft dus ook direct te maken met je alarm werking.


    Ja ik weet dat het alarm nu niet volledig actief is. Wat ook opvalt is dat je de auto niet kan 'dubbel afsluiten' door 2x op de knop sluiten te drukken. Ik dacht dat je auto dan pas goed onder alarm staat? als je 2x drukt?
    Dat werkt dus momenteel ook niet meer. Dus even een resumé - werken momenteel niet door probleem in zekeringencompartiment;

    *interieurverlichting
    *radio (straks weer ALLE instellingen opnieuw erin zetten pfffff)
    *klokje
    *alarm (toch niet voor 100%)

    Wat een miserie :roll:
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo apr 22, 2009 10:25 am

    Tukker schreefColon
    RacingGreen schreefColonHet probleem doet zich voor sinds de oude accu de geest gegeven heeft en er een nieuwe in zit.


    Dan zou je verwachten dat de accu niet goed is. :?:


    Ja ze moeten die onder garantie maar vervangen want ze is goed kl*te. Gisteren wou ik de F starten (stond stil sinds zaterdagavond). Ding startte gewoon niet! Het gebruikelijke geknetter en motor sprong niet aan. Mijn vader zei dat de batterij nog niet de kans heeft gehad om volledig opgeladen te worden (ik rij toch dagelijks 40km heen en terug van het werk als ik hem van stal haal). Soms staat de wagen meerdere dagen achter elkaar stil. Hij zei dat ik hem best eens een uur of 8 aan de lader hing. Mijn laatste hoop is dus de batterij eens een nachtje laten doorladen. Als dit niet helpt mag de verkoper deze terugnemen.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo apr 22, 2009 2:13 pm

    RacingGreen schreefColon Mijn vader zei dat de batterij nog niet de kans heeft gehad om volledig opgeladen te worden (ik rij toch dagelijks 40km heen en terug van het werk als ik hem van stal haal). Soms staat de wagen meerdere dagen achter elkaar stil. Hij zei dat ik hem best eens een uur of 8 aan de lader hing. Mijn laatste hoop is dus de batterij eens een nachtje laten doorladen. Als dit niet helpt mag de verkoper deze terugnemen.


    Als je 10 km rijd zit jou accu vol genoeg om te kunnen starten.
    Bij de meeste garages hebben ze meters om jou accu te testen, gewoon effen doen want deze meters draaien een printje uit met alle getallen die je weten wil.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » wo apr 22, 2009 5:52 pm

    Lijkt mij ook. 40 Km is meer dan voldoende om een accu bij te laden. Ook een nieuwe accu kan kapot zijn. Komt niet vaak voor maar gebeurt wel.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo apr 22, 2009 7:59 pm

    RacingGreen schreefColonJa ik weet dat het alarm nu niet volledig actief is. Wat ook opvalt is dat je de auto niet kan 'dubbel afsluiten' door 2x op de knop sluiten te drukken. Ik dacht dat je auto dan pas goed onder alarm staat? als je 2x drukt?
    Dat werkt dus momenteel ook niet meer. Dus even een resumé - werken momenteel niet door probleem in zekeringencompartiment;

    *interieurverlichting
    *radio (straks weer ALLE instellingen opnieuw erin zetten pfffff)
    *klokje
    *alarm (toch niet voor 100%)

    Wat een miserie :roll:


    Het twee keer drukken is de powerlock. Hierdoor kan je de deurhendel aan de binnenkant niet gebruiken. Wel zo handig als je de F met de kap open ergens neerzet met de deuren op slot. Het heeft niets met het alarm te maken want die gaat bij de eerste druk er al op. Maar toen mijn binnenverlichting niet werkte ging mijn alarm al af als ik hem er op zette. Na het repareren van de binnenverlichting was dit verholpen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo apr 29, 2009 9:08 am

    De MG is sinds gisteren terug uit de garage.
    Volgens hun moet de batterij vervangen worden (deze gaf al van in het begin problemen). Voor de rest werkt mijn stuurbekrachtiging terug en kan ik weer radio luisteren :-) Het klokje werkt ook terug. Enkel de interieurverlichting werkt niet, maar dat was op mijn vraag, want schijnbaar veroorzaakt deze storingen.

    Zaterdag dus mijn batterij gaan inruilen voor een werkend exemplaar!
    Ik ben weer even tevreden...
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » wo apr 29, 2009 9:33 am

    Wat een ellende een batterij toch kan veroorzaken..... nee je verwacht dat een nieuwe batterij toch in orde is!
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do apr 30, 2009 8:40 am

    Mr. Dj M. schreefColonWat een ellende een batterij toch kan veroorzaken..... nee je verwacht dat een nieuwe batterij toch in orde is!


    Ja dat verwacht je inderdaad, maar niets is minder waar! Ik hoop dat ze niet al te moeilijk gaan doen over het inruilen. Anders lezen jullie er wel over in de krant :twisted:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » vr mei 01, 2009 10:22 am

    RacingGreen schreefColonJa dat verwacht je inderdaad, maar niets is minder waar! Ik hoop dat ze niet al te moeilijk gaan doen over het inruilen. Anders lezen jullie er wel over in de krant :twisted:


    Oei, hopelijk was de batterij - wissel ok, want wat we nu in de krant lezen.......

    Gelukkig woont racing in België, zodat de kans kleiner wordt, maar je weet maar nooit.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » vr mei 01, 2009 3:12 pm

    Carl schreefColon
    RacingGreen schreefColonJa dat verwacht je inderdaad, maar niets is minder waar! Ik hoop dat ze niet al te moeilijk gaan doen over het inruilen. Anders lezen jullie er wel over in de krant :twisted:


    Oei, hopelijk was de batterij - wissel ok, want wat we nu in de krant lezen.......

    Gelukkig woont racing in België, zodat de kans kleiner wordt, maar je weet maar nooit.


    Wat heb ik gemist? wat is er (mis) met accu's?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr mei 01, 2009 10:10 pm

    Je snapt hem duidelijk niet...
    Hint : "Even Apeldoorn bellen", krijgt plots een vreemde bijklank... :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo mei 03, 2009 4:57 pm

    De batterij is ondertussen vervangen door een andere. Geen nieuwe maar eentje die in mijn vader zijn oldtimer MG zat. Autto startte perfect en denk (hoop) dat het zo zal blijven. Probleem zat dus bij de accu waar blijkbaar iets mis mee is. Deze wordt komende week teruggebracht naar de winkel. Ze was van mei 2008 (!)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » di mei 12, 2009 7:20 pm

    Korte update; het zou blijkbaar aan de aarding gelegen hebben dat de auto niet startte. Deze aarding (die op de carrosserie vast zit) was bedekt met vuil en roest. Even poetsen en de auto startte als nieuw!
    Het zou dus uiteindelijk niet aan de kwaliteit van de accu gelegen hebben.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » di mei 12, 2009 10:14 pm

    Zo zie je maar weer het is niet altijd wat het lijkt :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten