Het afgelopen jaar in Barcelona gewoond en een freelander gehad.
Nu weer terug en wel weer toe aan het rijden van een MG. Plan is ook om een aantal F, TF en lotussen te importeren voor de verkoop.
Donderdag dus een gun metal grey TF gehaald in Londen. Had 3 tf's op de lijst staan voor het geval de 1e of 2e niet goed zou zijn. Meteen de 1e genomen. Het was wel een verassing. De advertentie stond op gumtree er vaag bij. Hij stond namelijk als F gepost, met 1 foto, wat niet de foto was van de auto die te koop stond. Bleek dus dat iemand de auto voor een vriend verkocht die niet wist hoe hij dat moest doen.
Ik wist van te voren dat hij zwarte velgen zou hebben. Bij aankomst werd dit bevestigd. Tevens was het een hele andere auto. Het bleek een stepspeed 120.

Er zat een zilveren raamband op

Lexus lichten,

aparte stoelen, rolbeugels hij was erg laag.

Ik verwachtte een afgetrapt ding.
Verder; geen onderhoudshistorie, geen reservewiel(in de wielbak zit een of ander aangepast vak waar een gereedschapskist in past

Er zit een gaatje in het dak, een barst in de voorruit. Bij de zonnekleppen missen de uitklapbare klepjes.
Maar het bleef een koopje voor 2300 pond. Dit was dan uiteindelijk gezien een van de goedkoopsten op internet. De eigenaar wist dat het een limited edition was. Ik wist dat niet zeker. De eigenaar wist niet echt wat schoonmaken was. Er zaten plekken bij waar het lijkt alsof het nooit is schoongemaakt. Dan heb ik het over bijv. de binnenkant van de deur, de ruiten, de velgen.
De lexuslichten wilde ik zo snel mogelijk eraf. Gisteren dus even bij Wiellem van het forum wat F lichten gehaald. Kwam achter dat de TF lichten normaal witter zijn bij het RAW gedeelte en de F lichten wat grijzer, wat goed uitkwam, want het pastte bij de kleur van de lak.
Het plan is volgende week een NL kenteken aan te vragen. Voor de APK moet het 3e remlicht nog wel werken. Er bleek een kabelbreukje bij het scharnierpunt van de kofferklep. Die moet dus nog even gekoppeld worden. De koplampen waren binnen 2 tellen versteld, via de handige lipjes in de koplampen.
Samengevat:
RHD TF 120 pk 1.8 Stepspeed automaat / semi automaat
Bj: 2002
69000 miles
16 inch black alloys
Enkeldelige zwartleren kuipstoelen
Rolbeugels
de TF opgehaald in Londen
Op de boot van Dover naar Calais
Vage stoelen
Op de snelweg met de flippers aan het stuur
Bij weusthof vandaag
Achterlichten vervangen voor F lichten. Gekocht van Wiellem op het forum. Vond het grijs ook wel goed passen bij de lak.