Bandenmaat
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: Bandenmaat

door ErikB » do maart 05, 2009 3:20 pm

Demor schreefColon
    Heinrich schreefColonIk blijf vragen stellen, Nu is het de volgende, De mgf vvc die ik gekocht heb(nog niet geleverd) heeft voor smallere banden als achter, 195 voor en 215 achter. Is dit normaal?

Peter

Eigenlijk niet normaal, voor moet er 185 op liggen. Maar die zijn vaak een pak duurder vanwege de exotische maatvoering, dus het meerendeel van de mensen gooit er 195 op.

euhm... heel lang geleden was het gewoon dat 195 nog net iets beter stuurde en niet te breed was ivm. tram lining.

215 all round op 16" is veel voorkomend en werd ook op de F aangeboden als ie fabrieksaf met 16" velgen werd afgeleverd (LE en SE's). Uitzondering erop is o.a. de Trophy die vooraan 195 en achteraan 215 heeft.

GoodYear goed merk .... euhm.... als we de NCT-3 en misschien ook wel de NCT-5 even vergeten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » do maart 05, 2009 3:23 pm

ik heb 15inch velgen, en vanvoor steekt er een mabor superjet op (185) en vanachter 215 en dat is een superintense (precies semi slicks :lol: )
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Bandenmaat

door Carl » do maart 05, 2009 3:33 pm

ErikB schreefColon215 all round op 16" is veel voorkomend en werd ook op de F aangeboden als ie fabrieksaf met 16" velgen werd afgeleverd (LE en SE's). Uitzondering erop is o.a. de Trophy die vooraan 195 en achteraan 215 heeft.

Wat is de voorkeur voor 15" en wat is de voorkeur voor 16"?

ik kan mij voorstellen dat een goodyear F1 GSD2 die iedereen wel ok vindt volledig anders is op 16" dan op 15" ? en ook volledig anders is als er 215/215 of 215/195 gemonteerd wordt.

Ik moet nu heel dringend naar de MOT in England met mijn RHD en moet nog banden gaan kopen. Ik wil er eigenlijk 15" banden opleggen (vanwege de originele VVC velgen) maar dan moet ik nieuwe banden gaan halen.
    De 16" velgen die ik er nu opgezet heb zullen waarschijnlijk ook een probleem zijn wegens 1 band te ver afgesleten.
    Wie kan mij helpen kiezen - ik ga voor 15" -en keuring in England.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do maart 05, 2009 5:35 pm

Demor schreefColonOf veel flauwekul verkopen zoals Bruce.... :wink:

Demor, jij hebt nog een rekening open staan, voor een flinke dosis onzin :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » do maart 05, 2009 9:40 pm

Iemand ervaring met Continental banden op15"
    de contipremiumcontact2 is verkrijgbaar in de juiste maten en de juiste snelheidsindex.
    Het is het enige alternatief dat ik vond voor de goodyear nct3.
    Bovendien is er een rondschrijven van Rover dat het de enigste band is die op de F kan buiten de goodyear nct3.en gewaarborgd resultaat heeft.

Waarom is dit nooit getest?

Enkel op 16" is de goodyear eagle f1 gs-d2 aangeraden- best 195/45 voor en 215/40 achter
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do maart 05, 2009 9:56 pm

Carl schreefColonIemand ervaring met Continental banden op15"
    ...

tuuuuurlijk, Ik dacht te zeggen: zie onderschrift, maar da's al weer een tijdje aangepast.
    ik heb conti's rondom. Mwa, je hebt zeer zeker slechter, maar je hebt ook zeker beter.

Goed met nat of vochtig wegdek, gevoel dat bij droge weg deze band minder is dan m'n Michelins, remmen kan beter, wel mooi bochtvast, vrij zachte wang, dus wat comfortabeler.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » do maart 05, 2009 10:04 pm

dus continental of goodyear op 15"?
    Ik moet dringend banden 15" bestellen om naar de MOT te gaan, dus zou morgen de knoop willen doorhakken!

'The 15" The Mix' was alvast niet te rijden, de versleten 16" dunlops zijn redelijk ok, de versleten 15" pirelli's heb ik nog niet geprobeerd, maar gezien de staat van de banden (zijwanden verduurd) wil dat niet echt proberen.

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do maart 05, 2009 10:38 pm

je weet dat je voor GY beter GDS2 moet hebben. (al zijn ook daar andere meningen over) de Conti's geven in ieder geval een redelijk resultaat. Ik heb met GY wel gekke ervaringen gehad (waren weliswaar geen 100% banden) maar met de Conti's heb ik me nu zo'n 10k km veilig gevoeld.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » vr maart 06, 2009 12:16 am

Kijk dit is nuchtere en nuttige info.
    Was die ervaring met de goodyear eagle f1 gsd2?
    de nct goodyear is gekend voor gekke dingen.

De dunlop banden gaan heel goed, zelfs in versleten toestand, maar door de ervaring met het defecte lager achteraan heb ik er alle vertrouwen in verloren, net zoals in de pirelli's

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » vr maart 06, 2009 9:43 am

Carl schreefColon...
    Was die ervaring met de goodyear eagle f1 gsd2?
    ...

inderdaad, in die tijd bestond de opvolger nog niet eens.
    De beginjaren stonden bekend om F-jes die onverwachte dingen deden. :wink:
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » vr maart 06, 2009 1:03 pm

Ik ga voor de continental premium contact 2 op de 15" vvc velgen.

doorslag geeft voor mij toch dit bulletin, samen met de ervaring van Kasper.

Afbeelding

Ik lees plots deze post:

Superboer schreefColonBij mijn F liggen er voor en achter 225-iggers op. Is dat dan te breed (voor)?

225 is wel érg breed... raken de wielen niet in de wielkasten bij parkeren?

• DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

door DannyVVC » vr sep 11, 2009 10:50 am

Dat vraag ik me ook af, ik bijna toe aan nieuwe bandjes en wou eigenlijk de volgende setup: voor 205-40-16 achter 225-40/35-16 En dan yokohama's of de allom bekende Proxes t1r...

Ga ik hier problemen mee krijgen?
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

door philipvanv » vr sep 11, 2009 12:50 pm

Ik heb achter Yokohama's en ben daar toch redelijk tevreden van. Bij droog weer is er mij nog nooit iemand kunnen volgen in de bochten. Bij nat weer is dat wel iets anders, ben al 2 keer er me de schrik vanaf gekomen (beetje eigen schuld ook, maja). Ik denk dat je sowieso met een F niet te zot moet doen als het vochtig is... Als mijn voorste banden versleten zijn komen er ook Yokohama's op.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » vr sep 11, 2009 12:56 pm

Vooraan Yokohama's...echt wel tevreden van...zodra de achterste aan vervanging toe zijn , komen er ook Yokohama's op.
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » vr sep 11, 2009 1:01 pm

Carl schreefColonIk ga voor de continental premium contact 2 op de 15" vvc velgen.

doorslag geeft voor mij toch dit bulletin, samen met de ervaring van Kasper.

Afbeelding

Ik lees plots deze post:

Superboer schreefColonBij mijn F liggen er voor en achter 225-iggers op. Is dat dan te breed (voor)?

225 is wel érg breed... raken de wielen niet in de wielkasten bij parkeren?

Nou dat valt wel mee hoor. Enkel in de winter als de auto wat lager staat als gevolg van een lage buitentemperatuur merk ik dat de banden de binnenkant van de wielkasten zeer licht raken.
    Overigens is dit ook enekel het geval bij het achteruit rijden.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

Wi-j komt altied weer terug!