door Carl » vr feb 27, 2009 1:41 pm
De omschrijving klopt, over het plaatje heb ik geen idee. Vermoedelijk is dit wel het correcte lager, maar is de afbeelding universeel.
Als je naar de dealer stapt om het lager te laten monteren zal die natuurlijk liever zelf het lager leveren. Misschien moet dat niet eens zoveel verschil uitmaken in de prijs. De achterste hubs hebben heel veel speling door de constructie van de bussen in de lower arms. Ik heb mijn bussen door powerflex vervangen omdat ik dacht dat daar het spelingsprobleem zat. Als je toch de lagers vervangt is het misschien niet eens een slecht idee om ook powerflex bussen te steken.
Toen ik de F kocht heb ik maximaal 160 gereden, hoger leek me niet veilig, maar ook niet oportuun omdat ik koelingsproblemen had die eerst moesten opgelost worden. Toen de koelingsproblemen opgelost waren was de ophanging zo slecht dat ik nauwelijks nog kon rijden. Het is pas recent met de RHD dat ik eens wat meer gas heb kunnen geven in een F, maar het vertrouwen om 190 te halen is er nog steeds niet. Dat wiebelende gevoel dat je beschrijft, waarbij je alle controle verliest is uitermate beangstigend tegen hogere snelheden. Met andere auto's rijdt ik met plezier +200, maar in de F voelt dat niet goed, niet stabiel. Binnenkort hoop ik een volledig ok LHD te hebben, met recht subframe, powerflex bussen, spelingsloze lagers, nieuwe banden enz. Dan kan ik oordelen of de trophy spoiler iets uitmaakt aan dit zweverige gedrag bij hogere snelheden, als de auto dan nog zweverig voelt, natuurlijk.
Uit bijdrages van andere forumleden heb ik begrepen dat mijn gevoel absoluut niet aan het concept van de F ligt, maar eerder aan de bedenkelijke staat van mijn LHD exemplaar.
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!