Vanessa schreefColongrappige foto van Kato!! Wil er dus niet meer uit.
Ik ben langs de garage geweest om mijn airbag uit te laten zetten, maar dat ging niet. Dan gaat de airbag van de bestuurder ook uit (mijn F is uit 98). Heeft het soms een tip of dit ook anders kan.
thnx!!
Ik denk ook dat een garage wegens aansprakelijkheid moeilijk zal doen om een airbag uit te schakelen, laat staan dat ze weten hoe.
Ergens heb ik gelezen dat het technisch wel te doen is, het is alleen wat meer werk dan alleen het stekkertje van de passagiersairbag losnemen, dan gaat er namelijk een lampje branden in het dashboard.
Sourcen van dat artikel is me nog niet gelukt maar je kunt waarschijnlijk twee kanten op:
-1- Airbag uitschakelen door deze los te koppelen en dan de ECU vertellen dat er geen rechter airbag in de auto zit. of
-2- De auto laten denken dat er geen passagier op de rechter stoel zit, dit met het contactje onder de stoel.
De laatste oplossing is natuurlijk het eenvoudigst om te herstellen zodra je een volwassene meeneemt.
Zal nog eens zien of er ergens iets te vinden is.




