BUTTON_POST_REPLY 94 berichten
MGF en baby's
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jun 15, 2009 8:45 am

Vanessa schreefColongrappige foto van Kato!! Wil er dus niet meer uit :) .

Ik ben langs de garage geweest om mijn airbag uit te laten zetten, maar dat ging niet. Dan gaat de airbag van de bestuurder ook uit (mijn F is uit 98). Heeft het soms een tip of dit ook anders kan.

thnx!!

Ik denk ook dat een garage wegens aansprakelijkheid moeilijk zal doen om een airbag uit te schakelen, laat staan dat ze weten hoe.

Ergens heb ik gelezen dat het technisch wel te doen is, het is alleen wat meer werk dan alleen het stekkertje van de passagiersairbag losnemen, dan gaat er namelijk een lampje branden in het dashboard.

Sourcen van dat artikel is me nog niet gelukt maar je kunt waarschijnlijk twee kanten op:
    -1- Airbag uitschakelen door deze los te koppelen en dan de ECU vertellen dat er geen rechter airbag in de auto zit. of
    -2- De auto laten denken dat er geen passagier op de rechter stoel zit, dit met het contactje onder de stoel.
    De laatste oplossing is natuurlijk het eenvoudigst om te herstellen zodra je een volwassene meeneemt.

Zal nog eens zien of er ergens iets te vinden is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 15, 2009 9:06 am

Ik zou ook voor de optie gaan van lostrekken van de stekker. Dat het lampje dan aan is, moet je er bij nemen. De aansprakelijkheid is een andere zaak. T'is inderdaad zo, dat weinig garagisten dit graag zullen doen.
    Eens het kind uit de maxicosi en in een kinderstoeltje, kan de airbag trouwens gewoon weer aan.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » ma jun 15, 2009 1:07 pm

met de stekker onder de stoel los, brand het lampje ook en ik denk zelfs dat beide airbags dan niet werken.

Ik denk dat je de stekker van de airbag los moet halen en een weerstand moet plaatsen of een schakeling maken tussen airbag of weerstand.

Of helemaal radicaal een airbagcomputer van een 200/25/zr voor 1 airbag.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jun 15, 2009 1:32 pm

Edgecrusher schreefColonOf helemaal radicaal een airbagcomputer van een 200/25/zr voor 1 airbag.

of een F (sommigen hebben maar 1 airbag). Bij de VVC's was de 2de standaard, bij de MPi's was het een optie.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma jun 15, 2009 2:28 pm

Is een tweede airbag achteraf nog plaatsen eigenlijk? De onze heeft er maar één namelijk.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jun 15, 2009 2:44 pm

Je kan ruilen met Vanessa, als de dashboards dezelfde kleur hebben.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jun 15, 2009 3:25 pm

Dat is dus een kwestie van airbag-computer vervangen voor een exemplaar voor twee airbags en de airbag zelf + wat bedraging plaatsen?

Dashboard is zwart, trouwens.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door Vanessa » ma jun 15, 2009 8:12 pm

hmmmm, klinkt erg technisch :shock:. Iets wat ik niet echt kan . Komt dit wel door de APK keuring heen? En staat de bestuurders airbag dan altijd uit? En wat als je de auto verkoopt, kan het weer worden teruggezet? alvast bedankt! Groetjes
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » ma jun 15, 2009 9:00 pm

Ik denk dat het sowieso slimmer is je auto er niet helemaal te voor gaan aanpassen. Het klinkt het beste om gewoon een schakelaar in te gaan bouwen. Je zal dan alleen wel inderdaad waarschijnlijk met weerstanden moeten gaan werken om het systeem niet van slag te brengen. Dan heb je eigenlijk wat een officieel airbag uitschakel"schakelaar" is fabriek af :wink:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jun 15, 2009 9:15 pm

Mr. Dj M. schreefColonIk denk dat het sowieso slimmer is je auto er niet helemaal te voor gaan aanpassen. Het klinkt het beste om gewoon een schakelaar in te gaan bouwen. Je zal dan alleen wel inderdaad waarschijnlijk met weerstanden moeten gaan werken om het systeem niet van slag te brengen. Dan heb je eigenlijk wat een officieel airbag uitschakel"schakelaar" is fabriek af :wink:

Ik zou daar niet aan beginnen. Voor je het weet heb je óf twee airbags die spontaan afgaan óf airbags die niet functioneren bij een ongeval.

Ik las vanmiddag op het MG-Rover.org forum dat een garage de airbag-computer weldegelijk in moet kunnen stellen op één of twee airbags, maar in andere topics werd dit juist weer tegen gesproken. Echt duidelijker werd het er allemaal niet op..
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 15, 2009 9:27 pm

Als onze T4 terug aan de praat is, check ik deze mogelijkheid.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door Vanessa » ma jun 15, 2009 9:47 pm

ik denk inderdaad dat ik voor ' de schakelaar' ga, maar wacht nog even de reactie af nadat de T4 terug is. groetjes!
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » ma jun 15, 2009 9:47 pm

Top als het mogelijk is dit softwarematig uit te schakelen, maar dan heb je aan de airbag ook niks meer. Rijd je zonder zitje zet je deze niet even aan...

Al snap ik het risico van het bouwen van schakelaar + weerstand wel. Daarvoor zal reeds ervaring misschien van belang kunnen zijn, maar het zou best kunnen dat deze er niet is. Dan moet je dus ook help kunnen krijgen (of het zelf weten natuurlijk) wat je doet met het plaatsen van weerstanden e.d.

(BTW sorry voor het herver laten posten Bruno, maar ik bladerde naar boven en had niet door dat het toch over de airbags ging :roll: )
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jun 15, 2009 10:42 pm

Not even teruggezocht in het oude archief. Gelukkig bestaat dat nog :wink:
    De besturingsmodule voor de airbags is verschillend.
    YWJ101230 Driver and passenger air bag
    or
    YWJ101220 Driver air bag

Deze module is heel eenvoudig te vinden zodra je het dashboardklepje hebt verwijderd. Nu nog even checken of de stekkers op beide units gelijk zijn.

Ik ben er van overtuigd dat je zo'n module voor een appel en een ei bij een sloper op kunt pikken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 15, 2009 10:47 pm

Kasper schreefColonDeze module is heel eenvoudig te vinden zodra je het dashboardklepje hebt verwijderd. Nu nog even checken of de stekkers op beide units gelijk zijn.

Achter de middenconsole zal je bedoelen, meer bepaald helemaal onderaan, iets boven de middentunnel en dus achter de middenconsole. als je één van de de driehoekjes opzij aan het voet einde weghaald, zie je de besturingsmodule zitten. Er hangt een grote geel/witte sticker op met de letters "SRS".
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

BUTTON_POST_REPLY 94 berichten