Abingdon cup-velgen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo jan 18, 2009 11:40 pm

T'zijn inderdaad mooie zeldzame velgen, alleen jammer dat er geen AP's achter passen. De prijs lijkt me meer dan ok, maar weet wel dat je voor minder dan 500 euro nieuwe TF160 wielen op je mat hebt liggen via magic wheels. Er moeten dan nog wel banden op uiteraard. De TF160 wielen zie je dan wel heel vaak, maar er passen wel AP's achter.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » zo jan 18, 2009 11:42 pm

.:bert:. schreefColon
    Mr. Dj M. schreefColonBert mag ik je vragen waarom je op zoek bent naar 15inch? Als je toch los velgen gaat aanschaffen kan je denk ik beter kijken naar 16 of 17 inch (al zullen die laatste volgens mij zeldzaam zijn, moeten wel op de wielnaaf passen).
    Ik zou verder kijken en dan eigenlijk eerder kiezen voor de Brooklands velgen. Zo'n beetje zelfde design maar door de grote oogt het veel mooier :wink:

We zijn er ondertussen uit dat het om de Abingdon/Brooklands 16" cup-velgen gaat.

Dan heb ik niks gezegt :P :roll:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma jan 19, 2009 12:27 am

Lijkt me geen hele gekke prijs voor Six Spoke's, ik zou het zeker doen. Mooie velgen, helemaal onder jou auto!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 19, 2009 1:05 am

In de wetenschap zijnde dat er schade aan is, is 550 euro geen vriendenprijs... maar Weusthof is natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling.

Zo gigantisch zeldzaam zijn ze zeker niet, en op ebay durven ze wel eens te passeren.

Ik veronderstel wel dat je bij een setje 'nieuwe' velgen, echt wel 'nieuw ogende' velgen wil hebben. Dus moet je de herstelling er nog even bijrekenen.

PS. Cup velgen heb ik inderdaad niet liggen.... moet er eens dringend werk van maken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » ma jan 19, 2009 1:39 pm

Bruno schreefColonT'zijn inderdaad mooie zeldzame velgen, alleen jammer dat er geen AP's achter passen. De prijs lijkt me meer dan ok, maar weet wel dat je voor minder dan 500 euro nieuwe TF160 wielen op je mat hebt liggen via magic wheels. Er moeten dan nog wel banden op uiteraard. De TF160 wielen zie je dan wel heel vaak, maar er passen wel AP's achter.

Als de TF160 niet al onder zoveel auto's was gevezen, dan zou ik ook daarvoor gaan. Zeker in't zwart zijn ze bangelijk. Ik ben eerlijk gezegd toch niet van plan AP's te monteren, dus daar hou ik niet zoveel rekening mee.

Mijn bedoeling met de cup's is ook om ze zwart te poederen, dus spic en span wielen hoeft ook niet per sé. Zolang ze geen kappen hebben, ben ik tevreden. Da's natuurlijk makkelijk te weten te komen. 'k Ben al blij dat de prijs hier algemeen als aanvaardbaar wordt beschouwd. Toch proberen er nog iets af te krijgen :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 19, 2009 2:11 pm

Cups zou ik niet zwart schilderen, want om de één of andere reden is dat niet mooi.
    Ik heb het ooit IRL gezien op het Fest, en was er niet wild van. Ik heb er echter geen foto van. Waar ik wel foto's van heb is van :
    Zwarte ULW's (ook niet zo mooi vind ik)
    Afbeelding
    Zwarte square spokes (nee, liever zilver)
    Afbeelding
    Of zwarte 15" (te glimmend, maar voor de rest niet mis)
    Afbeelding

Om de één of andere reden past zwart dus enkel echt zeer goed bij TF160 of Trophy wielen, merkwaardig.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » ma jan 19, 2009 2:28 pm

Mee eens Bruno :wink:
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » ma jan 19, 2009 5:18 pm

ErikB schreefColon.......
    PS. Cup velgen heb ik inderdaad niet liggen.... moet er eens dringend werk van maken.

Ik heb er nog een setje onder zitten :wink:
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » ma jan 19, 2009 5:22 pm

.:bert:. schreefColon... Ik ben eerlijk gezegd toch niet van plan AP's te monteren, dus daar hou ik niet zoveel rekening mee.

Zeg nooit nooit ... je woont bijna in mijn tuin ... ik zal je de remkracht van de AP's eens irl laten voelen ; daarenboven als leverancier van ... :wink:
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » ma jan 19, 2009 7:39 pm

Bruno schreefColonCups zou ik niet zwart schilderen, want om de één of andere reden is dat niet mooi.

Het spijtige is dat ze dan precies kleiner zijn, als ze in't zwart gespoten zijn. Dat komt dan weer vooral door de "cup" vorm :? Ik heb wel nog een paar andere ideeën in mijn hoofd :wink: . Moeilijke bevalling, het moet weer tè goed zijn :oops:
    Edit: trophy wielen zijn ook een optie

lucas schreefColonquote 1 Ik heb er nog een setje onder zitten
    quote 2 Zeg nooit nooit ... je woont bijna in mijn tuin ... ik zal je de remkracht van de AP's eens irl laten voelen ; daarenboven als leverancier van ...

Ik zal eens langskomen om de remmen IRL mee te maken en dan passen we gelijk die wielen van u onder mijn Morris Garageke :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 19, 2009 8:16 pm

Trophy wielen een optie ? Gelukkig vind je die je op elke E-bay pagina ! Not ! :?
    Je kiest er je velgen wel uit he :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » ma jan 19, 2009 9:08 pm

Too easy ain't no fun :wink:
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » di jan 20, 2009 8:58 pm

Als alles goed is, ga ik zaterdag eens IRL keuren.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » za jan 24, 2009 6:14 pm

Ik ben vandaag naar Wijchen gereden om de velgen te keuren.....................en heb ze gekocht.
    Ze zien er nog heel goed uit, geen parkeerschade en op maar één velg een heel klein beetje lakschade, zeker niet de moeite om te herlakken. In de loop van de week eens opkuisen. Ik ben nog op één ding aan't wachten, vooral de foto's en prijs, en dan kan het sleutelen beginnen :wink: .
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za jan 24, 2009 6:55 pm

Leuk nieuws, die gaan vast heel mooi staan onder de F! :thumbsup:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000