



ErikB schreefColonMisschien eens kijken naar druppelladers op zonne-energie.
Voor alle zekerheid kan je ook eens nagaan wat de grote verbruiker is.
)
PieterV schreefColonNog meer vragen, Erik![]()
Waar koop ik die druppelladers ?
Welke is de beste ?
en moet ik met een druppellader telkens iets aan de accuklemmen maken of kan dat via de sigarettenaansteker ?
..ik ben NIET technisch maar volgens mij lekt er gewoon stroom weg naar alarm of dergelijk. M'n MG staat altijd in de garage, zonder alarm geactiveerd (zit al alarm op de garage zelf..psst niet verder vertellen)

PieterV schreefColon[
Waar koop ik die druppelladers ?

PieterV schreefColonWelke is de beste ?




Janmgf schreefColonKlopt.![]()
Maar wie heeft er een multimeter? En wat ga je meten, Volt of Ampère?
Op de Volt stand zie je nog niets over de hoeveelheid stroom die verbruikt wordt.
En als je Ampères meet moet je wel een multimeter hebben die véél Amperes aankan, anders kan de meter stuk gaan.![]()
Dus een lampje lijkt me wel zo handig.


Tukker schreefColonMet het lampje meet je het zelfde alleen weet je geen waardes dus blijft het gokwerk.
Tukker schreefColonElke meter heeft een zekering intern en als je de 10 amp. aansluiting gebruikt is er niets aan het handje.

Bruno schreefColonInderdaad, da's eigenlijk waar, vandaar dat niemand een extra zekering bij plaatst, maar in elke boek, handleiding voor "dummy's" spreekt men van een extra zekering, beter het te goed aanleren zeker ?
Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.