MG TF 80th verwijderen
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » vr dec 19, 2008 7:57 am

Bied je achterklep ter ruil aan voor een andere zwarte klep zonder de cijfers...

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » vr dec 19, 2008 9:49 am

dan bied ik bij deze de gehele 80TH TF aan inruil voor een gelijkwaardige TF 160 :D :D
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr dec 19, 2008 12:41 pm

Powerman schreefColondan bied ik bij deze de gehele 80TH TF aan inruil voor een gelijkwaardige TF 160 :D :D

Waarom heb je daar niet meteen naar gezocht dat? :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » vr dec 19, 2008 12:58 pm

een 160 die er als nieuw uitziet met 30000 km is niet te betalen .

En die 80th zijn naar verhouding weinig waard door de goedkope afwerking , vandaar :wink:
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » vr dec 19, 2008 1:57 pm

Powerman, is de afwerking dan minder in een anniversary Tf dan in de rest? kan me niet voorstellen!
    Dat het vanaf my2005 misschien beter is zou kunnen, of met de Le500, maar van een standaard Tf160 of Tf135 kan ik het me niet voorstellen.

Uitleg gaarne :P
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » vr dec 19, 2008 3:29 pm

Ga er vanuit dat als je wat te vieren hebt (80th) dat je met chreme de la chreme komt en er wordt op niks bespaard , zeker als ze genummerd worden en limit edition zijn :|

om te beginnen hebben ze de kofferklep met cijfers besmeurd :D :D

Zit standaard geen eens een reserve wiel bij , en cheap finish wat betreft de 80th ass.

De stoel bekleding rood is nep leer en slijt heel snel waardoor het er oud en versleten uitziet.(vorige eigenaar zat op een kussentje om dat te voorkomen vandaar mn stoelen nog als nieuw)

En dan nog maar niet over de soft top te beginnen , met zn bekende gaten op schanier punt en alle bekende lekkages.

en dat allemaal voor dik 37000 euro , schande :no:

Gelukkig kreeg ik hem 2e hands voor minder en extra korting omdat het maar een 80th uitvoering was.(je gelooft het niet maar is echt waar)

2e hands vind ik het een hele mooie wagen voor te weinig maar zou er niet aan moeten denken hier ooit 37000 full options voor te betalen.

Met een beetje pimpen is er nog een veel mooiere wagen van te maken die niet uit de toon valt tussen de huidige wagens. 8) zowel de mgf als tf en dat doen de meeste ook met veel plezier :D

Had gelukkig een hele nieuwe lederen TF interieur van voor de 80th tijd staan en die geeft weer een degelijke uitstraling net als de nieuwe TF LE 500 waar ze weer door kregen dat er wat kwaliteit in moest.

Al de orginele 80th rood/zwart bekleding ook van deze kwaliteit was geweest had ik hem lekker laten zitten , maar ja het mocht niet zo zijn. :cry:

Rij regelmatig in nieuwe wagens zoals chrysler 300 dodge magnum charger Viper ram ford saleen corvette enz dus kan wel wat verschil zien.

Maar MG TF blijft toch leuk om mee te hobbyen :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za dec 20, 2008 4:02 am

Zit standaard geen eens een reserve wiel bij

Dat is niet minder goed als op de andere TF'en, want daar zit ook geen reservewiel bij.

De stoel bekleding rood is nep leer

Nope, het is geen nep leder, het is alcantara, misschien minder slijtvast, maar wel even duur of duurder dan gewoon leder.

En dan nog maar niet over de soft top te beginnen , met zn bekende gaten op schanier punt en alle bekende lekkages.

Die gaten zitten dus niet alleen op de 80th, inderdaad, maar op alle modellen als je de sopfttop niet zorgvuldig opent. Lekkages heeft niks te maken met het model maar met een verkeerde afstelling van o.a. ramen.

Besluit, de 80th is zeker niet slechter afgewerkt dan een andere TF, wat wel waar kan zijn is dat Powermans TF, wat gebruikssporen had, waardoor ombouwen één van de mogelijke opties was.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » za dec 20, 2008 8:20 am

Powerman schreefColonGa er vanuit dat als je wat te vieren hebt (80th) dat je met chreme de la chreme komt en er wordt op niks bespaard , zeker als ze genummerd worden en limit edition zijn :|

om te beginnen hebben ze de kofferklep met cijfers besmeurd :D :D

Zit standaard geen eens een reserve wiel bij , en cheap finish wat betreft de 80th ass.

De stoel bekleding rood is nep leer en slijt heel snel waardoor het er oud en versleten uitziet.(vorige eigenaar zat op een kussentje om dat te voorkomen vandaar mn stoelen nog als nieuw)

en dat allemaal voor dik 37000 euro , schande :no:

Gelukkig kreeg ik hem 2e hands voor minder en extra korting omdat het maar een 80th uitvoering was.(je gelooft het niet maar is echt waar)

2e hands vind ik het een hele mooie wagen voor te weinig maar zou er niet aan moeten denken hier ooit 37000 full options voor te betalen.

Met een beetje pimpen is er nog een veel mooiere wagen van te maken die niet uit de toon valt tussen de huidige wagens. 8) zowel de mgf als tf en dat doen de meeste ook met veel plezier :D

Had gelukkig een hele nieuwe lederen TF interieur van voor de 80th tijd staan en die geeft weer een degelijke uitstraling net als de nieuwe TF LE 500 waar ze weer door kregen dat er wat kwaliteit in moest.

Al de orginele 80th rood/zwart bekleding ook van deze kwaliteit was geweest had ik hem lekker laten zitten , maar ja het mocht niet zo zijn. :cry:

Rij regelmatig in nieuwe wagens zoals chrysler 300 dodge magnum charger Viper ram ford saleen corvette enz dus kan wel wat verschil zien.

Maar MG TF blijft toch leuk om mee te hobbyen :D

AU !

Beste Powerman, mag ik de badges van je hebben als je die eraf hebt gehaald :?: We zijntoch vrinden, niet :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za dec 20, 2008 10:29 am

Bruno schreefColon
    De stoel bekleding rood is nep leer

Nope, het is geen nep leder, het is alcantara, misschien minder slijtvast, maar wel even duur of duurder dan gewoon leder.

Zeker geen leer
    Alcantara is een kunststof die gebruikt wordt als alternatief voor suède in de kledingindustrie en meubelmakerij.

Bron: Wikipedia

Nepsuede dus. :roll: :wink:

Iedereen die alcantara even duur verkoopt als echt leer is een oplichter. Let wel, ECHT leer er zijn ook andere producten op de markt die als leer of leder verkocht mogen worden maar eigenlijk samengeperste matten zijn uit rest stukjes leer. Zie dat maar als het MDF onder de ledersoorten, dit wordt heel veel gebruikt in de meubelindustrie en duur verkocht, waar mensen dus denken dat ze een lederen bank gekocht hebben. :|
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za dec 20, 2008 12:26 pm

Ik heb ook niet beweerd dat alcantara leder is, Ik zei dat het geen nep-leder is (zoals kunstleder dus wel is). T'is inderdaad een synthetische stof, maar t'is ook even duur als leder, dat was mijn punt. Of het oplichterij is om het even duur te verkopen, da's een ander punt, want dan is elke leverancier overal ter wereld een oplichter. M.a.w., ik denk dat we te weinig over het productieproces/ grondstoffen weten om te kunnen oordelen over de prijscorrectheid. Feit is wel dat het als een luxe stof wordt aanzien, daar het zelfs in de duurste exoten zit. T'gaat hem er dus gewoon over dat het geen minderwaardige bekleding is. Leder bv. is per slot van rekening ook maar slachtafval he :wink:
    Ik heb in ieder geval liever een alcantara interieur in de wagen dan een NEP leder interieur, dat wil doorgaan voor echt leder, kunstleder dus !

Kwaliteitsverschil in leder vinden we inderdaad vooral in het zogenaamde MDF, zoals Demor aangeeft, maar ook in de dikte van het leder, looingsproces, het stuk van het leder (buik is duurder dan de rug bv. cfr. felxibiliteit en nerven)
    In praktijk zien we dit in autoleder t.o.v. meubelleder (bestandheid tegen temperatuur en water)
    In autoleder is er dan weer een kwaliteitsverschil tussen bv. Montana leder en Nappa leder. Het laatste is flexibeler, nerfloos etc... Jammer genoeg vinden we in Italiaanse en Engelse wagens meestal geen van beide terug, slechter dus, waardoor het leder na enkele jaren barst, slijt
    Duitse wagens scoren hier veel beter in.
    :?
    enfin, ik denk dat ik heel dit verhaal al wel meermaals hier heb uiteengezet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » za dec 20, 2008 3:52 pm

Oke.....
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za dec 20, 2008 10:25 pm

Mr. Dj M. schreefColonOke.....

Nuttige bijdrage.. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » za dec 20, 2008 10:56 pm

dat het alacanta nep is wist ik al maar de 80th wordt hier beschouwd als een wereld wonder , omdat hij genummerd is , nou vere van dat , heb ErikB deur panelen met echt aluminium geleverd en dat is pas luxe kwaliteit.

Zoiets gooi je in een gelimiteerde editie en dat rood/wit afwerking maar dan met kwaliteits leer.
    En de rubbers en afstelling ramen hebben ze ook op zn 80th afgesteld . . . ka u thee dus :wink:

Nee MG heeft hier niet zn beste beentje voor gezet bij het herhalen van het TH kunstje

En ik snap het wel als je leven om een 80th draait dat na deze uitspraken
    het hard wakker worden is :D je kan geestelijke hulp aanvragen hier voor bij de MG dokter
    :mrgreen:

En als je MG fan bent mag best wel krities zijn
    Laatst bijgewerkt door 1 op Powerman, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » zo dec 21, 2008 2:03 am

Tjah ik denk ik ga geen uitgebreid commentaar meer geven, Powerman scoort een punt en Bruno ook; het is gelijk heren :P
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » zo dec 21, 2008 9:52 am

Wat je eigenlijk wilt is suede, maar dat wordt zelden tot nooit in exoten geplaatst vanwege het gewicht onderhoud etc, alcantara is licht, maar het blijft nep suede dus nepleer. En Bruno de opmerking het is duur dus... goed? heeft natuurlijk er natuurlijk weinig mee te maken. Leveranciers kunnen weinig aan de prijsstelling doen maar fabrikanten hebben de prijs niet gebasserd op de kosten maar op de commerciele vervangingswaarde van suede. Zo werkt het met heel veel producten, breek me de bek niet open over vergelijkbare zaken.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.