Dillema
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » do dec 18, 2008 9:44 pm

@Bert: Ik zou gewoon doen waar je je het beste bij voelt. Kijk natuurlijk ook naar de kosten. Als het niet volledig resprayen toch weer een strakke auto kan neerzetten, dan is het misschien verstandig het bij de aanpak van de steenslag zelf te houden.
    Wil je echter gewoon het geld er voor uitgeven, dan zou ik hem resprayen. Als je dat doet in de orginele kleur, dan moet dat geen enkel punt zijn en levert zo'n gave auto alleen maar meer op hoor!

@Ian: Best wel mooi gepimpte MgF! Je moet er van houden maar het is toch wel smaakvol gedaan en de boel is op elkaar afgestemt! 8)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » do dec 18, 2008 9:45 pm

en over het terugdraaien van de teller : crimineel Onschuldige,minder deskundige autokopers, zoals ik, worden daar de dupe van. Jammer dat je dat promoot hier op het forum, Powerman. (of was een grapje..)

:lol:

@Ian: Best wel mooi gepimpte MgF! Je moet er van houden maar het is toch wel smaakvol gedaan en de boel is op elkaar afgestemt!

is niet van mij! aub!!! Ik zou nooit zoiets doen! Ik vind persoonlijk dat de spoiler enorm erover gaat!
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » do dec 18, 2008 9:49 pm

Anyhow,

bedankt voor de tip van het Meguiar's forum en de andere nuttige commentaren.

Vooraleer ik hier als helemaal uncool bestempeld wordt, even dit nog:
    voor mezelf ga ik de auto wel wat ombouwen: velgen, witte pinkers, lowering pins, en nog een paar dingetjes die ik in m'n gedachten heb.
    Maar ik zal NOOIT iets veranderen wat nadien niet meer om te bouwen is naar origineel. Ik zal ook NOOIT iets verkopen wat van de wagen komt. En het is voor mij inderdaad van groot belang dat het lakwerk ofwel grotendeels origineel blijft, ofwel zo herdaan wordt dat het niet te zien is dat hij herspoten is. Gewoon al om het feit dat er niet meer zoveel F'jes bollen die van 96 zijn en nog in relatieve nieuwstaat zijn (maar 52000km hebben). Back to uncool: de auto komt zelfs niet buiten als het dreigt te regenen.

Off Topic: Rebellen gaan tegen de stroom in, niet met de stroom mee :wink:
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » do dec 18, 2008 9:51 pm

Ian schreefColon
    en over het terugdraaien van de teller : crimineel Onschuldige,minder deskundige autokopers, zoals ik, worden daar de dupe van. Jammer dat je dat promoot hier op het forum, Powerman. (of was een grapje..)

:lol:

@Ian: Best wel mooi gepimpte MgF! Je moet er van houden maar het is toch wel smaakvol gedaan en de boel is op elkaar afgestemt!

is niet van mij! aub!!! Ik zou nooit zoiets doen! Ik vind persoonlijk dat de spoiler enorm erover gaat!

Da's ieder z'n smaak. Ik vind dat wel wel eens knap om te zien, maar er zelf mee rijden......no way!
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » do dec 18, 2008 9:56 pm

vandaar dat ik ook nog een echte auto heb een Cadillac Eldorado 1969 met 7.7 blok en 375 PK. 8)

Opgepimpt met carbon ipv hout finish. :wink:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do dec 18, 2008 10:03 pm

PieterV schreefColon
    Bijna OT, Bruno. Ik ben het wel met je eens n.m. Ik neem Danoontje Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrman :wink: altijd maar met een korreltje zout, anders ben je met een beetje MG-fanatisme zo over de rooie. Ik als eigenaar van een 80th heb me al meermalen verbeten over de sloopperikelen van onzen Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrman.
    ( ..echter soms heeft ie ook wel een punt en worden we allemaal weer wat objectiever over onze MG....)

[moderator].....[/moderator]

en over het terugdraaien van de teller : crimineel :x Onschuldige,minder deskundige autokopers, zoals ik, worden daar de dupe van. Jammer dat je dat promoot hier op het forum, Powerman. (of was 8) een grapje..) :?

En dat 80th verhaal komt onderhand mn keelje uit :wink: :wink: wat een onzin :D :D

Laatst bijgewerkt door 1 op Powerman, in totaal 0 keer bewerkt.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » do dec 18, 2008 10:05 pm

Powerman schreefColon[moderator].....[/moderator]

En dat 80th verhaal komt onderhand mn keelje uit :wink: :wink: wat een onzin :D :D

MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do dec 18, 2008 10:09 pm

PieterV schreefColon[moderator].....[/moderator]

Topic cleaner doe je best er staat weer een hoop onzin en ik doe er gewoon aan mee :cry:

[moderator]Doe ik[/moderator]
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » do dec 18, 2008 10:14 pm

..en bedankt voor het compliment van de jongste, met m'n 43 jaren voelt dat altijd fijn. Je schrijft dus niet altijd onzin, beste Powerman.

en verder..niks aan de hand. Topic cleaner is niet nodig, dit kan ook nog gewoon met elkaar gewoon even de hand te schudden, slotje :-// op dit topic en klaar, toch :?:

:D :thumbsup:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » do dec 18, 2008 10:14 pm

Laten we het een beetje gezellig houden hier. :D
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do dec 18, 2008 10:18 pm

.:bert:. schreefColonVooraleer ik hier als helemaal uncool bestempeld wordt, even dit nog:
    voor mezelf ga ik de auto wel wat ombouwen: velgen, witte pinkers, lowering pins, en nog een paar dingetjes die ik in m'n gedachten heb.
    Maar ik zal NOOIT iets veranderen wat nadien niet meer om te bouwen is naar origineel. Ik zal ook NOOIT iets verkopen wat van de wagen komt. En het is voor mij inderdaad van groot belang dat het lakwerk ofwel grotendeels origineel blijft, ofwel zo herdaan wordt dat het niet te zien is dat hij herspoten is. Gewoon al om het feit dat er niet meer zoveel F'jes bollen die van 96 zijn en nog in relatieve nieuwstaat zijn (maar 52000km hebben). Back to uncool: de auto komt zelfs niet buiten als het dreigt te regenen.

Zeker NIET uncool! diegenen die mij wat langer kennen weten dat dit ook de methode is die ik volg, Uiterlijk is de auto op alleen de lak, een korte antenne en binnenkort een originele KH na helemaal origineel.
    Toch zit er een berg werk in mijn auto, zonder dat er tot nu toe indrukwekkende veranderingen aan het blok zijn gedaan.

Het is zeker zo dat de waarde van een F in de komende decennia niet zo zal oplopen als pak 'n beet een C type (geen MGC), een 18/80 of een K3 (en dan bedoel ik niet die 3 huppelende Vlaamse meiden)
    Maar als voorbeeld kun je wel een MGB nemen, daar zijn er nog genoeg van maar originaliteit wordt daar zeker gewaardeerd. (ook de limited editions hebben een behoorlijke meerwaarde tegenover de auto's die dat niet zijn)
    Aan de andere zijde hoort het bij MG erbij dat een MG je eigen auto moet zijn, het afmaken van het werkstuk dat uit de fabriek is komen rollen hoort daarbij.

DUS ga lekker op je eigen manier om met je F, ik ben wel een beetje jaloers op een '96-er met zo weinig kilometers. Die van ons doet alleen club events (en dan nog maar de helft) en staat op het dubbele. :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » do dec 18, 2008 10:37 pm

Kasper schreefColonZeker NIET uncool! diegenen die mij wat langer kennen weten dat dit ook de methode is die ik volg, Uiterlijk is de auto op alleen de lak, een korte antenne en binnenkort een originele KH na helemaal origineel.
    Toch zit er een berg werk in mijn auto, zonder dat er tot nu toe indrukwekkende veranderingen aan het blok zijn gedaan.

Het is zeker zo dat de waarde van een F in de komende decennia niet zo zal oplopen als pak 'n beet een C type (geen MGC), een 18/80 of een K3 (en dan bedoel ik niet die 3 huppelende Vlaamse meiden)
    Maar als voorbeeld kun je wel een MGB nemen, daar zijn er nog genoeg van maar originaliteit wordt daar zeker gewaardeerd. (ook de limited editions hebben een behoorlijke meerwaarde tegenover de auto's die dat niet zijn)
    Aan de andere zijde hoort het bij MG erbij dat een MG je eigen auto moet zijn, het afmaken van het werkstuk dat uit de fabriek is komen rollen hoort daarbij.

DUS ga lekker op je eigen manier om met je F, ik ben wel een beetje jaloers op een '96-er met zo weinig kilometers. Die van ons doet alleen club events (en dan nog maar de helft) en staat op het dubbele. :wink:

Voilà, ieder van ons zal zelf wel kiezen wat er met de auto gebeurd. En als dat met wat respect kan tegenover mekaar, des te beter.

Ik moet dit jaar toch ook eens meerijden met één of andere rit, da's er eigenlijk nog nooit van gekomen. Ik gebruik de F alleen maar om eens een terrasje te gaan doen in de zomer. En in't verlof als het weer meevalt :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do dec 18, 2008 10:40 pm

.:bert:. schreefColon
    Ik moet dit jaar toch ook eens meerijden met één of andere rit, :wink:

Dan mag je echt wel opschieten, je hebt nog twee weken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » do dec 18, 2008 10:42 pm

Bruce schreefColon
    .:bert:. schreefColon
    Ik moet dit jaar toch ook eens meerijden met één of andere rit, :wink:

Dan mag je echt wel opschieten, je hebt nog twee weken..

EEuuuuhhh, volgend jaar? :oops: :oops: :lol:
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do dec 18, 2008 10:45 pm

heb ook wat mini plekjes van steenslag vraag me af of ze het zo kunnen bijwerken zonder dat het een gespikkelde MG wordt door kleur verschil.