Achterschokdemper
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » za dec 20, 2008 1:38 am

xpower springs 136 gbp omgerekend +/- 150 euro bij B&G in UK
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 6:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

Comfort schokdempers

door Johanm » wo jan 14, 2009 5:25 pm

Mr. Dj M. schreefColonDaar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat nu precies zit met die comfortabelere schokdempers, zouden dan my2005's moeten zijn.

Royal Blue, mooie kleur trouwens 8)

Ik ben een nieuw lid bij MG F forum.
    ik ben in het bezit van een MGTF 135 Spark 2004.
    De wagen was inderdaad met de originele ophanging bikkelhard.
    Ik heb de schokdemperrs voor en achter laten vervangen door een Bilstein comfort set die ik had aangekocht bij MGOC in UK.
    Het resultaat is verbluffend.De ophanging is nu veel comfortabeler en heeft niet meer het schokkend effect.
    De veren dienen niet vervangen te worden.Het is een simpele wijziging.
    Niet vergeten de uitlijning van de wielen te laten controleren na het monteren van de nieuwe schokdempers.
    Het resultaat van het comfort is nu vergelijkbaar met de 2005 serie waarvan Rover een correctie heeft uitgevoerd.
    Voor bestellen van deze schokdempers zie: MGOC web.
    Johanm
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » wo jan 14, 2009 8:51 pm

Kijk dat is nu eens goede info :thumbsup: , was al aan het zoeken naar met wat voor vering de 2005 MG TF was uitgevoerd
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » wo jan 14, 2009 9:42 pm

Goed om te horen dat iemand Johanm, nu kunnen we gelijk de vraag stellen aan iemand die het in de praktijk zou moeten hebben gemerkt. Namelijk wat doet het met de grip en bochtengedrag? :oops:
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30

door Johanm » wo jan 14, 2009 10:16 pm

Mr. Dj M. schreefColonGoed om te horen dat iemand Johanm, nu kunnen we gelijk de vraag stellen aan iemand die het in de praktijk zou moeten hebben gemerkt. Namelijk wat doet het met de grip en bochtengedrag? :oops:

De grip op de weg is noch steeds ok,maar ik ben niet zo,n racerstype.Zo bochtscheurwerk heb ik niet geprobeerd.
    Johanm
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » wo jan 14, 2009 10:18 pm

Dan zal het wel goed zitten met het bochtengedrag op de openbare weg :wink:
    Waarschijnlijk merk je het dan echt pas als je tot het gaatje gaat op een circuit. Echter qua grip kan het misschien nog wel eens wat doen, maar dat kan ook positief uitvallen. Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen, maar dat geld natuurlijk ook andersom :!:
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30

door Johanm » wo jan 14, 2009 10:26 pm

Mr. Dj M. schreefColonDan zal het wel goed zitten met het bochtengedrag op de openbare weg :wink:
    Waarschijnlijk merk je het dan echt pas als je tot het gaatje gaat op een circuit. Echter qua grip kan het misschien nog wel eens wat doen, maar dat kan ook positief uitvallen. Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen, maar dat geld natuurlijk ook andersom :!:

Ja Mr DjM. Ik heb voorkeur gegeven aan meer comfort; Het rijden moet nog aangenaam blijven en niet te vermoeiend worden en dat was het met de te originele harde vering wel.
    Johanm
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jan 14, 2009 10:47 pm

De Billsteins hebben in ieder geval wel de reputatie een goed product te zijn, bovendien passen ze goed bij het rijgedrag van een TF.

Dus wellicht is er meer winst op het gebied van comfort dan dat er verlies is op sportief gebied.

Bij een TF500 is het overigens prima in order. (voor zover je dat met een verkoper ernaast kunt uitzoeken)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » do jan 15, 2009 12:42 am

Haha, goed te horen dat ze een goede reputatie hebben. Heb zelf nog geen lange rit met een Mg Tf meegemaakt, dus kan je niet vermelden of ik die mening met je deel. Dat het hard is de vering, jah dat is zeker.

Op meetingen kun je dat soort dingen wel leuk testen trouwens en elkaars auto's vergelijken. Want hoe heb je de stap genomen ze te monteren? Lastig van te voren te weten wat het exacte effect is op het rijgedrag, of ging je er gewoon vanuit dat het goed zat omdat het ook my2005 dempers zijn?
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do jan 15, 2009 2:16 am

Ik ga ze monteren omdat ik de kleur wel mooi vindt , al hoewel de mike satur rood ook niet verkeerd is.
    ??

blijft toch altijd weer een dure gok

weet alleen niet of de xpower veering er goed mee combineerd
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30

door Johanm » do jan 15, 2009 1:39 pm

Mr. Dj M. schreefColonHaha, goed te horen dat ze een goede reputatie hebben. Heb zelf nog geen lange rit met een Mg Tf meegemaakt, dus kan je niet vermelden of ik die mening met je deel. Dat het hard is de vering, jah dat is zeker.

Op meetingen kun je dat soort dingen wel leuk testen trouwens en elkaars auto's vergelijken. Want hoe heb je de stap genomen ze te monteren? Lastig van te voren te weten wat het exacte effect is op het rijgedrag, of ging je er gewoon vanuit dat het goed zat omdat het ook my2005 dempers zijn?

Eigenlijk niet. Ik had ze reeds gekocht vooraleer mijn zoon een 2005 in zijn bezit had.Door enkele positieve artikels bij MGOC heb ik het risico genomen en met succes.
    Johanm