uitlijning softtop
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » ma jan 12, 2009 10:08 am

Onder tegen de rubbers is goed. En ze glijden er goed in. Ik heb nog geen problemen gehad. Als ze op de rubbers gesteld zijn dan blijft het lekken. Kan er geen foto van maken aangezien mijn hard top er nu op zit en ik zo naar een afspraak moet.
    Deurpanelen loshalen? Als je niet weet hoe je dat moet doen dan moet je geen eens aan zelf de ramen afstellen beginnen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

door Janmgf » ma jan 12, 2009 10:30 am

remcovankuilenburg schreefColonOnder tegen de rubbers is goed. En ze glijden er goed in. Ik heb nog geen problemen gehad. Als ze op de rubbers gesteld zijn dan blijft het lekken. Kan er geen foto van maken aangezien mijn hard top er nu op zit en ik zo naar een afspraak moet.
    Deurpanelen loshalen? Als je niet weet hoe je dat moet doen dan moet je geen eens aan zelf de ramen afstellen beginnen.

Ik heb mijn Olds gerestaureerd en ik weet wel iets van deurpanelen loshalen. :shock:
    Maar juist daarom weet ik dat er van alles kan afbreken.
    Vandaar mijn vraag waar je extra op moet letten bij het losmaken.

Jan
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » ma jan 12, 2009 10:33 am

Oooooh sorry hoor :wink:
    5 schroeven los halen en dan aan de onderkant loswippen. Zitten met meerdere plastic pinnen vast. Omhoog schuiven en los is de boel. Het is handig om je raam naar beneden te zetten als je dit los maakt.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » ma jan 12, 2009 10:41 am

OK, dat is wat ik wilde weten. Dank voor de info.

Jan
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jan 12, 2009 11:48 am

Hoi Jan,

Eigenlijk is het klusje op zich niet zo moeilijk, het is alleen dat je er veel tijd voor nodig hebt en je een tijdje bezig bent om te ervaren wat het effect is van draaien aan de diverse stelschroeven dei benodigd zijn om de ruit goed af te stellen. Goed opvolgen van de handleiding is danook heel verstandig.

De deurbekleding kun je er wel zonder beschadiging af halen: Schroefjes in de handgreep, bij de deuropener, aan de voorzijde boven, dat stukje wat wegvalt achter het dashboard en twee schroefjes als je op de kopse zijde van de deur kijkt, bij de sluitplaat.

Dan zitten er een half dozijn kliksluitingen die je voorzichtig kunt losnemen, hiervan gaat er, zeker bij koud weer wel een kapot maar bij iedere garage kun je hiervoor nieuwe krijgen (of gewoon zo laten)
    Je kunt dan het binnenpaneel naar boven toe losnemen.

Dan moet je het plastic los nemen en plaats dat bij het opbouwen wel weer terug, dit is namelijk de dampdichte folie om het deurpaneel tegen vocht te beschermen.

dicht is demontage in omgekeerde volgorde waarbij het plaatsen van het paneel een beetje een aandacht vergt ivm ruitafdichting en pennetje van het slot.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » ma jan 12, 2009 4:38 pm

Dat is info waar je wat aan hebt :!:
    Met dank.
    Jan
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » ma feb 23, 2009 8:06 pm

Dankzij alle goede raadgevingen van o.a. Lars, Remco en Kasper is het me gelukt de ramen nagenoeg perfect af te stellen.
    Ik blijf nog met één vraagje zitten. :?:
    Het linkerraam moet nog iets naar voren (= in de rijrichting). Volgens de instructies die ik van Lars heb gekregen http://www.mgfcar.de/adjust/Adjust03.PDF
    zou door het lossen van de schroeven D en E het raam verschoven moeten kunnen worden.
    Dat lukt me niet, zelfs als ik de schroeven A en B ook losmaak. :oops:

Heeft iemand nog een suggestie :?:

Bij voorbaat dank.