Resultaten dynojet
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » ma nov 22, 2004 1:04 am

    Zeg Coop, waarom registreer je je gewoon niet en blijf je dit forum volgen?
    Ik heb zelfs geen K-series motor in m'n bakje en toch blijf zelfs ik hier rondspoken ;)

    Tegen volgende keer zal m'n koppeling vernieuwd zijn, benieuwd wat voor 'n verschil dat zou geven...

    Wat zijn jullie plannen?

    Greetz,

    A

    (Coop, als ik het niet mis verstaan heb, zou voor jouw auto 'n 52mm throttle body en 'n 4-2-1 uitlaatspruitstuk een mooie winst moeten opleveren, maar ik laat dat soort zaken over aan de experts hier)

    *edit* wow, 115 in tweede??? Ik ga dat toch niet echt proberen hoor...
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 22, 2004 1:13 am

    Tips voor een snellere ZS (in deze volgorde):
    - Gesloten filter zoals o.a. Striker
    - Kat bypass of sportkat
    - Sportdemper
    - 4-2-1 spruitstuk
    - 52mm TTB
    - Instelbare Fuel Pressure Regulator (en op bank afstellen)

    * Een abonnement op Total MG, daar staat een blauwe ZS120 in (Augustus Nr.) met NOS, levert nu 186pk en heeft nog niks stuk gereden. Heeft meteen een hoog show gehalte, kun je weer een prijsje in de wacht slepen :?:

    Er is trouwens geen reden waarom iemand hier géén Total MG zou moeten hebben, er staat steeds vanalles in, van een MGB met een Diesel blok of een supercharger tot de "nieuwe" ZT260. 80 euro per jaar (maandblad) inculsief verzendkosten voor een blaadje met 100 pagina's is veel maar vergeleken met andere "universele" tuning blaadjes is het bijna een koopje....
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 22, 2004 2:50 am

    Volgend jaar gaan we zeker terug !

    Een idee zou kunnen zijn :

    Het af huren van de bank weer voor een dag.
    Leuk zou zijn als we dan ook voorzien, om alle afzonderlijke mod's te testen qua vermogen en koppelwinst.
    Ik denk aan TTB , luchtfilters, uitlaten....
    Misschien kunnen we contact opnemen met total MG, om het geheel bij te wonen. Als we het lang op voorhand vragen... who knows.
    We zullen een mechanieker+gereedschapstas kunnen gebruiken, om het monteren en demonteren van alle mods te kunnen coordineren....(Paul ?)
    De inschrijvingen zullen in die optiek moeten beperkt blijven, om het allemaal te kunnen afwerken. Ik denk maximum een dikke 10 deelnemers bv.

    Ik ga in ieder geval mee, en hoop tegen dan weer wat pk-vorderingen te hebben gemaakt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • cooper trooper

    door cooper trooper » ma nov 22, 2004 7:24 am

    Ja ik zal ook van de partij zijn met men zs ga morgen is mee de Paul klappen voor een maar mods door te voeren!! Naar het schijnt zit mijn kat bij in mijn spruitstuk dus vliegt die als eerste en dan die 52ttb staat ook al op mijn verlanglijstje!!Mijn green gaat ook naar de eeuwige jachtvelden en ga Bruno en striker hun raad volgen en iets anders hangen en dit dan ook mss direct is vast hangen hee!! Wil niet sneller zijn dan de rest maar kunne volgen zou al leuk zijn hee!! 8)
    @ Alexander ik ga dat hier voortaan geregeld komen bezoeken. :idea:
    @Striker thx voor de tips !! :wink:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 22, 2004 11:01 am

    Iemand een registratie van de temperatuur ?
    ('t was schitterend weer: vochtig en lekker fris)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 22, 2004 1:41 pm

    heu, in de garage zelf, was het denk ik tss de 15 en de 20 graden
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 22, 2004 3:12 pm

    cooper trooper schreefColonga morgen is mee de Paul klappen voor een maar mods door te voeren!! Naar het schijnt zit mijn kat bij in mijn spruitstuk dus vliegt die als eerste en dan die 52ttb staat ook al op mijn verlanglijstje!!Mijn green gaat ook naar de eeuwige jachtvelden en ga Bruno en striker hun raad volgen en iets anders hangen en dit dan ook mss direct is vast hangen hee!!


    De 52mm TB kost iets van €200,- en je hebt al een metalen 48mm TB. Een groot deel van de winst in driveability komt doordat de klep van een plastic TB ook van Plastic is (en dus dik) maar bij jouw metalen 48mm is dat al goed. Ik zou al ik jou was deze mod achterwegen laten. Steek dan misschien liever je geld in een beter filter (zoals de Green Twister in XL uitvoering) en een sportuitlaat van b.v. Janspeed.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 22, 2004 3:21 pm

    Ik heb echter toch wel de indruk dat de 52TTB t.o.v. de 48TTB (ook metaal) wel degelijk verschil heeft uitgemaakt.
    Ik denk ook niet dat alleen een K&N in mijn geval voor 15pk zorgde. Daarenboven heb ik het gevoel dat sinds de 52TTB is gemonteerd de wagen agressiever is geworden als hij in toeren klimt.
    Dus in mijn ogen , toch wel een goede modificatie. En ja, ook ik heb er lang over gedaan eer ik de stap zette.
    Misschien dat we op een volgende dynojetrun het verschil daadwerkelijk eens kunnen meten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 22, 2004 3:32 pm

    Ik heb altijd begrepen dat de 52mm TB tot 5pk winst geeft op een VVC op hoge toeren maar slechts een pk of 2 op een MPi. Dit ivm het VVC mechanisme en het andere inlaat spruitstuk.

    MG World schreefColonOne MPi made an extra two or three horsepower and four or five ft/lb of torque with the addition of a 52mm throttle body (as fitted to the MGF Trophy) costing just over £100. However, this was on a car that already had an improved air filter and exhaust, similar gains might not be felt on an otherwise standard car.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 22, 2004 3:36 pm

    vandaar waarschijnlijk !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 22, 2004 3:42 pm

    Jup... Als ik nog eens een F moest kopen werd het trouwens een VVC. Men zegt altijd dat je door het VVC mechanisme vast zit aan een max van een pk of 180 maar zodra je daar met je MPi overheen gaat moet je eigenlijk toch ook je onderblok aanpassen. Een VVC met een "filtertje en een uitlaat" zit er al bijna aan. Volgens mij als je een Emerald steekt en je kop mild laat bewerken heb je al 180...190pk terwijl je met een MPi meteen andere kleppen, inlaat enz moet steken :S
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 22, 2004 3:54 pm

    Is dit een hint die je me geeft tegen de volgende dynojetrun ? :wink:
    Een uitlaatje komt er nog wel aan denk ik. Ben nog even aan het bekijken welke ik best zou nemen. De geluidstoename, moet minimaal zijn, omdat ik geen kat. wil plaatsen, maar het vermogen moet natuurlijk omhoog, want daar doe ik het voor, zeker niet voor de sound, omdat die IMO bij mij nu al best ok is.
    We zullen zien.

    Die Emerald, daar wacht ik nog even mee, omdat deze ook nadelen geeft : Niet meer kunnen uitlezen in de garage, engine bay fan wordt niet gestuurd etc..

    De FGA-powerbox, moet op één of andere manier aan de praat worden gekregen. Contact werd opgenomen, zie andere topic.

    En het bewerken van de kop.... nu even niet, vrijdagnacht de blok open leggen was al genoeg. Misschien als hij nog eens open moet. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 22, 2004 4:00 pm

    Ik heb altijd begrepen dat de 52mm TB tot 5pk winst geeft op een VVC op hoge toeren maar slechts een pk of 2 op een MPi. Dit ivm het VVC mechanisme en het andere inlaat spruitstuk.

    En vooral de grotere kleppen, die een betere flow/aanvoer kunnen verwerken.

    't Is toch niets nieuws als ik vertel dat je altijd de bottleneck (nu nogal letter op te vatten) moet aanpakken. De TB zal bij een VVC (die reeds een betere inlet manifold en head heeft) eerder een bottlenek zijn. Net zoals de uitlaat op zijn beurt een bottleneck zal worden.

    Een perf-mod. zal dan ook altijd een bijdrage leveren afhankelijk van de andere componenten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 22, 2004 4:06 pm

    Bruno schreefColonEen uitlaatje komt er nog wel aan denk ik. Ben nog even aan het bekijken welke ik best zou nemen. De geluidstoename, moet minimaal zijn, omdat ik geen kat. wil plaatsen, maar het vermogen moet natuurlijk omhoog, want daar doe ik het voor, zeker niet voor de sound, omdat die IMO bij mij nu al best ok is.


    Ik heb v1 van de DVD klaar dan kun je het verslavende geluid van mijn Daytona horen ! Ik wacht enkel nog op wat foto's en scans van iedereen zodat ik het compleet kan maken.... Misschien een beetje zonde van de download tijd om de V1 nu al public te maken ?
    Oja, de Daytona produceerde ook de meeste winst qua vermogen is ooit gebleken. Sinds ze door janspeed geproduceerd worden is ook de kwaliteit helemaal top !

    Afbeelding
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 22, 2004 4:53 pm

    Die Emerald, daar wacht ik nog even mee, omdat deze ook nadelen geeft : Niet meer kunnen uitlezen in de garage, engine bay fan wordt niet gestuurd etc..

    Ook best nog wachten als je je VVC wil behouden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten