Versnellingsbak
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo aug 20, 2008 7:57 pm

    bennie schreefColonde f en tf's die ooit nieuw uit de fabriek kwamen, hebben dit probleem toch niet neem ik aan. is het niet zo dat de kabel tussen de pook en de versnellingsbak wat begint te rekken?


    Geen idee maar volgens mij heeft de ene F het wel en de andere weer niet. Zo was het in mijn geval (MKI wel, MKII niet) In het geval van mijn buurman (2x een F en 1x een TF) had hij het alleen bij zijn eerste F (MKI). Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem vanaf de MKII is verholpen of minder is geworden.
    Lotus Elise S2 111s
  • Frekkel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 97
    GeregistreerdCOLON vr mei 09, 2008 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON Nabij Gent

    door Frekkel » do aug 21, 2008 6:11 pm

    ErikB schreefColon
    Frekkel schreefColon
    bennie schreefColon
    Frekkel schreefColoneens aan de kabel trekken om het zelfstellend mechanisme terug wat op punt te zetten helpt :wink:


    welke kabel moet ik daarvoor hebben?


    de koppelingskabel :wink:

    Frekkel, ben je zeker van je voorstel... de MGF/TF een hydraulisch bediende koppeling en een zelfstellend mechanisme thv. het schakelmechanisme of versnellingsbak ken ik ook niet.


    ik was me er even niet van bewust dat de F een koppeling had met pompjes.
    bij koppelingen met een kabel (zoals mn brm bvb) zit in die kabel zelf een zelfstellend mechanisme, doordat die soms te ver doorschiet wil het wel eens helpen als je eraan trekt zodat hij in zijn beginpositie komt.
    is dacht ik niks nieuws, veel merken hebben dat
    ZR 160 S1600
    ZT 260
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bennie » vr sep 12, 2008 9:50 pm

    ik heb sinds enkele dagen dat de auto soms moeilijk in zijn 1e of 2e versnelling wil, kan het zijn dat de olie van de bak vervangen moet worden?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr sep 12, 2008 10:14 pm

    Niet noodzakelijk, de bak is gewoon wat stroef.
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bennie » vr sep 12, 2008 10:34 pm

    Dat hij stroef is weet ik, de 3e 4e 5e versnelling gaan er wel goed in, maar de 1e en 2e versnelling begint nu af en toe wat moeilijk te doen, hij wil dan niet in de versnelling, en moet ik even wachten, en hem opnieuw in de versnelling zetten, dit lost vaak het probleem wel op.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za sep 13, 2008 7:42 am

    Wellicht de kabel uitgelubberd?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • bennie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON ma aug 18, 2008 8:13 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door bennie » za sep 13, 2008 9:04 am

    Demor schreefColonWellicht de kabel uitgelubberd?


    daar zat ik ook aan te denken, als ik de mg op een brug zet, is het dan te zien of de kabel(s) beschadigd zijn?

    en waar kan ik evt. een vervangende kabel vandaan halen?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo sep 14, 2008 10:32 am

    Bij ex MGR dealers, maar de levertijd zal wel flink zijn, ik heb nieuwe laten maken bij een gespecialiseerd bedrijf.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Martijn
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di sep 16, 2008 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Bemmel
    CONTACTCOLON

    door Martijn » wo okt 29, 2008 5:56 pm

    Ik heb zelf een Fje MK2 en daar heb ik ratelende geluid in de achteruit ook soms... en ook als ik hem eerst in de 3 zet en daarna in de achteruit. het maakt bij mij niks uit.

    misschien de kabel uitgelubberd :(

    gr. martijn!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za nov 01, 2008 12:23 pm

    Had er ook last van maar nadat ik het beugeltje in de remote er op heb gezet is alles over. Je zet daar spanning op de kabels zodat deze niet kunnen verschuiven. Kijk daar eens na. Staat bij mijn posting over deurpanelen MK2.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » za nov 01, 2008 1:44 pm

    ik geraak bijna in geen enkele vitesse gemakkelijk meer, van drie naar vier gaat gemakkelijk maar de rest :lol: :|

    Die van mij gaat niet meer lang bollen vrees ik..
  • Frekkel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 97
    GeregistreerdCOLON vr mei 09, 2008 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON Nabij Gent

    door Frekkel » di nov 04, 2008 9:04 pm

    bij die f-jes komt het lager in de boite wel eens stillekesaan vast. maar als dat daar iets mee te zien heeft...
    ZR 160 S1600
    ZT 260

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten