ongeval
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di aug 12, 2008 8:00 pm

    Lijkt wel of je TF Airride heeft. :lol:
    Echt vet kl*te wat er met je TF gebeurd is. Hopelijk kun je de schade verhalen op de gemeente. Succes met de afhandeling.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » di aug 12, 2008 8:09 pm

    wat deed je overgens op die weg? Lekker toeren op de binnendoor wegen kan ik begrijpen.. Maar kan niet geloven dat deze weg ergens toe leid!! :D

    Maar inderdaad zonde..Ik hoop dat je rechtsbijstand hebt!!

    Ik heb des tijds ook iets gehad.. takken die uitstaken op de weg..Ik ben toen afgekocht door rechtsbijstand omdat ik weinig kans maakten.. Wist niet eens dat het kon..!!

    VOlgens mij geld de regel voor een automobilist..

    Je moet ten alle tijden zeker van zijn dat de weg waarop je rijd veilig en begaanbaar is..

    Dit staat in de wetboeken ( zo ongeveer) en is iets waar de gemeente zich achter kan verschuilen..

    Daarintegen is de gemeente verplicht om te melden als er gevaar dreigt.. maar in derdaad een snelheids beperking was hier gepast geweest..

    had ook kunnen staan.. Gevaar. Bermbom.. niet erg logisch dus.
    Ik zou zeggen.. laat je rechtsbijstand het uitzoeken..!
    Succes, en houd ons op de hoogte!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 13, 2008 9:12 am

    Ik hoop dat je niet ergens een bord over het hoofd hebt gezien, 30 km\h of iets dat aangeeft dat er alleen tractoren mogen komen.. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat je hier zelfs 50 km\h zo mogen\kunnen rijden, laat staan harder. ik kan me voorstellen dat iedere personen auto hier flinke schade zou oplopen..
    als er een paar auto's door de zandbak zijn geweest of als het een keer hard regent, kom je er met een auot denk ik niet eens meer overheen.

    Ik heb trouwens nog nooit eerder zoiets gezien.. Ik hoop dat de TF te redden is en dat je dit ergens kunt verhalen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 13, 2008 9:13 am

    Dit is gewoonweg schandalig !!!

    Wordt de situatie nu niet opgelost, dan zal het in de toekomst wel gebeuren want dit lijkt me toch echt wel een loopje nemen met de verkeersveiligheid.... of loopt deze weg langs de villa van een lokaal/nationaal politicus.

    Stel je voor dat je daar met je moto komt aanrijden.... you're fucked... goed wat zand voor en na de hindernis. Ook "zandbak" is zo veel zeggend.

    Verder stel ik me ook voor hoe die zandbak er na een jaartje uitziet.

    En dan maar verstomd staan dat 4x4 en SUV's het alsmaar beter doen.
  • Pim
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo aug 06, 2008 2:05 pm
    WoonplaatsCOLON Schijndel

    door Pim » wo aug 13, 2008 10:23 am

    Hoe krijg je zo'n "verkeersremmer verzonnen zeg. Dit zou moeten leiden tot meer verkeersveiligheid, maar ik vind het wel erg link zo te zien. Overigens vraag ik me af waarom ze zo'n verkeersremmer op een stil landweggetje leggen? Maar ja daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk. daar ben je mooi klaar mee. Wat de signalering betreft. Wat ik me kan herrineren is dat borden in de bebouwde kom bij drempels (in Nederland) ook bij de drempels zelf staan en niet 100 meter ervoor. buiten de bebouwde kom wel. (binnen de bebouwde kom staat het zelfs niet altijd aangegeven) Weet niet of dit met de snellheid te maken heeft of met het feit of het buiten de bebouwde kom is. Overigens zou ik zelf nooit 90 rijden als ik de situatie (ook zonder zandbak) zo zie.

    succes ermee.
    MGF 2000 Heritage
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo aug 13, 2008 10:33 am

    Heb even navraag gedaan over deze topic. In Nederland moet er een bord staan dat de verkeerssituatie is gewijzigd. Ik weet niet hoe het in België is geregeld. Maar zo een "zandbak" is natuurlijk vragen om problemen.
    Heel veel succes en sterkte met de TF en hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt.

    Remco
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo aug 13, 2008 10:40 am

    In welke gemeente is dit eigenlijk ?
    Als je dit wint, wat ik denk dat best mogelijk is, kan Carl er zogezegd ook zijn doorgereden, kan hij in één keer subframes monteren op kosten van deze gemeente, dat zal ze dan leren :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo aug 13, 2008 12:42 pm

    Ik ben de staat van de wegen ook hartsgrondig beu.
    Als je weet dat we uitgemolken worden door flitspalen en dat er geen geld is om de weginfrastructuur serieus in te richten en te onderhouden, dat alle geld naar openbaar vervoer gaat, dat er maar 10% van het vervoer met openbaar vervoer gebeurt, dat er de ene na de andere weg "om zeep geholpen" wordt ten voordele van dat openbaar vervoer, dat er dagelijks mensen verongelukken op de zogezegd "veilige" wegen door het mengen van fietsers, voetgangers, trams, bussen en auto's op hetzelfde stuk baan en dat er veel ongevallen gebeuren door "de controle over het stuur verloren" lees: de weg was in te slechte staat of de auto vertoonde een plots defect door teveel verkeersdrempels te moeten ondergaan. (hoe zou het toch komen dat iedereen een SUV wil kopen?)
    Komt nog bij : de laatste 5 jaar is er een toename van maximaal 5% verkeer, maar de files zijn minstens vertienvoudigd omdat de wegen niet meer voldoende capaciteit hebben door versmallingen. Alle vroegere 90 km/u wegen met 4 rijstroken worden herleidt naar 2 smalle stroken en 50 of 30/u.

    Het wordt tijd dat er iemand iets aan doet of we verknoeien onze economie volledig en katapulteren onszelf terug naar de middeleeuwen.

    Een laatste hint voor de onfortuinlijke: MAAK GOEDE FOTO'S van de probleemweg. Maak foto's van het ontbreken van signalisatie en laat zonodig controleren door een deurwaarder. Laat je niet van je stuk brengen en GA DOOR, het is immers voor "het goede doel"
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

    door dtr » wo aug 13, 2008 1:15 pm

    ...en die onfortuinlijke ben ik...

    Er zijn weldegelijk nog een paar puntjes die niet in mijn voordeel pleiten. Dit is een landbouwweg, wil zeggen dat enkel mensen die er een weide liggen hebben en fietsen hier door mogen... Ik kwam van bij een klant die letterlijk net aan het einde van deze weg woont... maar die ik langs een andere weg ook kon bereiken. Heb voor de kortste weg gekozen...

    Het probleem is dat ik die weg ken. Ik kom er geregeld voorbij... die zandbak is echter splinternieuw. Dus ik, BOEM erin !

    Je mag hier weldegelijk 90 ! Gisteren bij politie geweest, heb verklaring afgelegd. We zien wel wat het geeft. Ik wou dit zeker doen, want als er vandaag of morgen een motor of brommer in rijdt, is die steendood !

    Zal allicht wel eindigen op: je had er maar niet moeten rijden...
    MG TF '03 elegance
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo aug 13, 2008 2:40 pm

    Bruce schreefColonIk hoop dat je niet ergens een bord over het hoofd hebt gezien, 30 km\h of iets dat aangeeft dat er alleen tractoren mogen komen..


    In de tegengestelde richting is geen extra bord te zien. Misschien helemaal aan het begin van de weg?

    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 13, 2008 3:04 pm

    dtr schreefColonDit is een landbouwweg, wil zeggen dat enkel mensen die er een weide liggen hebben en fietsen hier door mogen...


    :roll:

    tja.... hopelijk kan je nog iets met het feit dat de situatie nog maar net is aangepast en dat er geen melding is van 'gewijzigde verkeerssituatie'
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo aug 13, 2008 5:47 pm

    Landbouwweg , gemeenteweg ...????
    Hier ga je hopelijk toch wat mee kunnen doen ....
    http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/stukken/2007-2008/g1716-1.pdf
    Belangrijk is dat de landbouwweg wel degelijk als gemeenteweg gedefinieerd wordt...
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

    door dtr » wo aug 13, 2008 6:06 pm

    Ik bekijk dit zeker !

    Alvast bedankt !!
    MG TF '03 elegance
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » wo aug 13, 2008 8:24 pm

    :shock: Zo! Goeiendag zeg! Dit is echt niet meer normaal. :twisted: Dit heb ik ook nooit eerder gezien en dat je hier 90 km/pu mag is gewoon belachelijk. Veel succes met de afhandeling en rechtsgang, laat het er niet bij zitten!!
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo aug 13, 2008 11:55 pm

    Arjan schreefColonVeel succes met de afhandeling en rechtsgang, laat het er niet bij zitten!!


    Succes zul je zeker nodig hebben. Je krijgt te maken met instanties die er rustig de tijd voor nemen en de tijd rekken. Iets wat je zelf zo snel mogelijk wilt afronden en vergeten. De weg had gewoon afgesloten moeten zijn lijkt mij. Is "zandbak" een officieel bord in België :?:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten