door Mista T » ma jul 28, 2008 9:44 am
Er is een hele duidelijk regeling in nederland:
auto's die ingebruik zijn genomen voor 1 januari 2007 mogen zonder problemen achteraf Xenon inbouwen, zonder dat het problemen met justitie en of APK oplevert.
Auto's na 31 December 2006 ofwel vanaf 1 januari 2007 moeten voorzien zijn:
- Koplampsproeiers
- Automatische hoogteregeling, sensor op de achteras
- ingeschakeld blijven als grootlicht brand.
Voor de APK hebben deze nieuwe regels geen gevolgen, omdat daar bij de APK niet op getoetst wordt. Voor de APK geldt dat het juiste lichtbeeld van de verplichte verlichting vooralsnog bepalend is
Voor de APK eisen en justitie willen ze nogweleens moeilijk doen over de 10000 K en 13000 K lampen, aangezien deze respectievelijk blauw en blauw paars zijn...
De officiele richtlijn is dat de lampen wit / geel licht moeten uitstralen...