

Bruno schreefColonAls je mijn antwoord helemaal leest zie je dat ik "ja" zeg.

Bruce schreefColonBij een bepaalde kracht op het wiel gaat het wiel blokeren, het maakt dus niet uit of deze kracht wordt opgewekt door een grote of een kleine schijf.
Ja je hebt met grotere schijven en AP’s zelf minder kracht nodig om dit punt te berijken, en de remmen worden minder warm en het staat een stuk mooier.. maar je remt er dus niet sneller\korter door.


Bruno schreefColon@ Bruce : Remweg wordt korter met AP's (vooral bij droog wegdek)




Bruno schreefColonBruce, hoe dikwijls moet ik nu nog zeggen dat ik je humor niet snap, je moet daar mee opletten jongen![]()


Bruno schreefColon:lol:![]()
![]()
Nog even een kleine gedachte over het remmen :
Waarom remt de ene wagen veel beter dan de andere in remtesten (lees kortere remweg). Als de remmen er niet toe doen, zou alleen nog gewicht (en rembalans) een rol spelen ?





Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.