

rapier schreefColonMaar geloof mij dat poedercoaten zeker zo goed afgewerkt kan worden als lak. Het heeft heel veel te maken met de kwaliteit van de toplaag.

Coen schreefColonrvdm schreefColonZe gaan morgen de cabine in, en vrijdagochtend wordt 't MG'tje, met nieuwe velgen en shiny new toyo proxes tr-1's (215/195) door de APK vernieuwing gehaald.
Het kan dus best snel gaan
En heb je de foto's al gemaakt?

Bruno schreefColonDat de ene al wat beter poedercoat dan de andere geloof ik graag. zo zullen er zijn die kunnen poedercoaten alsof het gewoon gespoten is, maar het grote merendeel van de poedercoaters zijn vooral gewoon om tuinhekken en zo de coaten, en daar komt het niet zo nauw. De oneffenheden van zandstralen zijn nu ook eenmaal veel groter dan bij conventioneel schuren in verschillende stappen. Het probleem zit hem dus niet in het poedercoaten op zich, maar in de voorbereiding. Als je goed zou poederlakken op een klassiek geschuurde ondergrond, denk ik dat de afwerking van 2K lak bijna te evenaren valt. Vullen van de oneffenheden doe je in ieder geval niet met de toplaag, maar ik veronderstel dat je dat niet bedoelt.
Er zit in ieder geval hier een ex poederlakker op het forum, misschien dat hij even het één en ander toelicht.... Bert ?

.:bert:. schreefColon2. Poederlakt. Veel sneller omdat er dan gestraald wordt en je direct op blanke alu kan werken, maar met het nadeel van een zéér ruw oppervlak.
De poeder vult dit voor een stuk uit maar omdat er bij poeder van de eerste keer de juiste dikte op moet, hangt alles af van de kennis van de lakker. Dit, en het merk van standaard poeder, bepaalt dan ook de afwerkinsgraad.
Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.