Wat wil je bereiken met de extra luchtkoeling dan ? Het gaat om (het probleem is) de gasvorming tussen de blokken en de schijf die het faden veroorzaken. Kun je gaten boren wat je wilt maar tegen het faden helpt het niet zoals groeven. Op
www.dba.com.au staat het uitgelegd.
De gaten zijn voor onze wagens voornamelijk voor de looks en in de racerij voornamelijk voor het gewicht. Natuurlijk werken ze koel-oppervlakte vergrotend en komt er lucht doorheen. Maar heb je die extra koeling nodig ? Je schijven zijn al geventileerd en een stuk groter (280mm ipv 240mm) De velg neemt dit overigens ook voor een groot deel de koeling voor zijn rekening. Toch kun je normaal gezien nooit zoveel koelen dat je geen gasvorming meer krijgt.
Zie het als de gemiddelde achterspoiler autos, totaal nutteloos voor op de weg maar over genomen uit de racerij omdat het gewoon lekker sporty staat
Wel leuk dat we nu ergens anders over kunnen discussieren dan Green's en K&N's
Een BMW M3 (kon de normale M5 niet vinden) zitten gegroefde disks:
Bremo's voor Ferrari:
Dan kan ik het meteen omdraaien, ik geloof niet dat omwille van de kosten hier geen gaatjes in zitten ? Wat Porsche betreft is dat een vreemde eend in de bijt maar zijn die schijven niet keramisch ?
Ik begrijp overigens wel jouw punt en deelde je mening/visie totdat die Opel-Corsa vriend van me na zijn uitzoekwerk hiermee aankwam. Ik zal in Messe Essens eens kijken hoeveel brute >productiewagens< nou eigenlijk voor de gaatjes gaan. Volgens mij zijn het vaker tuners die een wagen ermee uitrusten dan fabrikanten.