TF start niet... enkel getik
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » wo jun 11, 2008 7:42 pm

Rijkers schreefColonJawel, er zijn vorderingen!

Ik heb de batterij maandagochtend nog eens aan de druppellader gehangen. Vanochted eens snel proberen te starten en nu lukte het wel! Ook het 'rare geluid' van de centrale deurvergrendeling was weg...

Denk dat ik inderdaad toe ben aan een nieuwe batterij, want 'k moet iedere 3 weken of zo de lader eraan hangen. Maar tot nu toe kan ik ofwel vlot starten, ofwel deed ie niks meer . Had dus nog geen last gehad van de tikkende startmotor.

Tja, de oplossing om de batterij te sparen is natuurlijk dat ik wa meer kilometers rijd dan enkel 's zondags naar de bakker een goeie 500 meter verderop...

Meet voor de zekerheid de spannig op de accu als de motor 2000 rpm draait. deze moet rond de 14Volt liggen om op te laden. :idea:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jun 12, 2008 12:18 am

Tukker schreefColon
    Meet voor de zekerheid de spannig op de accu als de motor 2000 rpm draait. deze moet rond de 14Volt liggen om op te laden. :idea:

De maximale laadspanning van een loodaccu bedraagt 14,5 V Bij een goede accu hoort een lagere spanning omdat de accu stroom trekt bij het opladen en alzo de spanning naar beneden haalt. Een slechte accu trekt een lagere laadstroom en daardoor produceert de dan minder belaste alternator een hogere spanning.
    Een continu laadstroom van een loodaccu mag maximaal 13,8 volt bedragen. Zonder opladen en onbelast zal je accu tussen de 12,2 en 12,5 V geven.
    Als je je lichten opzet bij stilstaande motor en je ziet de spanning vlug richting 11V gan dan mag je er zeker van zijn dat het beste eraf is.
    Vervangen die handel en je moet er de komende jaren niet meer naar omkijken. (of hadden we dat al eens gehoord :-) )
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!