even enkele bedenkingen :
- Fabriek af werden sommige MG modellen inderdaad uitgerust met dezelfde maat 16" banden. T'is echter niet omdat dit fabriek af zo gemonteerd werd dat dit de beste oplossing is, integendeel. Het feit dat op de 15" en later op de snellere modellen MG's ( Trophy en TF160) toch werd gekozen voor smaller vóór en breder achter zegt genoeg. Sterker nog, bij alle wagens die hun motor achteraan of centraal hebben, of gewoon achteraan trekken, wordt gekozen voor smal vóór en breder achter. Reden genoeg om dit zelfde pad te bewandelen als je gewoon een MG wil die beter rijdt, zelfs als standaard 4X hetzelfde werd gemonteerd.
- In de MG scene spreekt men steeds van Goodyear, en Bridgestone en ja, zelfs Toyo. Andere merken worden weinig op een MG gelegd. Waarom ? Zeker niet omdat dit de enige goede banden zouden zijn, maar gewoon omdat een MG'er liever reeds begane paden bewandelt dan zelf het risco te nemen eens andere banden te proberen. Nochtans zijn de Bridgestone's en Toyo's ook IMO nooit fabriek af gemonteerd. Iemand nam dus het risico, en met succes, en liet dit de scene weten, waardoor anderen volgden, en de band algemeen als goed werd aanvaard binnen de MG-scene. Echter, ben ik ervan overtuigd dat er nog veel betere bandenkeuzes zijn voor een F/TF. Ivan deed de test met de Fulda's, wie probeert eens Yokohama of zo ? Laat ons je ervaringen weten.
- Onlangs las ik een bandentest in een kwaliteits autoblad.
Volgende banden werden vergeleken : (Continental Sport contact 3, Dunlop SP Sportmaxx, Goodyear Eagle F1, Hankook Ventus, Michelin Pilot sport 2, Pirelli P zero Nero, Toyo Proxes T1 R, Vredestein Ultrac sessanta)
Beste uit de test was de Vredestein

, gevolgd door de Goodyear op 2, de Continetal op 3 samen met de Pirelli, op 5 de Michelin, gevolgd door de Dunlop op 6. Minder goed was de Hankook die op nat wegdek slecht scoorde,
maar ronduit gevaarlijk was de Toyo op 8 die moest vermeden worden volgens het magazine. De remweg was 5.6 meter langer dan dezelfde wagen met banden van de concurrentie
Ook op een MG geldt dus, liever geen Toyo's, dat is duidelijk. Ze kunnen misschien goed rijden, maar eens je andere banden probeert, zal het IMO alleen nog beter worden.
Men weze gewaarschuwd !