Motor loopt niet zoals gewenst...
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do feb 07, 2008 6:55 pm

    Erwin,

    De VVC kan rammelen, een beetje diesel achtig. Dat heeft met de variabele verstelling van de nokkenassen te maken.

    Je moet de VVC echt wel door laten janken naar 7200 toeren om alle pk's aan te spreken. Mogelijk is dat het probleem ?

    Als je een K&N filter + 52mm gasklephuis hebt heb je nu al bijna 160pk leert onze ervaring. Engine swap is dus zinloos.

    Stap 1 is inderdaad naar Goes om te kijken waar je staat.

    Hierna moet je bepalen wat je voor vemogen wilt. Op de website van DVA Power staan een aanta; voor jou interessante kits + montage kosten. Het is sterk aan te raden als je daarvoor wilt gaan je F ook daar weg te zetten. De simpelste kit (K06A, 175pk) kost echter al wel snel €2000,- gemonteerd. Mijn ervaring is dan weer wel dat DVA Power eerder meer vermogen levert dan minder ;)
    Building >200BHP K-series
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do feb 07, 2008 7:42 pm

    Erwin-VVC schreefColonEn mijn Laatste vraag : waar kopen jullie de spullen zowel nieuw als 2e hands ?


    Voor 2e hands spullen kun je het beste denk ik bij Weusthof in Wijchen of ATTwente in Wierden zijn. Die adverteren ook regelmatig op marktplaats. Spikeman (actief op dit forum) heeft regelmatig afbraakbraak Fjes staan. Je kunt hem ook een PB sturen als je iets nodig hebt.
    Op http://www.ebay.co.uk staat ook veel te koop voor de F/TF.
    Kijk ook eens op de sites die Kasper aangeeft.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » do feb 07, 2008 11:11 pm

    Kasper schreefColon
    lucas schreefColonAls eigenaar van een Alfa kan ik alleen maar zeggen dat het rijden met Alfa "anders" is ... om maar van gevoel te spreken :wink:


    :?: :?: :?: :?:
    (159 1,9JTDm 150 pk Q-tronic; 1 1/2 week en 3.000 km op de teller: ik heb nog niets speciaals gemerkt :wink: )


    De 100.000 probleemloze JTD km's van onze Alfa (slechts 115 pk) geven me nog steeds veel comfortabel en aangenaam rijplezier maar de achterwielaandrijving ,de wegligging , het motorgeluid, het schakelwerk, het roadster rijden, en nog zovele andere dingen van de F ... dat is toch andere koek :wink:
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » do feb 07, 2008 11:19 pm

    Erwin-VVC schreefColon
    Lucas :

    wat is een sportieve moto gassen ? Bedoel je een sportieve motor op 2 wielen gassen ?


    Als (ex) motard ga ik niet onder stoelen of banken steken dat het snel accelereren van een moto , het correct insturen in bochten, je toch steeds een bijzonder gevoel geeft 8) ... en dan spreek ik niet over de kamikaze motorijders op de weg :evil:
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » zo apr 06, 2008 9:43 pm

    hoi een tip van horen zeggen maar kan er geen feedback van geven,
    het noemt "cycloon" en je kan het bekijken op deze site
    http://www.limpex-sport.nl/random.php?t ... ina=1&nr=1
    je kan het plaatsen ergens voor het inlaatspruitstuk en zou een betere lucht/brandstof-vermenging verzorgen als gevolg van betere wervelstromen door de inlaat
    misschien iemand al es geprobeerd? :?:
    ziet er eigenlijk verbazend simpel uit en dat is het nou net wat mij altijd aangeleerd is ..keep it stupid simpel.

    hoop iemand er een plezier mee te doen.

    commentaar gewenst ,ben nieuwsgierig of het werkt :lol:

    grtzzz
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma apr 07, 2008 10:35 am

    Broodje aap verhaal en werkt dus echt niet.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 07, 2008 11:38 pm

    De marketing werkt wel degelijk zeer goed, het product zelf jammer genoeg niet. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten