De K&N krijgt zijn lucht echter via 2 bijgeleverde koelbuizen van onder de wagen (andere cone's hebben dit niet). Als de warme lucht in de enginebay echt zo'n probleem was qua vermogen, zou MG standaard zijn gesloten filters, de lucht niet laten aanzuigen in de enginebay (achteraan)
De K&N levert geeft echter inderdaad minder vermogenswinst als de
betere gesloten after market filters, zoals ik reeds zei, maar dit is echter zeer gering en niet voelbaar. Op een standaard F zelf bijna niet meetbaar. Enkel in verdere tuningsstadia, maakt dit iets uit.
Een originele filter is ook gesloten, en levert uiteraard minder vermogen op als een K&N om maar iets te noemen. Waarom een K&N zo goed is en toch zoveel vermogen levert ? door zijn gepantenteerde structuur. Die is vele malen superieurder dan katoenen paneelfilters. Sterker nog, ik denk dat hij zelfs beter is dan de meeste GESLOTEN schuim filters om maar iets te noemen.
Voor zij, die ondertussen nog nooit van "de test" hoorde; De K&N versus enkele concurrenten :
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/ai ... g_road.htm
