Claxon defect
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di dec 30, 2008 1:35 am

Superboer schreefColon2 claxons in een F? Betekent dat dat er één voor het alarm in zit en één voor het toeteren bij dreigende gevaren?

Kasper schreefColonVoor twee tonen hebben ze bij MG-Rover in alle wijsheid twee monotone toeters geplaatst.

Voor alle duidelijkheid, Superboer, beide claxons worden altijd samengebruikt, in eender welke situatie.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » do jan 01, 2009 11:49 pm

Dat is toch wel weer een leuk weetje! :D
    Gewoon twee tonen toeter in een MGF! Klinkt vast leuk :P

Dat ploffen van de airbags, nee dat wil je inderdaad niet! Vind het trouwens ook slecht dat die dingen zoveel herrie maken. Heb wel eens vernomen dat er mensen gewoon maanden zo goed als doof waren na het opspringen van de airbag. Wel of niet lifesaving, het lijkt me natuurlijk niet de bedoeling dat je gehoord daarna direct zo goed als volledig naar de klote is! :roll:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jan 02, 2009 12:51 am

We hebben al een paar keer voor de grap (dit jaar weer in de avondschool) een test gedaan met een airbag : Gewoon tussen de bankschroef en 12V opzetten. De herrie dat zo'n airbag maakt is ongeloofelijk. Daar is mijn 9mm geweer echt niks tegen. T'is alsof ze een jachtgeweer op 10cm naast je oor laten afgaan. Als je dan een aantal airbags hebt die tesamen afgaan, kan ik goed geloven dat je oren suizen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » vr jan 02, 2009 12:59 am

Helaas heb ik daar al continu beetje last van, opletten dus voor mij.

Te vaak met slechte speakers en hoog volume gestaan als middelbarescholier en drive-in dj. Dan weet je ook nog niks van bescherming enzo, helaas.... Overigens is het blijvend sinds een hele avond vol vollume gegil van twee klassen groepen 8. Damn die gingen ver over de pijngrens met z'n alle in die kleine ruimte van pakweg 35m2. Echt ongeloofelijk was dat en baal er echt van dat ik toen geen gehoorbescherming bij had.