Groot probleem met warmloper.
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » do nov 29, 2007 9:47 pm

    Zelf denk ik ook dat de radiateur teveel is verstopt. Wanneer je rijdt is er
    nog genoeg koeling door de rijwind.

    Bij stationaire draaien kan de radiateur de warmte niet meer volledig kwijt, vandaar dat de boel aan de kook slaat.

    Systeem reinigen met een reinigingsmiddel. Ik heb wel eens bij andere auto's soda gebruikt. Hier een tijdje mee gereden en daarna het hele koelsysteem aftappen en goed doorspoelen met water. Daarna met koelvloeistof (zie spec.) afvullen.

    In iedergeval suc6.

    Groet,

    Jeroen.
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Rob Lobbes
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo jul 16, 2006 2:39 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Rob Lobbes » do nov 29, 2007 11:50 pm

    xxxxxxxxxxxxxxxxx
    Laatst bijgewerkt door 1 op Rob Lobbes, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » vr nov 30, 2007 10:33 pm

    lucas schreefColon
    CarlKrieger schreefColonNa vervanging van de radiator, het koelmiddel en de reservoirdop heb ik het probleem nooit meer gehad
    kostprijs: ongeveer 300 euro....


    TF alu-radiator ? in garage of zelf geplaatst ?



    zelf geplaatst... Is wel wat werk
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rob Lobbes
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON zo jul 16, 2006 2:39 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Rob Lobbes » wo dec 19, 2007 2:01 am

    fsgzfxgzxfgzxfgzxfgzxfgvz
    Laatst bijgewerkt door 1 op Rob Lobbes, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo dec 19, 2007 2:49 am

    Als dat waar is, is dit het eerste bewijs, bij mijn weten, sinds het op de markt brengen van de LR-pakking, dat ze ook niet bullet proof is. Dat zou pas een primeur zijn ! Zij die kozen voor de iets minder performantere LR-pakking, moeten nog niet ongerust worden uiteraard, want één zwaluw maakt de zomer niet, maar t'is in ieder geval iets om verder in de gaten te houden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 19, 2007 12:32 pm

    Niet helemaal mee eens Bruno, dat is te simpel, de LR pakking is goed als de liners allemaal exact de juiste hoogte hebben EN voor een "zwaar" niet getunede wagen. Ik weet nu hoe het zit:
    De elastomeren (oranje lijnen op de Payen pakking) zijn gemakkelijker in te drukken dan de metalen vouwen van de LR pakking. Gevolg -> druk op de liners is bij de LR pakking slechs 75% t.o.v. een Payen pakking. Als de liners niet de juiste hoogte hebben wordt dit verschijnsel nog veel groter en krijg je het probleem wat hier beschreven is (of wat Mans heeft?)

    Samenvattend blijft het dus nog steeds een kwestie van liners goede hoogte en geen zware tuning -> LR kan evt beter zijn. Liners steken uit maar variatie onderling en/of niet ver genoeg -> Payen pakking. Liners steken niet meer uit -> onderblok scrap.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo dec 19, 2007 2:13 pm

    Ik weet het en wat je zegt is inderdaad meer dan juist. T'is inderdaad misschien wat te simpel uitgedrukt. Wat ik enkel wou zeggen is dat ik tot nu toe nog niet hoorde van een falende LR-pakking, en dit de eerste zou zijn, bij mijn weten, verdere omstandigheden wat betreft hoogte v/d liners en welke pakking dan te gebruiken, daarbuiten gelaten. Dit is alles wat ik met mijn posting wou zeggen.
    Maar nogmaals uiteraard heb je gelijk, en wil een falende LR-pakking daarom niet zeggen dat de fout aan de pakking ligt, maar eerder aan het feit, dat de pakking werd gebruikt, op het moment dat de liners zo stonden dat men beter voor de Payen koos.
    MAAR :
    Laten we echter wel eerlijk zijn, dat de LR-pakking is ontworpen om de Ford mensen te sussen, die Landrover overnamen, en dat deze pakking, in alle omstandigheden de oude Payen pakking diende te vervangen.
    M.a.w. als men in een LR-gargage een nieuwe pakking legt, is het uiteraard nooit een Payen exemplaar. Dus eigenlijk dient een LR-pakking goed te zijn in alle omstandigheden, om dat er voor het LR-dealership, gewoon geen ander alternatief is. Men gaat er vanuit dat deze pakking in alle omstandigeheden superieur is. Wij, als MG-community weten ondertussen uiteraard wel beter en is het eerder zoals Sander aangeeft.

    Nog even een kanttekening : Normaal gezien moest bij gebruik van een LR-pakking ook de oil ladder worden vervangen. Ik heb echter wel de indruk dat geen enkele garage dit doet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 19, 2007 3:38 pm

    Bruno schreefColonin alle omstandigheden de oude Payen pakking diende te vervangen.


    Nee hoor, als het goed is hebben de LR monteurs allemaal een schrijven gehad waarin de hoogte van de liners wel degelijk vermeld staat. Niet binnen spec en ook LR pakt een Payen pakking. Wat wel gebeurd is is dat bij alle later uitgeleverde K-series door LR de pakking is vervangen, maar bij een nieuw blok staan de liners uiteraard altijd gewoon goed.

    Bruno schreefColonNog even een kanttekening : Normaal gezien moest bij gebruik van een LR-pakking ook de oil ladder worden vervangen. Ik heb echter wel de indruk dat geen enkele garage dit doet.


    Dat staat in het zelfde schrijven vermeld. Ik heb echter het idee dat dit niet echt met de koppakking te maken heeft maar een ander niet veel voorkomend probleem is en meer met het zoet houden van Ford te maken heeft.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo dec 19, 2007 6:06 pm

    Sander schreefColonNiet helemaal mee eens Bruno, dat is te simpel, de LR pakking is goed als de liners allemaal exact de juiste hoogte hebben EN voor een "zwaar" niet getunede wagen. Ik weet nu hoe het zit:
    De elastomeren (oranje lijnen op de Payen pakking) zijn gemakkelijker in te drukken dan de metalen vouwen van de LR pakking. Gevolg -> druk op de liners is bij de LR pakking slechs 75% t.o.v. een Payen pakking. Als de liners niet de juiste hoogte hebben wordt dit verschijnsel nog veel groter en krijg je het probleem wat hier beschreven is (of wat Mans heeft?)

    Samenvattend blijft het dus nog steeds een kwestie van liners goede hoogte en geen zware tuning -> LR kan evt beter zijn. Liners steken uit maar variatie onderling en/of niet ver genoeg -> Payen pakking. Liners steken niet meer uit -> onderblok scrap.

    Smells like, feels like, sounds like (schrap wat niet past) Dave Andrews.

    Ik denk dat Bruno in die zin gelijk had (misschien raar gesteld) dat het succes en de geloofwaardigheid van de LR pakking bij de massa van de F/TF scene valt of staat met de beslissing die de dealer neemt. Ik heb sterk m'n twijfels of ie bij een eerste HGF/koppakking vervanging de cilinderbussen gaat meten en dan een beslissing neemt over de firing rings.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 19, 2007 7:39 pm

    Die info komt inderdaad van Dave Andrews ;)
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten