Dilemma, HT of ST evt met glas
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » do okt 25, 2007 1:54 pm

bedankt Remmie...:)

En zon dak hemel helpt ook echt daadwerkelijk tegen het geluid, wind geruis?

En hoeveel helpt zoietS? is het de moeite waard? en wat moet het kosten

Beetje prijs kwaliteits verhouding dus..

En wie heeft zon dakhemel? iemand er bekend mee?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do okt 25, 2007 5:10 pm

zou hier niemand weten die er een geplaatst heeft...

vind het op zich wel een fraai plaatje. en hoe dikker de kap, hoe meer hij zal dempen. de duurdere kappen zijn niet voor niets meerlaags toch?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do okt 25, 2007 6:27 pm

Zo'n dakhemel had Johan in zijn volcano MG. Reglematig komt hij hier nog eens piepen, misschien kan hij zijn bedenkingen erover eens posten als hij dit leest.

Wat het open rijden in de winter betreft, vind ik persoonlijk dit een beetje OTT. Als ik een cabriorijder in putje winter zie, heb ik altijd het gevoel dat het een "heb je me gezien mannetje" is, ondanks ik uiteraard wel weet dat dat niet het geen is waarom de meeste onder ons dit doen.
    Daarenboven zie ik het plezier er niet van in, dat mijn oren eraf vriezen, verwarming op of niet, als het buiten vriest blijft het koud als je dakloss rijdt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

door whelmond » do okt 25, 2007 7:50 pm

Goh hé bedankt allemaal..

Maar toch weet ik het nog niet.. Ik heb wel eens vaker gehoort dat een MGF niet echt goed bestand is tegen weer en wind.. maar (behalve het lekken) wat is er dan slecht?

Van die hardtop weet ik het toch echt niet.. ik betaal dan wel 900 euro voor iets wat ik 4 maanden gebruik.. en een nieuwe mooi softtop heeft ook een betere waterafvoer, en is wat stiller.. En ik dénk dat als ik een softtop heb met glazen achterruit, het toch wel wat waarde toevoegt of niet?

Ik las ook wat over het dak opnieuws spannen.. kan dat dan??? Gr!
    MG TF LE80 zwart
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » do okt 25, 2007 10:01 pm

whelmond schreefColonVan die hardtop weet ik het toch echt niet.. ik betaal dan wel 900 euro voor iets wat ik 4 maanden gebruik.. en een nieuwe mooi softtop heeft ook een betere waterafvoer, en is wat stiller.. En ik dénk dat als ik een softtop heb met glazen achterruit, het toch wel wat waarde toevoegt of niet?

Daarnaast kun je er nog een nieuwe kleur op laten zetten als je dat mooier vindt.
    Lotus Elise S2 111s
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr okt 26, 2007 1:30 am

jep, er zijn diverse kleuren leverbaar op de aftermarket softops. was voor mij de reden om een nieuwe softtop te plaatsen, toen het plastic ruitje gescheurd was.

never met het ruitje losgeritst en top op gereden. dat is dus wel iets wat je daarna niet meer kan.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr okt 26, 2007 6:41 am

Het is goedkoper om een aftermarket uitlaat te plaatsen dan een nieuwe softtop, en dan hoor je het windgeruis ook niet meer :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping