Wat voor branstof tank je?
  • Wat tank je?

Euro
    17
    33%
    Super 95
    20
    38%
    Super 98
    10
    19%
    Gas
    3
    6%
    Anders
    2
    4%

Totaal aantal stemmenCOLON 52
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do sep 27, 2007 8:56 am

Euro 98 op aanraden van PTP, en dan gaan we liefst bij een Esso, Shell of Q8 (Total is ook wel in orde, maar die komen we nou net minder tegen).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » do sep 27, 2007 10:12 am

Gewoon 95 benzine van de Firezone, die zit op 50 meter van mijn huis.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » ma okt 01, 2007 8:57 am

Ivan (Vanio) schreefColonLpg en euro 88

Euro 88? Dat kun je bij ons al een jaar of veel niet meer krijgen hoor. :shock:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » di okt 02, 2007 6:19 pm

Shell v power of anders euro 95 net over de Duitse grens: soms een paar centen per liter goedkoper en ja, het is daar redelijk druk.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • fstsven
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON za maart 04, 2006 4:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door fstsven » vr okt 12, 2007 9:25 pm

Altijd super 98 mèt extra additieven ( normaal Q8 HiQ of Total Excellium, indien niet voorradig Shell V-power).
    Deze zijn allemaal ietsje duurder dan "supermarktbrandstof", maar de extra additieven reinigen het injectiesysteem (bewezen door onafhankelijke tests) en helpen bijgevolg mee de motor in topvorm te houden.
    2004 fire red Toyota MR
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

door Herbie » za okt 13, 2007 8:16 am

Super 95 mostly, sometimes Super 98 (Long trips)
    Even if that would make no difference (ECU does not recognise difference) it's good
    for the peace of mind and cleaning purposes on long distance runs e.g. Kempenrit ;)
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za okt 13, 2007 10:04 am

fstsven schreefColonAltijd super 98 mèt extra additieven ( normaal Q8 HiQ of Total Excellium, indien niet voorradig Shell V-power).
    Deze zijn allemaal ietsje duurder dan "supermarktbrandstof", maar de extra additieven reinigen het injectiesysteem (bewezen door onafhankelijke tests) en helpen bijgevolg mee de motor in topvorm te houden.

In Nederland is V-Power gewoon 95 RON, in Duitsland 100 RON ("Shell past de brandstof aan naar de markt waarin die verkocht wordt", weer jij veel wat er nog meer anders is dat product is?)

Voor veel Dieselrijders levert V-power in iedergeval GEEN brandstofbesparing op, iets wat Shell wel claimt (ook ik heb het een tijd getest en mijn brandstofverbruik ging drastisch achteruit, mijn rijstijl bleef zeker hetzelfde)

Wat is een onafhankelijke test? als ik jou geld en de opdracht geef om iets te bewijzen, zul jij dan het tegendeel aan mij willen raporteren? (zie ook de test van 5th gear, waar met vele (mu.v. V-power 100RON, de vloer werd aangeveegd, met name op claims voor extra vermogen)

GEEN enkele autosport deelnemer zal het in zijn hoofd halen om een dergelijke brandstof te gebruiken op het circuit. (ook al wil de marketing anders doen geloven)
    GEEN enkele liefhebber van klassieke auto's is blij met de "moderne" "geavanceerde" brandstoffen van nu.
    * "Benzine"van nu bevat water (via een klein aandeel Ethanol) wat corrosie in het brandstofsysteem oplevert.
    * "Benzine" van nu bevat oplosmiddelen om de boel bij elkaar te houden, deze zijn aggressief voor benzineslangen e.d.
    * "Benzine" van nu verbrand slechter, zeker in minder efficiente verbrandingskamers (lees oude motoren)

Dus let niet te veel op marketing instrumenten van de verkopende partij zeker zolang je zelf geen ervaring hebt dat de duurdere keuze echt beter is.

(O ja, mijn beroep: Verkoper :wink: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za okt 13, 2007 11:32 am

Kasper,
    ik meen me te herinneren dat er bij 5th gear op de dyno wel een paar pk verschil zat in de verschillende brandstoffen, toch?

Zeker, V-Power was over het algemeen het beste voor motoren die een schakeling hebben voor de optimalisatie van het RON getal. De rest van de brandstoffen maakte erg weinig uit.

Echte brandstof voor je auto: www.racingfuels.nl.

Eurotje of 5 per liter, maar dan heb je ook wat!
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » zo feb 14, 2010 1:09 pm

Tot nu toe tankte ik altijd 98, gewoon voor het gevoel tussen de oren en omdat het uiteindelijk maar 1 euro verschilt op een hele tank. Verschil merkte ik niet, tenzij eventueel een lager verbruik, maar geen idee of dat kwam doordat ik 98 tankte.

Nu las ik laatst echter op de .org forums dat het geen verschil maakt of je nu 95 of 98 tankt omdat de motor geen voordeel er uit haalt (wegens gebrek aan pingelsensor?).

Toch maar 95 tanken dan voortaan :mrgreen:
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » zo feb 14, 2010 1:27 pm

95....
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » zo feb 14, 2010 1:29 pm

Het begint ingewikkeld te worden, vindt Fran
    - Nightfire Red MGF: 98
    - BRG MGF: 95
    - MG 1100: 98
    - Opel Zafira: 95
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo feb 14, 2010 1:38 pm

:D

Ja, vindt je het gek?

Mijn vrouw heeft het altijd over "die groene, ja toch?, zegt ze dan" en vraagt dan of ik wil tanken.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » zo feb 14, 2010 3:20 pm

Kasper schreefColon
    Voor veel Dieselrijders levert V-power in iedergeval GEEN brandstofbesparing op, iets wat Shell wel claimt (ook ik heb het een tijd getest en mijn brandstofverbruik ging drastisch achteruit, mijn rijstijl bleef zeker hetzelfde)

Dus let niet te veel op marketing instrumenten van de verkopende partij zeker zolang je zelf geen ervaring hebt dat de duurdere keuze echt beter is.

(O ja, mijn beroep: Verkoper :wink: )

Deels mee eens. In mijn Ford bracht V-power diesel geen verschil. In mijn Skoda (VW pompverstuiver) echter wel.
    En om erachter te komen of de duurdere keuze beter is zul je het toch moeten proberen.
    Ik tank met de F Euro 95 en dat bevalt prima.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » zo feb 14, 2010 3:28 pm

Ik merk niks verschil tussen 98 en 95, noch in verbruik, noch in rei-eigenschappen.
    95 is goedkoper, dus beter.
    Moest er wél verschil zijn zou ik zeker 98 tanken, maar nu dus niet.
    Zelf heb ik nog nooit een vertopte tank gehad, tenzij met de boot. Waarschijnlijk maakt het dus geen bal uit waar je tankt.
    Eén opmerking toch : ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ik met Britse benzine of diesel zuiniger rij, maar misschien rijdt ik onbewust rustiger aan de linkerkant van de weg.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » zo feb 14, 2010 8:00 pm

In de F: Shell V-power.

En om het verschil in merken even te illustreren:
    in de Partner tankte ik in het begin Diesel van Total of Esso (hierin zat geen verschil), maar nu bij Q8 waar hij ongeveer 10cent/liter goekoper is en ik minstens 100km meer uit een tank haal.
    2x Gewonnen :D
    MGF'96

52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.