Leegtrekken accu
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » di jun 30, 2009 1:30 am

    klopt dat deze zekering voor verlichting, klok en ice is...
    Maar het rare vind ik, deze radio zit er al 1,5 jaar in en nu heb ik er pas last van :S. Voorlopig rij ik wel zonder radio, zal binnenkort als ik weer een keer tijd heb eens kijken...
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di jun 30, 2009 4:36 pm

    DannyVVC schreefColonOok ik heb momenteel last van "lekstroom". Als ik de multimeter op de accu zet dan zie ik het voltage snel dalen, als ik echter zekering 12 eruit haal stopt dat direct.. Min pool heb ik ook al van de accu gehaald terwijl de motor draaide en die bleef het doen, dus ik kan er vanuit gaan dat de dynamo gewoon zijn werk doet??


    Voltage zegt niet zoveel, alleen kan je daaraan zien dat de dynamo werkt.(13,8 V) Neem de massa pool los en plaats er een ampere meter tussen. De stroom die hier loopt is de lekstroom.

    Trek nu de zekeringen één voor één zodat je weet welke groep het meeste gebruikt.

    Als het de groep met de radio is trek je de stekker uit de radio en je weet of hij de boosdoender is.

    :idea: Start de auto met de ampermeter niet want want een startmotor trekt zo 80 A en dat vind je meter niet leuk. :?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di jun 30, 2009 4:45 pm

    DannyVVC schreefColon
    Min pool heb ik ook al van de accu gehaald terwijl de motor draaide en die bleef het doen, dus ik kan er vanuit gaan dat de dynamo gewoon zijn werk doet??


    Dan heb jij wel heeel veeeel geluk gehad.
    Dit is nl DE methode om een alternator kapot te krijgen, om nog maar te zwijgen over al de andere elektronische systemen(MEMS,ABS,SRS) in uw auto.

    Het loshalen van de min pool bij draaiende motor was een goede methode ten tijde van de robuuste gelijkstroom dynamo's.
    In wisselstroom dynamo's(alternators) zitten gelijkrichtdiode's. Als u bij werkende alt. de minpool afkoppeld genereer je een heftige spanningspiek,(kan tot wel 300V), deze piek kan uw diode's totaal vernielen.
    Was het vroeger alleen gevaarlijk voor de alt, op de moderne auto is het evenzeer gevaarlijk voor alle stuurdozen die er in zitten. Het is tegenwoordig zelfs een risico om starthulp te geven of te krijgen, waarbij je ook al heel goed moet opletten bij het afkoppelen van de starthulp om geen piek te veroorzaken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » di jun 30, 2009 11:33 pm

    Nou blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan dus want sinds gister doet hij inhouden en stotteren :S
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » wo jul 01, 2009 2:59 pm

    Dan zou ik in de eerste plaats al eens een reset doen door de min pool eens een uurtje af te koppelen.

    Als dat niet helpt, de alternator eens grondig checken. Het zou best wel eens kunnen dat er daar een diode gesprongen is waardoor deze geen mooie gelijkspanning meer geeft en dat kan een motormanagement systeem serieus in de war brengen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » do jul 02, 2009 1:04 am

    Okeej, zal het morgen eens proberen....
    maar het rare is, maandag avond ben ik er nog mee naar Amsterdam geweest en weer terug gereden naar Harderwijk, en toen had ik nog nergens last van :S...
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten