Teller ringen of hebben deze dingen een andere naam?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do maart 22, 2007 12:30 am

    Bruce schreefColonppff das nog aardig wat geld 44 euro..


    De prijs valt mij nog wel mee, zeker gelet op het feit dat de oplage niet groot zal zijn. Het monteren schrikt mij meer af dan de 44 euro.
  • Avatar gebruiker
    Ceke 1618
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON vr jan 13, 2006 5:33 pm
    WoonplaatsCOLON Keerbergen

    door Ceke 1618 » do maart 22, 2007 1:49 pm

    Heb deze ook al een tijdje op m'n TF'je geïnstalleerd, en het goede nieuws is dat het plexiglas er niet noodzakelijk af moet.
    De ringen kunnen langs de achterkant van de speedometer worden geschoven en zo worden bevestigd. :)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do maart 22, 2007 3:48 pm

    Dat klinkt inderdaad als goed nieuws. kan je wat meer zeggen over de hoeveelheid werk die nodig is om deze ringen te plaatsen?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do maart 22, 2007 3:52 pm

    Ceke 1618 schreefColonDe ringen kunnen langs de achterkant van de speedometer worden geschoven en zo worden bevestigd. :)


    Hoe worden ze vastgezet?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do maart 22, 2007 8:21 pm

    Als je toch eenmaal de boel los hebt liggen bij je F'je, kun je gemakkelijk zo'n cijfertje veranderen ;-)

    Dat je deze ringen nog niet eerder had gezien op Marktplaats... daar staan ze al heel lang op.
  • Avatar gebruiker
    Ceke 1618
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON vr jan 13, 2006 5:33 pm
    WoonplaatsCOLON Keerbergen

    door Ceke 1618 » do maart 22, 2007 8:28 pm

    Qua tijd zal het zo ongeveer een klein uurtje in beslag nemen, waarvan merendeel het uitéén en terug aanéén vijzen is van het dashboard, stuurkolom protectors, speedometer, etc.

    Voor de bevestiging heb'k zelf een heel dunne dubbelzijdige tape gebruikt in combinatie met een aantal druppeltjes secondelijm. Werkt perfect :wink:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr maart 23, 2007 12:34 am

    Ceke 1618 schreefColonVoor de bevestiging heb'k zelf een heel dunne dubbelzijdige tape gebruikt in combinatie met een aantal druppeltjes secondelijm. Werkt perfect :wink:


    De secondenlijm staat mij een beetje tegen. Ik heb altijd het idee dat het daarna nooit meer origineel te maken is.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 23, 2007 12:36 am

    waarom zou je het terug origineel willen maken ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 23, 2007 12:38 am

    vind het persoonlijk ook leuker om af te wijken van de standaard uitvoering.

    personel touch maakt hem nou net even specialer :)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 23, 2007 12:42 am

    Tja, als echte mg liefhebber verkoop je hem nooit, en dus maak je hem uiteraard nooit meer origineel. Het concept is immers naar eigen smaak geevolueerd.
    Als je hem toch ooit zou verkopen (shame on you) doe je de moeite uiteraard toch ook niet, dus, waarom zou je het zo maken dat hij terug origineel kan worden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr maart 23, 2007 12:45 am

    Bruno schreefColonwaarom zou je het terug origineel willen maken ?


    Ik zal de wagen zeker niet origineel meer maken. Maar op de een of andere manier zijn aanpassingen met bouten, moeren en schroeven te demonteren.
    Modificaties met dubbelzijdig tape en secondenlijm komt gewoon wat anders over.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 23, 2007 12:55 am

    heb laatst chrome zij inlaatstukken met 2 componentenlijm erop gezet. gaat echt niet meer loskomen. 8)
  • Cees
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON wo jan 17, 2007 12:53 pm
    WoonplaatsCOLON Joure

    tellerringen

    door Cees » za maart 31, 2007 10:15 am

    Ik heb de tellerringen besteld bij i.j._tuin@planet.nl in Ten Boer. Hij adverteerd er ook regelmatig mee op marktplaats en heeft ook ringen voor de verwarmingsknoppen. Set was netjes verzorgd afgeleverd en monteren een paar uurtjes rustig werk.Kwaliteit (vind ik) uitstekend.goede passig en zeer netjes gefreesd.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: tellerringen

    door Brooklands » za maart 31, 2007 10:41 am

    Hallo Cees,

    Welkom hier. Misschien is het mogelijk om een foto te plaatsen zodat we een indruk kunnen krijgen.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za maart 31, 2007 10:50 am

    Hoi Cees,

    Leuk om te merken dat je (waarschijnlijk) al een tijdje meeleest op dit forum en dat je de moeite neemt om ons op de hoogte te stellen van je ervaring, super!
    Dus ook namens mij: Van harte welkom in het schrijvende deel van dit forum!

    Ik sluit me overigens graag bij Ad aan als het gaat om de foto's. Ik ben ook erg benieuwd hoe het eruit ziet op jou F en wat de zaken zijn waar je extra aandacht voor moet hebben tijdens de installatie.

    Groeten
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten