Verzekering en scm-alarmklasse
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    Re: alarm klasse 2 of 3

    door Guido77 » za maart 03, 2007 12:30 am

    Als er geen sirene met noodstroomvoorziening en geen hellingsdetectie op zit, maar wel een startonderbreker, is het een klasse twee alarm.
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Guido77 » za maart 03, 2007 12:31 am

    videomike schreefColonHoe kom je er eigenlijk achter of je een alarm klasse 2 of 3 hebt?
    ik weet niet eens wat ik heb.. volgens mij had ik 3.. dat heb ik ook gezegt bij de verzekering...

    wat is er extra aan 3 wat er niet op 2 zit?

    Als er geen sirene met noodstroomvoorziening en geen hellingsdetectie opzit is het een klasse twee alarm.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Re: interpolis

    door Pete » za maart 03, 2007 12:47 am

    Diederik schreefColonAls je informatie achterwege laat bij het afsluiten van een polis zoals bij interpolis wat werd aangegeven... Ze kunnen je hele verzekering laten vervallen op zo'n moment als ze erachter komen, ben jij je premie kwijt... en als je schade rijdt.... krijg je..... :cry:

    Ah! Ho! Nee nee... ik zeg niet dat je informatie achterwege moet laten. Je zegt gewoon dat je een MG F hebt. Dan kloppen zij dat in op de computer en krijg je gewoon een goedkeur van de computer en klaar ben je... en het werkt weet ik, aangezien ik al gebruik heb gemaakt van de verzekering.
    Echter zei ik dat het een cabrio was en toen was het de medewerker die begon te steigeren (onterecht aangezien de F gewoon als een goed bla bla bla bla... :? wat een lang verhaal, ik stop ermee.

    Strekking van het verhaal is "lieg niet tegen de verzekering omdat je anders de klos bent, punt"

    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za maart 03, 2007 12:56 am

    ze begonnen over een klasse III alarm, ik over een volumetrische sensor. Zij verward ik een verzekerde wagen ;)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za maart 03, 2007 1:12 am

    :lol: :lol:

    Ongelooflijk hé, die verzekeringen.
    Onze F was verzekerd incl. 5 inzittenden... een paar jaar later was de Zafira verzekerd incl. 4 inzittenden, terwijl er daar dan weer 7 inkunnen.

    Vraag ik nog wat later aan de verzekeraar: hoe zit het met schade aan de cabriodak ? Waarop die antwoord: "geen idee eigenlijk, want met m'n Mercedes cabrio zit ik bioj een andere verzekering. 'k Zou het eigenlijk eens moeten uitzoeken."

    en zo kan ik nog wel even doorgaan over verzeikeraars.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » za maart 03, 2007 1:22 am

    Een van mijn vorige auto's was een VW Golf 3 Cabriolet, uitgevoerd met klasse 1 alarmering. Ik was toen verzekerd bij AMEV. (het huidige Fortis AVR) Volgens mijn contactpersoon was het geen enkel probleem om de Golf bij hun te laten verzekeren. Later weer wel: de alarmering moest toch van het type klasse 3 zijn, inbouwen zou me 500,- gulden kosten. :shock:

    Ik heb toen contact opgenomen met de vorige eigenaar en die was verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. Ik dus 'even Apeldoorn bellen' en bij hun was het dus inderdaad geen enkel probleem...Met dat gegeven AMEV gevraagd om de verzekering stop te zetten, toen kon het dus plots wél bij AMEV!! (omdat ik bij hun een goeie klant was :roll: ) Toen ik de polis ontving met daarin het kenteken van de vorige auto, (Mini Cooper 1.3i) was de maat echt vol en nu zit ik dus zo'n 7 jaar bij Centraal Beheer Achmea, waar je de verzekering zelf kan samenstellen. :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » za maart 03, 2007 12:31 pm

    hoe kom ik erachter of ik een hellingdector heb? en dan bedoel ik niet me auto optillen :)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Guido77 » za maart 03, 2007 12:40 pm

    videomike schreefColonhoe kom ik erachter of ik een hellingdector heb? en dan bedoel ik niet me auto optillen :)

    Op het certificaat van je alarm kijken. Of anders aan een scm-gecertificeerd garage of alarminbouwbedrijf vragen, kun je meteen een certificaat erbij vragen.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za maart 03, 2007 1:24 pm

    videomike schreefColonhoe kom ik erachter of ik een hellingdector heb? en dan bedoel ik niet me auto optillen :)


    met alarm ingeschakeld de wagen opkrikken, zou het alarm (met hellingshoekdetector) moeten activeren. :wink:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za maart 03, 2007 5:17 pm

    Dit zijn de brieven die ik van mijn buurman had gekregen over het alarm voor de verzekering. Hier staat in beschreven welk alarm de F heeft.

    Klik op de foto's voor een vergroting

    Afbeelding


    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za maart 03, 2007 9:57 pm

    Yep, werd altijd door de MG-Roverdealer bij aflevering bijgeleverd, zodat je hiermee naar de verzekering kon.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za maart 03, 2007 11:14 pm

    Kasper schreefColonYep, werd altijd door de MG-Roverdealer bij aflevering bijgeleverd, zodat je hiermee naar de verzekering kon.


    om hierna niet te worden geaccepteerd. :?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo maart 04, 2007 5:26 pm

    Zeker wel, Nooit problemen gehad (R600, R45, R45, MGF)

    Ik ben alleen bang dat je nu zo'n forumier niet meer te pakken/geaccepteerd kunt krijgen :?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten