Lekke band deel 2
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo feb 21, 2007 8:59 am

    Arjan schreefColon
    ErikB schreefColonHet is me niet echt duidelijk of je nu voor 4 nieuwe Toyo's gaat of enkel voor een setje vooraan.


    Voor het beste resultaat, dus 4 nieuwe Toyo's. :wink:

    OK, dan moet ik niet m'n verhaaltje met onder- en overstuur beginnen.
    Slimme beslissing om voor 4 te gaan !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » za feb 24, 2007 4:43 pm

    Oké, via de 'bruce-methode' (bestellen via http://www.autobandenmarkt.nl/start.html) is het goedkoopst, alleen ben ik eerst gaan informeren bij de garage waar de banden geleverd zouden worden. (Omdat ik die garage niet ken) Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij omdat hij niet aangesloten is bij de BOVAG ?? ?? en dit eenmans bedrijfje ziet er heel oud en slordig uit...Ik ga toch voor het zekere en dus naar http://www.mijnautoband.nl/ :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » zo feb 25, 2007 2:27 am

    Vanavond tijdens de meet and greet in het clubhuis nog wat geleerd over het kopen van banden...! Namelijk dat je nog wat geld kan besparen door voor iets bredere banden te leggen, 195 ipv 185. 195 is een meer gangbare maat en daardoor goedkoper.... het lijkt me geen enkel (technisch) probleem om 195 voor op een TF te hebben.

    grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo feb 25, 2007 9:57 am

    Je kan de banden ook thuis laten bezorgen en er dan gewoon mee naar quickfit of profile rijden... die zetten ze er ook gewoon zonder probleem onder...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » zo feb 25, 2007 10:15 am

    Bruce schreefColonJe kan de banden ook thuis laten bezorgen en er dan gewoon mee naar quickfit of profile rijden... die zetten ze er ook gewoon zonder probleem onder...

    Dat ging de quickfit in Helmond toch niet doen... dat wilden ze alleen maar met winterbanden doen.

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » zo feb 25, 2007 5:33 pm

    Pete schreefColonVanavond tijdens de meet and greet in het clubhuis nog wat geleerd over het kopen van banden...! Namelijk dat je nog wat geld kan besparen door voor iets bredere banden te leggen, 195 ipv 185. 195 is een meer gangbare maat en daardoor goedkoper.... het lijkt me geen enkel (technisch) probleem om 195 voor op een TF te hebben.

    grt
    Pete


    Ik zal het morgen eens vragen of dat mogelijk is, en ook even vragen of ik bestelde banden bij hun kan laten monteren.

    Dank voor de tip :thumbsup:

    groet, Arjan.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » do maart 01, 2007 5:58 pm

    Ja hoor, dit heb ik weer: ik heb toch gekozen voor directe bestelling van de Toyo TR-1 via een van de grootste bandenboeren van dit land. (omdat ik anders bij levering aan huis via bandenmarkt.nl een dag vrij moest aanvragen om ze in ontvangst te nemen en dan is nog maar de vraag of ik ze diezelfde dag kan laten monteren, anders weer een 1/2 dag vrij nemen in deze tijd van onderbezetting. En omdat ik meer vertrouwen heb in specialisten)

    Dus ik op afspraak bij Profile Tyrecenter, zit in de wachtkamer een beetje onrustig te lezen, vraagt chef werkplaats waarom ik nieuwe achterbanden wil. :roll: Nou, omdat ik liever 4 dezelfde profielen wil....(oké, ze waren nog goed en de lekke band kon geplakt worden, maar nu ik toch met andere voorbanden in mijn hoofd loop en toch bij een bandenboer zit, doe achter dan ook maar nieuwe banden. Daarmee kan ik voorlopig vooruit)

    Even later is er toch een probleem: de 205/50 van Toyo hadden ze niet op voorraad. :shock: ?? Ik kon eventueel kiezen voor een ander merk voor dezefde prijs. :roll: :no: ...Of zaterdag a.s. even terug komen, dan zijn ze weer binnen. :? Op zaterdag?! 'ja, dan werken wij ook'. :D Dus dan pas ook afrekenen. :wink:

    Pete schreef:
    ...dat je nog wat geld kan besparen door voor iets bredere banden te leggen, 195 ipv 185. 195 is een meer gangbare maat en daardoor goedkoper.... het lijkt me geen enkel (technisch) probleem om 195 voor op een TF te hebben.


    Klopt! Kijk maar:
    Afbeelding

    Nu achter nog....
    Afbeelding

    Groet, Arjan.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do maart 01, 2007 6:06 pm

    goed onthouden.. de eerst paar honderd km moeten de banden een beetje opruwen.. dus niet meteen tot het uiterste gaan..
    Maar ik weet zeker dat je zaterdag zeer tevreden zal zijn..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » do maart 01, 2007 6:18 pm

    Dank voor de tip! Het heeft de aandacht :wink:

    Pete heeft inderdaad niets te veel geschreven: het rijden voelt steviger aan en het stoot niet meer zo hard over randjes/kuiltjes in het wegdek.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do maart 01, 2007 7:25 pm

    Arjan schreefColon.... en het stoot niet meer zo hard over randjes/kuiltjes in het wegdek.


    Logish, nieuwe band heeft meer profiel en de compound is nog zachter dan een versleten band, waardoor dat dus zachter rijdt dan een oude band.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » za maart 03, 2007 11:26 am

    Oké....dat wist ik niet, maar klinkt ook wel logisch.
    Ik ben nu helemaal voorzien van 4 nieuwe Toyo's. Voor 195/50R15 82v TL en achter 205/50r15 89v TL RF. Fantastisch! De eerste indruk tot nu toe is dat hij veel scherper en directer reageert met het sturen en de auto voelt veel steviger aan. :D

    (het gehele geintje koste me 350,- euro)
    Laatst bijgewerkt door 1 op Arjan, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za maart 03, 2007 5:26 pm

    Arjan schreefColon(het gehele geintje koste me 350,- euro)


    Zeg ik het goed als dat de best mod is voor je geld? Ik denk in Pete's geval zeker wel!
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za maart 03, 2007 6:59 pm

    Coen schreefColon...
    Zeg ik het goed als dat de best mod is voor je geld? Ik denk in Pete's geval zeker wel!

    :D :D :D Ja, het is ongeveer een factor 10 goedkoper dan een goede spin met gevolgen. De slechte banden leren je wel subtiel met het gas om te gaan.
    Johan schreefColonElk nadeel heb z'n voordeel.


    Wel jammer dat ik het niet wist van die 195 banden (of er zelf niet aan gedacht hebt :oops: ) Ik vond de 185 wel wat aan de smalle kant, maar het kwam niet in me op om naar 195 te gaan. De enige gedachte die wel even door mijn hoofd was geschoten was dat ik de 205 wat te breed zou vinden op de voor wielen.

    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za maart 03, 2007 9:56 pm

    Pete schreefColonWel jammer dat ik het niet wist van die 195 banden (of er zelf niet aan gedacht hebt :oops: ) Ik vond de 185 wel wat aan de smalle kant, maar het kwam niet in me op om naar 195 te gaan. De enige gedachte die wel even door mijn hoofd was geschoten was dat ik de 205 wat te breed zou vinden op de voor wielen.

    Grt
    Pete


    Geen problemen met meer onderstuur? (zie Elise probleem op Top Gear)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za maart 03, 2007 10:55 pm

    Kasper schreefColon....
    Geen problemen met meer onderstuur? (zie Elise probleem op Top Gear)

    Problemen niet, nee... maar sinds de nieuwe banden heb ik wel eerder onderstuur dan overstuur. Oftewel, vlot en met constante snelheid een bocht in en dan steeds scherper sturen resulteert in onderstuur en een bocht insturen en dan "op het gas" resulteert in overstuur. Er lijkt dus wel een mooie balans. ...maar misschien kan de bochtsnelheid toch nog hoger zijn met iets breder voor..... ik denk dat Arjan en ik eens een vergelijkend waren onderzoek moeten doen :)

    Oh BTW, heb je dat Top Gear stuk ergens online?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten