Koelvloeistof niveau
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jan 31, 2007 1:16 am

De bruine kleur kan ook duiden op de mix van de 2 kleurstoffen (oranje OEM en blauw) die zich in het koelwater bevinden. De kleuren duiden niet op de mixbaarhied van de 2 soorten, daar dit dus gewoon een kleurstof is.
    Er zijn maar 2 soorten koelwater en dat is Ethyleen glycol (Natuurlijke basis, suiker) en Propylene glycol (Synthetische basis). Deze 2 zijn niet combatible, maar de eerste komt bijna niet meer voor, dus is er zelden een probleem qua compatibiliteit. Check voor de zekerheid het etiket van het koelwater.....
    maar het kan inderdaad ook duiden op olie, maar dan moet je dat toch duidelijk kunnen zien (vlokken, mayonaise tegen stop en randen van expantievat)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo jan 31, 2007 8:11 am

Moeilijk geval hoor..

Maar ik denk dat je er verstandig aan doet om naar de garage te gaan en het probleem voor te leggen. Een beetje afhankelijk van de afstand denk ik dat je naar de garage kan rijden.. maar neem genoeg (kraan)water mee en controleer het niveau met regelmaat (maar, hier zijn de meningen over verdeeld).

En ik ben zeker van mening dat dit onder garantie valt er zijn naar mijn weten al meerdere HGF's onder garantie gerepareerd. Die van Jarno bijvoorbeeld.

Als je in je tankje kijkt, onder een hoek (zodat je ook lichtinval hebt) zie je dan een glans\oliefilmpje op je koelvloeistof? dit zou mogelijk kunnen aangeven dat er olie in je tankje zit.

En mag ik je inderdaad ook met klem aanraden (en dit geldt voor iedereen die er nog geen heeft) om een Low level warning kitje aan te schaffen. Jarno :wink: wil bij genoeg animo vast wel een tweede groupbuy opstarten...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jan 31, 2007 9:44 am

Dat van die twee koelvloeistoffen heb ik inderdaad meer gehoord. ergens in de productie van de TF is men van koelvloeistof veranderd. Glycolen mag je inderdaad niet zomaar mengen. Waarom men voor de minder voorradige gele heeft gekozen is mij alsnog een raadsel (misschien milieu of betere koelwerking :? ) maar een Brit op de Kempenrit sprak hier ook over. hij had inderdaad zijn blok aan de waterzijde laten reinigen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo jan 31, 2007 4:27 pm

Bruno schreefColon...Propylene glycol (Synthetische basis)....

Is natuurlijk, en niet synthetisch, en mengt prima met ethylene glycol, de mengbaarheid zal toch echt ergens anders aan moeten liggen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jan 31, 2007 6:09 pm

Klopt, t'is inderdaad andersom (propyleen glycol = natuurlijk en Ethylene glycol = synthetisch ) iets te enthousiast gepost :oops: , maar dat doet er hier niet toe natuurlijk. T'gaat erom dat er 2 soorten zijn en het verschil is niet aan de kleur te zien (elk merk heeft z'n eigen kleurstof)
    Deze 2 soorten zijn echter niet mengbaar omdat ze verschillende eigenschappen hebben. Chemisch dus wel mengbaar, maar niet aan te raden in een wagen. Dat bedoelde ik met "niet mengbaar". Bekijk het vanuit het oogpunt van de garagist en niet vanuit het oogpunt van de chemicus.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do feb 01, 2007 11:41 am

OK, precies, het mengt wel maar het werkt niet. De temperatuur eigenschappen zullen inderdaad veranderen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

door dtr » di maart 13, 2007 8:25 pm

op de vorige pagina had ik mijn probleem uit de doeken gedaan...

de "garagist om de hoek" zag echter geen probleem. een weekje later bij bruno op bezoek geweest en die zag het wel...

koppakking kapot... (50.000km)

ben dus net terug uit de garage: nieuwe pakking, gevlakt,... maar gelukkig is de wagen nog steeds in garantie... (750euro excl btw)

ik ben dus lid van de hall of shame ! feest...

dieter
    MG TF '03 elegance
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo maart 14, 2007 9:19 am

Welkom bij de club... :?

Rij nog een tijdje met de verwarming volledig open en hou het niveau in het expansievatje goed in de gaten. Ontluchting van het koelsysteem durft wel eens minder succesvol te zijn, vandaar dat het niveau nog even kan zakken en dat er bijgevuld dient te worden. Vraag in die situatie gerust extra koelvloeistof aan de garage.... GRATIS.... en als ie protesteert: hij heeft je lucht ipv. koelvloeistof verkocht, dus heb je nu recht op de koelvloeistof.

Voor de rest: easy revs als ie niet opgewarmt is en alles in de gaten blijven houden... een HGF kan een reden hebben (bvb. die dop die geen druk meer lost).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

door Guido77 » wo maart 14, 2007 9:37 am

Wat een verontrustende verhalen...

Bij wie moet ik zijn voor het opstarten van een group buy voor de Water Level sensor Kit van B&G? :roll:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo maart 14, 2007 9:42 am

Ik kan wel iets regelen, maar daar zal ik wel even een ander topic voor aanmaken.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    CONTACTCOLON

door Guido77 » wo maart 14, 2007 9:57 am

MGF schreefColonIk kan wel iets regelen, maar daar zal ik wel even een ander topic voor aanmaken.

Ok! Ik wil er in elk geval een bestellen; hoewel ik nu al aardig gewend ben voor elk ritje even het niveau te checken.... :)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo maart 14, 2007 12:02 pm

Er is net een groupbuy geweest voor deze kit.
    Of er alweer voldoende belangstelling is voor een nieuwe?

Persoonlijk zou ik er niet op wachten en deze kit rechtstreeks bestellen.
    Tenzij Bruno er nog 1 op voorraad heeft?
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    CONTACTCOLON

door Guido77 » wo maart 14, 2007 12:02 pm

Remieme schreefColonPersoonlijk zou ik er niet op wachten en deze kit rechtstreeks bestellen.
    Tenzij Bruno er nog 1 op voorraad heeft?

Rechtstreeks bestellen bij? Bruno?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo maart 14, 2007 12:03 pm

ik meen me nog 3 andere forumers te herinneren die ook interesse hebben in een kitje.. Em-Gee-efke toch? en Videomike toch? andere naam weet ik niet meer..

Maar al een goeie start..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo maart 14, 2007 12:04 pm

Nope geen voorraad meer.
    Als de gropusbuy op korte termijn (max 3 weken kit bij u thuis)kan afgehandeld worden zou ik daar voor opteren. Ik denk dat er immers weer interesse gnoeg is.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :