Aftermarket Achteruitrijsensoren
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » ma jul 05, 2004 10:52 pm

    Johan V schreefColonKan je niet gewoon een matras op de achterbumper lijmen? :lol:


    Of gewoon leren inparkeren??? :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jul 05, 2004 11:22 pm

    JAAAAA.... Ivan was z'n naam.

    dju, waarom heeft ie niet Ivn-... als nummerplaat ? :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ivan

    door Ivan » di jul 06, 2004 12:41 pm

    dju, waarom heeft ie niet Ivn-... als nummerplaat ?


    ... omdat het eigenlijk Els (=mijn vrouwtje) haar auto is ....

    Luc,

    Ik zal dit weekend een paar detailfoto's nemen en naar jou doorsturen, zodat je ziet hoe de installatie juist in elkaar zit, maar op de foto van de smokkelroute zie je inderdaad de 2 sensoren al zitten (zoals je zelf correct aangeeft). Als je't ziet is het heel eenvoudig. Doelstelling bij mij was ook om nergens "blijvende schade" aan de auto toe te brengen. Dus alle kabels verlopen netjes via bestaande openingen. Als je wil kan ik je wel eens helpen voor de montage. Het enige omvangrijke werk is de kap die achteraan los moet, en da's nu ook weer geen beulenwerk.
    Als je nog eens in de Westvlaanders bent kunnen we evtl. ook eens afspreken om alles nader te bekijken.

    Sorry dat ik de laatste tijd hier wat minder actief ben, maar een aantal zaken (werk en privé) benemen momenteel véél aandacht. Hopelijk binnen een paar maanden weer kalmer ...

    Over dat inparkeren : uiteraard heb ik dit niet voor mezelf maar voor mijn vrouwtje gemonteerd (nadat ze ervaren had op mijn wagen hoe gemakkelijk zo'n systeemke wel is....)

    Ivan
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » di jul 06, 2004 12:45 pm

    Ja ja :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 06, 2004 1:52 pm

    Inderdaad Ivan, t'was zeeeeeeer lang geleden. 8)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do jul 08, 2004 11:36 am

    Hahaha 254 eurootjes voor 2 sensoren beter een matras op de achterbumper en geld in een uitlaat steken.......
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo jul 14, 2004 10:54 am

    @ Ivan:
    heb je ppt ontvangen en ik denk wel dat het me moet lukken.
    Is het de Suprabazar tss Tielt en Meulebeke?
    Weet je nog het merk van de sensoren ?
  • Ivan

    door Ivan » wo jul 14, 2004 12:18 pm

    Luc,

    Met plezier gedaan. Is idd daar tussen Tielt en Meulebeke, maar in elke autozaak moet je er ook kunnen aangeraken.

    Merk ken ik jammer genoeg niet meer. Het was een blauw kartonnen doosje, dat weet ik nog.

    Ivan
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    Re:

    door PARO1 » wo jun 11, 2014 4:54 pm

    Johan schreefColonJa, ik heb ze er op zitten, maar ik zou deze niet meer kopen. Hiermee bedoel ik vast in de auto geplaatst, niet meer te verwijderen. Er zijn tegenwoordig versies te koop die achter de nummerplaat worden geplaatst, zijn dus ook weer te verwijderen en beschadigen ook de auto niet.

    Verder vind ik ze wel praktisch, ik ben niet zo groot, en dan zie je soms toch niet goed hoever weg iets staat. Moet de sensor wel goed gecalibreerd zijn natuurlijk.

    Johan

    Zoals ik hier links en rechts wat gelezen heb, en u hebt sensoren aftermarket geplaatst, ga ik er ook plaatsen en niet voor het vrouwtje maar gewoon omdat ik dat superhandig vind (punt).
    De bumper blijft op de MG veronderstel ik en zitten er dan geen obstakels zoals balken of,iets dergelijks om de bedrading naar de koffer te loodsen via de nummerplaat verlichting?

    Gr Clemens
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Aftermarket Achteruitrijsensoren

    door MGTF2002 » wo jun 11, 2014 7:45 pm

    Ik heb zo'n nummerplaathouder met 3 sensoren. Werkt goed zolang je recht achteruit rijdt. naar de zijkant werkt het onvoldoende.
    Voor mij is dit genoeg.

    Wel opletten bij montage dat je de houder met de sensoren aan de bovenkant monteerd bij een F of TF. Als je de sensoren aan de onderkant zet, worden de uitlaatgassen, vooral als ie koud is, als een obstakel gezien.

    Bij Conrad € 75,-
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Aftermarket Achteruitrijsensoren

    door Sjonnie » do jun 12, 2014 6:09 pm

    ...of je gaat voor dit. Geen sensoren maar een camera. Boortje erbij, één (!) gaatje in de bumper boven de nummerplaat en gaan met die banaan.

    Denk daar zelf ook over (als ik een extra klepje kan vinden) :wink:

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • marvon
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 158
    GeregistreerdCOLON zo apr 15, 2007 10:40 pm
    WoonplaatsCOLON hoogerheide

    Re: Aftermarket Achteruitrijsensoren

    door marvon » vr jun 13, 2014 10:33 am

    Ik snap dat niet iedereen wil boren in zijn bumper.
    maar ik zou toch kiezen voor een origineel systeem.
    ik heb het op beide mg/rover en er nog nooit problemen mee gehad.
    op eBay staan ze regelmatig te koop 2e hands ,en zelfs in de kleur die je wenst.
    tip...van elke rover 25/zr 45/zs kan je de sensors Inc kabels en regel unit gebruiken voor de tf/f
    MG ZS 180
    Rover 45 idti
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    door Sjonnie » vr jun 13, 2014 3:22 pm

    Hi,

    Ik heb nu aftermarket sensoren in de bumper maar de unit is defect. Originele sensoren zijn een optie. Ben echter zelf erg gecharmeerd van de camera die ik in Zed heb geplaatst. Prima zicht en geen irritant gepiep meer. En ik laat de oude sensoren natuurlijk zitten ....

    Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

    Re: Aftermarket Achteruitrijsensoren

    door gino66 » ma aug 11, 2014 3:20 pm

    ha , ik heb de originele sensoren op me jrj bumber , zwart van kleur , ,stoor me niet echt maar wel heel doeltevend , bij achteruitrijden , zeg nu zelf, wie heeft nog nooit eens tegen een wagen gereden bij het parkeren , tja met een trekhaak is dat nog eenvoudiger , :devil-(
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » ma aug 11, 2014 4:25 pm

    Probleem is dat het gaat wennen. Afgelopen zaterdag knalde er nog zo'n knuppel tegen mijn wagen aan (gelukkig niet MG) omdat ie bij het wegrijden puur op zijn parkeersensoren vertrouwt. Hij knalde op mijn trekhaak dus geen schade (voor mij). "Ja, normaal heb ik nog een meter als hij zo piept". Laat mij maar lekker op mn ogen vertrouwen, hou ik auto's meer heel mee.
    De nachtspotter!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten